پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۸
۰ نفر

لابی صهیونیسم همواره تلاش کرده تا با استفاده از روش های مختلف صدای مخالفانش در دانشگاه ها را خاموش کند.

آمریکا

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: «می‌خواهند ما را دفن کنند، غافل از اینکه ما بذر هستیم.» این یکی از شعارهایی است که این روزها دانشجویان معترض به جنگ غزه در سراسر دانشگاه‌های آمریکا سر می دهند.

درحالی‌ که اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا به اوج خود رسیده، تلاش گروه‌های وابسته به رژیم‎ صهیونیستی و رسانه ها و نهادهای وابسته به آن برای ساکت کردن صدای معترضان تشدید شده است.

سال‌هاست که از تلاش گسترده لابی صهیونیسم برای کنترل محیط‌های آکادمیک و دانشگاهی در غرب به‌ویژه آمریکا گفته می‌شود، اما از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال2023 و نسل‌کشی آشکار اسرائیل در این منطقه که اعتراض‌های گسترده‌ای درپی داشته، این تقابل به اوج خود رسیده و باعث شده است شماری از رؤسای دانشگاه‌های مطرح آمریکا در اعتراض به فشار فزاینده صهیونیست‌ها و گروه‌های وابسته به آن برای ساکت کردن دانشجویان از سمت خود کناره‌گیری کنند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به تقابل لابی صهیونیسم و دانشگاه‌ها و روش‌های این جریان برای ساکت کردن صدای اعتراض‌ دانشگاهیان در آمریکا.برخی روش‌های لابی صهیونیسم برای فشار به دانشجویان و استادان در زیر آمده است.

از ضرب و شتم دانشجویان تا اخراج و تعلیق استادان

کد خبر 848706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha