دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران درباره جزییات ساخت مسجد در بوستان قیطریه توضیحاتی ارائه کرد، از جمله اینکه زیر بنای این مسجد کمتر از ۸۰۰ متر مربع است و گودبرداری آن حداکثر ۶ متر خواهد بود و قرار نیست هیچ درختی قطع یا جابجا نخواهد شد.

بوستان قیطریه

به گزارش همشهری آنلاین، مجید غفوری روزبهانی، دستیار شهردار تهران در حوزه مساجد و دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران پیرامون ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران گفت:«در گوشه شمال شرقی پارک قیطریه یک مسجد ساخته خواهد شد.»

او افزود:«معیار برای ساخت مساجد در شهر تهران فاصله زمینی ۵۰۰متر با مسجد پیرامونی است. این در حالی است که این نقطه که انتخاب شده است بیش از یک کیلومتر با نزدیکترین مسجد اطرافش فاصله دارد. البته تاکید می کنم که محاسبه فاصله متراژ در نقشه هوایی و زمینی متفاوت است.(در نقشه هوایی ۵۰۰ متر فاصله است، این در حالی است که به صورت هوایی که مردم مسجد نمی روند بلکه از روی زمین می روند که در آن صورت فاصله ۱۰۰۰ متر است).»

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران با بیان اینکه یک مسجد فاخر و باشکوه ساخته خواهد شد که به زیبایی پارک و محل خواهد افزود، ادامه داد:«ساخت مسجد بانی دارد و شهرداری در این زمینه هزینه ای نخواهد کرد و فقط زمین به شهرداری تهران تعلق دارد.»

او با اشاره به اینکه هیچ گونه فضای تجاری ساخته نخواهد شد، گفت:«صرفا فضای فرهنگی در مسجد مانند سالن اجتماعات و کتابخانه ساخته خواهد شد. مسجد یک فضای جامع فرهنگی خواهد بود.»

دستیار شهردار تهران در حوزه مساجد با بیان اینکه پارک قیطریه یک بوستان فرامحله ای است، گفت:«یک پارک تنها با درخت و فضای سبز کامل نمی‌شود و به فضای رفاهی، فرهنگی، اجتماعی و سرویس بهداشتی نیاز دارد.»

مجید غفوری روزبهانی تصریح کرد:«مسجد یک فضای جامع فرهنگی است که مکمل پارک محسوب می‌شود و اهالی محل و کسانی که به پارک می‌آیند می‌توانند از آن استفاده کنند.»

او در ادامه تاکید کرد:«هیچ درختی در پارک قیطریه قطع یا جابه جا نمی‌شود. حدود ۲ تا سه درخت با بن بالا باید جابه جا می‌شد که طبق دستور شهردار تهران حتی همان ها هم جابه جا نخواهد شد.»

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران با بیان اینکه گودبرداری مسجد پارک قیطریه حداکثر ۶ متر خواهد بود و در اصلاحیه طرح تنها یک طبقه منفی وجود دارد، تاکید کرد:«کل زیربنای مسجد با اصلاحات انجام شده کمتر از ۸۰۰ مترمربع و حدود ۰.۶ از فضای کل پارک خواهد بود. مساحت کل پارک قیطریه ۱۲۲هزار مترمربع است.»

همچنین او در خصوص ارتفاع گنبد مسجد هم خاطرنشان کرد نمای مسجد هنوز تصویب نشده است.

کد خبر 842492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    1 0
    بنده به بلد و گوگل مپ اعتماد نکردم و پیاده از مسجد نور تا گوشه چنوب غربی پارک قیطریه رفتم شد 289 قدم . جهت اطلاع دستیار محترم شهرداری . استدلال غیر واقعی نکنید بگین همینه که هست