چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: خودروی بمب گذاری شده در شهر بورگوس و در برابر پادگان نیرو‌های پلیس منفجر شد.

به گزارش بی بی سی، بر اثر وقوع این انفجار شیشه‌های ساختمان پادگان فرو ریخت و  46 نفر از سربازان دچار جراحت سطحی شدند. اکثر این افراد به دلیل برخورد قطعات شیشه به بدنشان دچار جراحت شده‌اند.

یکی از سخنگویان بخش خدمات اضطراری در این باره گفته است که تمام پنجره‌‌های ساختمان خرد شده است، بنابراین می‌توان گفت که تقریبا معجزه‌ای رخ داده که افراد جراحات جدی تری برنداشته‌اند. 

A car bomb exploded early Wednesday near a police barracks in the northern city of Burgos, injuring several dozen people, the Interior Ministry said. The blast was being blamed on Basque separatist group ETA.

پلیس اسپانیا گروه جدایی طلب باسک را مسوءل این حمله دانسته است. رسانه‌های اسپانیا اما گزارش داده‌اند که پیش از وقوع این انفجار هشداری داده نشده بود. این در حالی است که اتا پیش از انجام حملات خود نسبت به  آن هشدار می داد.

اتا مبارزات خود را برای جدایی ایالت باسک  اسپانیا و باسک فرانسه از خاک این دو کشور از سال 1968 آغاز کرد. طی این مدت دست کم 800 نفر کشته شده‌اند.

اتا دو سال پیش نیز به آتش بس با دولت اسپانیا خاتمه داد و هم اکنون به نظر می‌رسد این گروه به دلیل بازداشت شدن تعداد زیادی از اعضای ارشد خود تحت فشار شدیدی قرار داشته باشد.

کد خبر 86545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز