مهدی ربوشه: نشست مدیران‌ عامل باشگاه‌های لیگ برتری با مسئولان فدراسیون فوتبال دیروز در هتل آکادمی ‌برگزار شد.

 در این نشست به جز مدیران عامل باشگاه پرسپولیس، پیکان و استیل آذین، مدیران 15 باشگاه دیگر حضور داشتند. علی کفاشیان، مهدی محمد نبی، فریدون معینی، مسعود عنایت، عزیز محمدی و فریده شجاعی در این جلسه با مدیران باشگاه‌ها به بررسی نقطه نظرهای خود پرداختند.  این جلسه حدود 3 ساعت به طول انجامید و در خصوص اجرای برنامه‌های لیگ دهم، منشور اخلاقی،  آیین‌نامه‌های فرهنگی و سایر مباحث بحث و تبادل‌نظر شد.

 علی کفاشیان: هیچکس نباید کلیات منشور را زیر سئوال ببرد

رئیس فدراسیون فوتبال ساعاتی پس از نشست دیروز خود با مدیران عامل باشگاه‌ها در گفت‌و‌گو با همشهری به نکات تازه‌‌ای اشاره کرد.

  • آقای کفاشیان، آیا این نشست‌ها در نهایت به نقطه مثبتی هم منجر می‌شود یا مثل دیگر جلسه‌های فدراسیون با باشگاه‌ها شکل تشریفاتی خواهد داشت؟

ببینید، ما هیچ وقت جلسه تشریفاتی برگزار نکردیم. همواره به باشگاه‌ها احترام گذاشته‌ایم. نشست مشترک ما خوب برگزار شد. البته بعضی‌ها غایب بودند که به نظر من اگر این مدیران نمی‌توانستند در جلسه حضور پیدا کنند، بهتر بود حداقل نماینده‌شان را به جلسه می‌فرستادند.

  • آیا این جلسات ادامه خواهد داشت؟

باشگاه‌ها پرچمدار فوتبال ما هستند و ما به برگزاری چنین جلساتی ادامه خواهیم داد. دو روز دیگر هم جلسه‌ای با حضور مدیران باشگاه‌های دسته اولی خواهیم داشت. اعتقاد ما این است که در نهایت همکاری و تعامل باشگاه‌ها و فدراسیون‌ به موفقیت تیم ملی منجر می‌شود.

  • گویا مهم‌ترین بحث نشست فدراسیون با مدیران باشگاه‌ها به منشور اخلاقی بر می گشت. درست است؟

بله، منشور را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد. ما در این راه به حمایت همه از جمله باشگاه‌ها و رسانه‌ها نیاز داریم و اگر کسی انتقادی به این منشور دارد، نباید کل آن را زیر سئوال ببرد اما انتقادها را هم می‌پذیریم.  امسال سال حساس‌تری است و باید کار ویژه‌ای
 به لحاظ فرهنگی انجام گیرد. از باشگاه‌ها می‌خواهیم که همکاری بیشتری نسبت به گذشته با فدراسیون فوتبال انجام دهند.

  • شما فکر نمی‌کنید فدراسیون در مورد بعضی از افراد سلیقه‌ای عمل کرد؟ مثلا در مورد فیروز کریمی.

نه، در مورد کریمی‌ سلیقه‌ای عمل نکردیم. من احساس نمی‌کنم که تبعیض قائل شده‌ایم. اما اگر دیگران چنین احساسی دارند، می‌توانند حرف‌شان را مستند مطرح کنند.

  • آقای کفاشیان، آیا قرار نیست برای بازیکنانی که از تیم‌ملی خداحافظی کرده‌اند بازی خداحافظی باشکوهی ترتیب بدهید؟

بازی خداحافظی برگزار نمی‌کنیم. چون هنوز مطمئن نیستم که این بازیکنان خداحافظی کرده‌اند.

  • اما مهدوی‌کیا، هاشمیان و کریمی‌ رسما از بازی‌های ملی خداحافظی کردند.

هر وقت قطبی به ما بگوید، ما برای این بازیکنان بازی خداحافظی ترتیب می‌دهیم. شاید این بازیکنان به تیم ملی برگردند. معلوم نیست. اگر آماده باشند قطبی حتما آنها را به تیم ملی دعوت می‌کند.

هشدار عزیزمحمدی به باشگاه‌ها

عزیزمحمدی، رئیس سازمان لیگ‌برتر با اشاره به هدف‌گذاری کنفدراسیون فوتبال آسیا برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: «تا سال 2012 باید در طول یک فصل حداقل 33 بازی انجام گیرد که بر این اساس باید ما نسبت به حفظ 18 تیم در رقابت‌های لیگ برتر تلاش کنیم.»  او همچنین گفت: «در صورتی که باشگاه‌ها نتوانند تا شهریور سال آینده شرایط موردنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب کنند، از رقابت‌های لیگ برتر هم کنار گذاشته خواهند شد.»

محمدی مشکل اصلی را در پروسه‌ خصوصی‌سازی باشگاه‌های ایرانی، استقلال و پرسپولیس عنوان کرد و گفت: «امیدواریم با کمک سازمان تربیت بدنی این اتفاق هرچه سریع‌تر رخ دهد.»

محمدی همچنین درباره برنامه رقابت‌های لیگ گفت: «نیم فصل رقابت‌های لیگ‌برتر هفته شانزدهم به اتمام خواهد رسید. ما باید در هفته هفدهم نیم فصل اول را به پایان می‌رساندیم که به دلیل سه بازی تیم ملی این کار را یک هفته زودتر انجام خواهیم داد.»

او همچنین با اشاره به نامگذاری لیگ نهم به نام «احترام به خود و دیگران» گفت: «به اعتقاد ما در تمامی ‌کارهایی که انجام می‌گیرد، باید این شعار را مدنظر قرار دهیم. در لیگ حرفه‌ای این مدیران هستند که قراردادهای بازیکنان را امضا می‌کنند، بنابراین ما هم باید نسبت
 به انجام معیارهای اخلاقی و حرفه‌ای اقدام کنیم.»

وی با اشاره به منشور اخلاقی گفت: «من به عنوان کسی که در تیم سپاسی بودم، می‌خواهم مثالی را عنوان کنم. وقتی بازیکنی از تیم مقاومت سپاسی که با 10 میلیون تومان در این تیم بازی می‌کرده به تیم بزرگی می‌رود و 250 میلیون تومان پول دریافت می‌کند و در یک خانه زندگی می‌کند، باشگاه باید رفتارهای این بازیکن را زیرنظر بگیرد امامتاسفانه باشگاه‌های ما تنها رفت و آمد بازیکن را بر سر تمرین مورد بررسی قرار می‌دهند و کنترل می‌کنند. در حالی که بازیکن باید مانند یک سرباز در اختیار باشگاه باشد.»

در ادامه محمدی به مسائل مختلف در مورد منشور اخلاقی اشاره کرد و گفت: «بازیکنان فوتبال الگوی نوجوانان هستند و باید شرایطی را فراهم کنیم تا این الگوها بتوانند الگوی مناسبی باشند.»

وی در پایان گفت: «سازمان لیگ حرمت‌ها را حفظ کرده و نام هیچ شخصی به عنوان محروم از سوی فدراسیون یا سازمان لیگ معرفی نشده است. باید بگویم ما به زندگی شخصی افراد کاری نداریم اما براساس ماده شش منشور اگر بازیکن، مربی یا سرپرستی با حکمی ‌از سوی مراجع قضایی روبه‌رو شده باشد، کارت بازی دریافت نمی‌کند.»

کد خبر 86327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز