معاون دادستان تهران گفت: بازداشت‌شدگان در ناآرامی‌های اخیر تهران، در میان 20 نفر اعدامی متهم مواد‌مخدر و قاچاقچیان بین‌المللی، وجود نداشتند.

محمود سالارکیا در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: اکثر بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر آزاد شده‌اند و تنها متهمان به اقدام علیه امنیت ملی و تخریب اموال عمومی در بازداشت به سر می‌برند.

وی درباره اعدام20 نفر از مجرمان مواد‌مخدر و قاچاقچیان بین‌ا‌لمللی گفت: تمام افراد اعدامی محکومان مواد‌مخدر بودند و احکام آنان قطعی و در دیوان تنفیذ شده بود.

مسئول سجل کیفری، عفو و بخشودگی تهران با بیان اینکه درخواست عفو این محکومان نیز رد شده بود، افزود: در بین این 20 نفر اعدامی به هیچ‌وجه افرادی که در ناآرامی‌های اخیر تهران بازداشت شده بودند، وجود نداشتند.

وی درباره آخرین وضعیت بازداشتی‌های ناآرامی‌های تهران، گفت: تعداد زیادی از این افراد به لحاظ رسیدگی مقدماتی با صدور قرار متناسب آزاد شده‌اند و کسانی که هنوز در بازداشت به سر می‌برند متهم به اقدام علیه امنیت ملی و تخریب اموال عمومی هستند.

معاون دادستان تهران در امور ضابطان، با اشاره به اینکه ادامه‌ رسیدگی به پرونده‌ بازداشتی‌هایی که با قرار آزاد شده‌اند در اسرع وقت انجام خواهد شد، درباره اقدامات صورت گرفته برای تعطیلات اخیر تهران، اضافه کرد: تعطیلات چند روزه اخیر تهران به لحاظ آلودگی هوا در مجموعه دادسرا و نیروی انتظامی تاثیری نگذاشته و در دادسراها کشیک برقرار است و نیروی انتظامی نیز طبق معمول حضور فعال دارد.

کد خبر 85099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز