خبر تولید فصل هفتم «پایتخت» که از پربیننده ترین سریال های تلویزیونی است؛ شایعاتی را مبنی بر دریافت دستمزدهای نجومی بازیگران ایجاد کرد که این موضوع توسط قائم مقام سیما رد شد. وی می گوید: دستمزدهای نجومی اصلاح می شود.

پایتخت

همشهری آنلاین: دو هفته پیش بود که خبر تولید فصل هفتم «پایتخت» به نقل از رئیس سیمافیلم منتشر شد، به‌دنبال آن صحبت‌هایی درباره دریافت دستمزدهای زیاد برای حضور در این سریال پرمخاطب به گوش رسید اما سلیم غفوری، قائم‌مقام سیما عنوان کرده که بازگشت بازیگران چهره با دستمزدهای کلان پذیرفته نیست اما تلویزیون پذیرای بازیگران است و دستمزدهای نجومی اصلاح خواهد شد.
سلیم غفوری؛ قائم‌مقام سیما که پیش از این به‌عنوان مدیر شبکه‌های مستند و افق سیما بوده، در توضیح بیشتر اصلاح دستمزدهای نجومی یادآور می‌شود: «فرایند آن در حال انجام است. طبعاً چهره‌ها برای حضور در سریال، میهمان‌شدن در تلویزیون، اجرا و به انحاء و گونه‌های دیگر دستمزدهایی را طلب می‌کنند. البته این اتفاق فقط مختص به تلویزیون نیست بلکه در فضاهای رسانه‌ای دیگر هم اتفاق می‌افتد. متأسفانه در خلال صحبت‌هایم به آن اشاره کردم که پلتفرم‌ها فضای دستمزدی را به‌شدت تغییر دادند. به هر حال اگر قرار باشد این یک بام و دو هوایی‌ها و دستمزدهای عجیب و غریب کاملاً اصلاح شوند نیازمند همگرایی بین تلویزیون، سینما و پلتفرم‌هاست. اگر این همگرایی کامل شکل نگیرد کنترل شرایط حتماً پیچیده و سخت خواهد بود و این فرایند حتماً دنبال خواهد شد.»
غفوری درباره سریال «پایتخت» توضیح می‌دهد:چند کار طنز در دست تولید است. این آثار نمایشی برای آنتن تابستان پیش‌بینی شده است که ازجمله آن می‌توان به سریال «بدل» علی مسعودی (علی مشهدی) اشاره کرد و به‌تدریج نام‌ سریال‌های بعدی را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.«پایتخت» در حال گفت‌وگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار می‌گیرد. این روزها دفتر فیلمنامه کارهای جدید در حوزه طنز طراحی می‌کند. وی در ادامه از تغییرات شیوه سریال‌سازی‌ صحبت کرده، وی عنوان کرده که در سال ۱۴۰۲ تغییر در شیوه سریال‌سازی یعنی دفتر فیلمنامه شکل گرفته و بنابر این شد تا فیلمنامه‌ای تکمیل نشود؛ وارد تولید نشود.
به‌گفته غفوری بیش از ۱۳۰فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد و در سیمافیلم تعداد زیادی سریال در مراحل مختلف پیش‌تولید، تولید و پس‌تولید قرار دارد و اینها نویدبخش فضای خوبی امسال است.
سریال «موسی» امسال به تولید نمی‌رسد
از دیگر سریال‌هایی که غفوری به آن اشاره کرده، سریال «موسی(ع)» ابراهیم حاتمی‌کیاست که درباره‌اش توضیح می‌دهد: این سریال شایدامسال به تولید اصلی نرسد. وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر سریال «موسی(ع)» در مرحله پیش‌تولید است، تست‌ها را از عوامل و بازیگران و دست‌اندرکاران می‌گیرند. سریال «حضرت موسی(ع)» با یک سیستم نوآوری جدید تولید می‌شود باید تجهیزات آن تأمین و وارد کشور شود، شاید امسال به تولید اصلی نرسد اما فرایند آن دنبال می‌شود.»

کد خبر 845276
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha