مدافع سابق استقلال می گوید بازی شاگردان نکونام و مس یکی از زیباترین بازی های لیگ بود.

محمد نوري

به گزارش همشهری آنلاین محمد نوری ضمن انتقاد نسبت به مدیریت استقلال و فوتبال کشورمان اعتقاد دارد این تیم می‌تواند قهرمان شود و هنوز هم مدعی اصلی در این فصل به حساب می‌آید.

بازی استقلال و مس چطور بود؟
عالی بود؛ به نظر من یکی از زیباترین بازی‌های لیگ بود و مردم لذت بردند اما این لذت تبدیل به ناراحتی شد! نمی‌دانم چقدر باید انتقاد کنیم و بگوییم var را بیاورید! البته فکر می‌کنم با وجود var هم تنها کشوری باشیم که باز هم لابی می‌کنیم! با var هم شاید صحنه‌هایی را نشان ندهند برای قهرمانی یک تیم خاص یا تیمی که مدنظرشان است! بازی به لحاظ داوری یک نمره مردودی برای فدراسیون و سازمان لیگ‌ بود. صحنه‌ای که توپ از خط گذشت و سه امتیاز حساس را از استقلال گرفتند تا پرسپولیس را به استقلال نزدیک کنند و یک‌جورهایی با برنامه‌ریزی‌هایی که می‌کنند تیم خاص خودشان نزدیک به استقلال کنند! شاهد داوری ضعیفی بودیم، فیلم صحنه‌ای که توپ از خط رد شد را ببینید؟ بازی عالی بود اما کارنامه مردودی برای فدراسیون بود. آنها هر بار گفتند var تا چند روز دیگر می‌آید. با این حرف‌ها بهتر است مردم را سر کار نگذارند و با احساسات مردم بازی نکنند. راستگویی و شفاف‌سازی کنند. این خیلی بد است. کشوری که در فوتبال آن لابی زیاد است و هرکاری دوست دارند انجام می‌دهند همین کشور ما است. تقریبا فوتبال در تمام جهان قانونمند است. ما می‌گوییم ان‌شاءالله خوب شود اما بعید است که خوب شود و هر بار این داستان را داریم!

استقلال بعد از مدت‌ها از حریفش دو گل دریافت کرد. دلیلش بازی هجومی این تیم بود؟
بارک‌الله! اگر در فوتبال اشتباهات نباشد گلی رد و بدل نمی‌شود و بازی مساوی می‌شود. آن تیم هم در دفاع مشکلاتی داشت البته استقلالی‌ها هم خوب گل زدند. روی گل‌های خورده ما هم اشتباهات فردی بود و تقریبا در دفاع ما آن تمرکز لازم را نداشتیم و عدم یارگیری و سهل‌انگاری باعث شد این گل‌ها را بخوریم. بهترین خط دفاع لیگ برای استقلال است و کمی غرور بچه‌ها را گرفته و برای همین آن طور که باید در دفاع مستحکم نبودیم. ان‌شاءالله این بازی تلنگری باشد برای بازی‌های بعد تا عملکرد بهتری داشته باشند. تیم زحمتش را کشید اما روی اشتباهات فردی دو گل از مس خورد.

بلانکو هم دو گل زد و عملکرد خوبی داشت.
بله؛ قبلا مصاحبه کردم و آن موقع خیلی‌ها می‌گفتند این به درد نمی‌خورد و گلزن نیست اما همان زمان گفتم آنهایی که می‌گویند بلانکو به درد نمی‌خورد از فوتبال چیزی نمی‌فهمند! او در فاز دفاع و حمله خیلی کمک می‌کند. در ضربات ایستگاهی چه‌ در دفاع و حمله خوب کار می‌کند. او وظایف مربیان را به نحو احسن اجرا می‌کند. دیروز هواداران به چشم دیدند که او یکی از بهترین‌ها است و جزو مهره‌های کلیدی است. البته غیبت یامگا تاثیرگذار بود اما خدا را شکر که بلانکو در زمین عالی کار می‌کند و در نبود یامگا فوق‌العاده فوتبالش را بازی می‌کند. او پا به توپ است، پاس‌های در عمق و همه کارهایش عالی است! ماشاریپوف هم عملکرد خیلی خوبی داشت.

درباره تعویض‌های استقلال و خروج ماشاریپوف چه نظری دارید؟
به نظر و تفکرات سرمربی باید احترام گذاشت. اگر مثلا بازیکنانی که به زمین آمدند تاثیرگذار می‌بودند همه می‌گفتند به به! نکونام چه تعویض‌هایی انجام داد! شاید بازیکن پایش بگیرد یا احتمال مصدومیتش بیشتر شود و برای همین تعویض کرد.

بعد از بازی چند بازیکن استقلال مصاحبه کردند و از مشکلات مالی گلایه داشتند. این مساله می‌تواند این تیم را دچار بحران کند؟
از مدیریت که همه ناراحت هستند. خواسته کادر فنی برآورده نشد و در نقل و انتقالات یکی از ضعیف‌ترین تیم‌ها بودیم. اعضای تیم مردانگی کردند که الان تیم در صدر است! این مدیریت از ضعیف‌ترین ‌مدیریت‌های تاریخ استقلال است. متولی باشگاه فردی را بیاورد که گره از مشکلات تیم حل کند نه اینکه مشکلات این تیم را بیشتر کند.

استقلال می‌تواند در این فصل قهرمان‌ شود؟
استقلال شرایط عالی دارد و برای همین چوب لای چرخ این تیم می‌گذارند مثل بازی با مس که یک جوری در آوردند تا بازی مساوی شود. استقلال استحقاق قهرمانی را دارد و اگر همین روند را ادامه بدهد در مستطیل سبز هیچ کس نمی‌تواند ما را شکست بدهد!

چند کارشناس داوری اعتقاد داشتند تمام توپ از تمام خط گل نشده به نظر شما آن توپ گل بود؟
کارشناسان داوری هم ‌می‌توانند استقلالی یا پرسپولیسی باشند، خبرنگاران و کارشناسان هم همین طور! از کارشناسانی بپرسید که عادلانه کارشناسی می‌کنند. فکر می‌کنم ‌توپ گل شده. بحث این است فدراسیون بسیار ضعیف عمل کرده است.

اما پرسپولیسی‌ها هم از بعضی از تصمیمات در خارج از مستطیل سبز شاکی هستند.
پرسپولیسی‌ها از سال‌های قبل و در زمان وزارت سلطانی‌فر و قبل و بعد که حمایت می‌شدند! پول دادن و کمک کردن‌ها یا استادیوم دادن‌ها را ببینید! تبعیض‌ها همیشه بوده و هست و ان‌شاءالله یک روز تبعیض‌ها از بین برود و عدالت برقرار شود.

کد خبر 842905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • راد IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    4 0
    استاد بزرگ و کارشناس برجسته ی فوتبال جناب نوری , این حرفا رو ول کن نمیدونم بازی زیبا و گل محشر پرسپولیس رو دیدی یا نه ؟؟؟؟؟؟
  • رحیم IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 1
    استقلال نمی تونه قهرمان بشه. چون مربی و دستیارش هاشمی نسب شخصیت قهرمانی ندارند.