مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اضافه شدن محدوده زوج و فرد به محدوده طرح ترافیک و افزایش 2 برابری این محدوده گفت:

با توجه به درخواست ادارات، نهاد‌ها و شرکت‌ها و ساکنان محدوده زوج و فرد، تقاضای افزایش سهمیه آرم طرح ترافیک را داده‌ایم اما اگر با این افزایش موافقت نشود، اصراری روی این موضوع نداریم.

جعفر تشکری هاشمی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: با توجه به افزوده شدن محدوده زوج و فرد به محدوده طرح ترافیک و ممنوعیت تردد خودروهای فاقد آرم طرح ترافیک در این محدوده، بسیاری از اداره‌ها و مؤسساتی که در این محدوده قرار گرفته‌اند و همچنین ساکنان محدوده، درخواست آرم کرده‌اند.

وی افزود: همچنین بسیاری از مطب‌های پزشکان و مراکز خدماتی در این محدوده قرار گرفته و این افراد برای خدمت‌رسانی دچار مشکل شده‌اند، به همین دلیل تقاضا کرده‌اند که تعداد آرم طرح ترافیک آنها افزایش یابد.

تشکری هاشمی ادامه داد: در گذشته 37 کیلومتر محدوده طرح ترافیک داشته‌ایم اما اکنون 41 کیلومتر محدوده زوج و فرد نیز به آن اضافه شده است به همین دلیل درخواست افزایش آرم طرح ترافیک را داده‌ایم که در جلسه آتی شورای ترافیک این موضوع مطرح و بررسی خواهد شد.

کنترل مکانیزه محدوده طرح

وی درباره کنترل ورودی‌های طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد گفت: حدود 100 ورودی به محدوده زوج و فرد و به همین میزان ورودی به محدوده طرح ترافیک وجود دارد که اگر قرار باشد این ورودی‌ها به‌صورت فیزیکی و توسط ماموران راهنمایی و رانندگی کنترل شود تعداد زیادی نیرو باید در این محدوده مستقر شوند که به همین دلیل مطالعات لازم برای اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک از چند سال قبل آغاز شد و امسال ما شاهد اجرای این طرح خواهیم بود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: با اجرای این طرح تعدادی زیادی دوربین نظارت تصویری در ورودی‌های محدوده طرح ترافیک نصب خواهد شد که به وسیله این دوربین‌ها از تمام خودروهایی که وارد محدوده می‌شود تصویر برداری شده و پس از شناسایی پلاک خودروها و مراجعه به بانک اطلاعاتی مشخص می‌شود کدام پلاک‌ها مجاز به ورود هستند و کدام یک مجوز ورود ندارند، سپس خودروهایی که مجاز به ورود نباشند جریمه خواهند شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: تا پایان مهر 25 ورودی محدوده طرح ترافیک به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز خواهد شد تا خطاهای احتمالی را مرتفع کنیم و نتایج سیستم را با شیوه غیره مکانیزه مقایسه نماییم و امیدواریم با آغاز سال 89 در تمام ورودی‌ها این دوربین‌ها نصب شود. البته همچنان نظارت فیزیکی صورت خواهد گرفت.

برچسب و کارت سیار جدید طرح ترافیک در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد

معاون عمرانی وزیر کشور دیروز گفت: براساس مصوبه شورای‌عالی ترافیک و براساس درخواست شهرداری تهران، 6 هزار برچسب و 150 کارت سیار جدید طرح ترافیک در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد.

نیکزاد با اشاره به درخواست شهرداری تهران درباره افزایش تعداد برچسب‌های طرح ترافیک، اعلام کرد: ابتدای سال 88، 92 هزار و 200 برچسب و 3هزار و 600 کارت سیار ورود به طرح ترافیک در اختیار شهرداری گذاشته شده بود که با درخواست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برای افزایش این برچسب‌ها، شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در جلسه روز دوشنبه‌خود، موافقت کرد بالغ بر 6 هزار برچسب و 150 کارت سیار جدید در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: این برچسب‌ها در اختیار نهادها، وزارتخانه‌ها، جانبازان، اتحادیه‌های حمل مسافر و بار و انجمن‌های‌ حمایت از بیماران خاص و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی که درخواست خود را به شهرداری داده باشند، گذاشته می‌شود. 

معاون عمرانی وزیر کشور اعلام کرد: برای رفاه حال مردم و ارگان‌هایی که از برچسب‌های جدید استفاده خواهند کرد، قیمت برچسب‌ها با توجه به 8ماه باقیمانده از سال، هشت دوازدهم قیمت برچسب‌های ابتدای سال تعیین شده است.

کد خبر 85472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز