رئیس کمیته عمران شورای شهر در رابطه با ساخت مسجد در بوستان قیطریه توضیح داد: شهردار و اعضای شورا از محل بازدید کردند، تنها درختانی با بن پایین و نهال جابجا شده اند و قطع درخت صورت نگرفته است.

آقاميري

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد آقامیری در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی بحث ساخت مسجد در بوستان قیطریه مطرح شد که با حواشی زیادی همراه بود، گفت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری این قصد را داشتیم که بوستان‌ها فضای مناسبی برای شهروندان باشند. ساخت مساجد در بوستان‌ها مصوبه سال ۸۳ شورا را دارد و ۴۳ مسجد در بوستان‌ها ساخته شده که پارک لویزان، نهج البلاغه و پلیس از جمله این بوستان‌ها هستند.

او با بیان اینکه تصاویر هوایی بوستان قیطریه نشان می‌دهد که نزدیکترین مسجد ۴۵۰ متر با این بوستان فاصله دارد، توضیح داد: اگر بخواهیم مسیری را تا اولین مسجد طی کنیم فاصله به ۶۰۰ متر می رسد. در زمانی که خانه ها ویلایی می‌ساختند به فاصله ۲۰۰ متر مسجد ساخته می شد.

آقامیری با بیان اینکه مساجد این محله با یکدیگر یک کیلومتر فاصله دارند، گفت: این بوستان ۱۲۲ هزار مترمربع فضا دارد و از این میزان تنها ۸۰۰ متر معادل حدود یک درصد فضای بوستان به ساخت مسجد اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ذهنیت‌هایی ایجاد شده که درختان قطع شده اند، افزود: شهردار و اعضای شورا از محل بازدید کردند، تنها درختانی با بن پایین و نهال جابجا شده اند و قطع درخت صورت نگرفته است.

او تأکید کرد: این مباحث ظلم به کسانی است که در شهرداری کار می‌کنند. چهار هزار و ۷۵۰ هکتار کمربند فضای سبز و ۱۰۱ پارک در سه سال اخیر ایجاد شده است. شهرداری تهران دلسوزترین نهاد برای توسعه فضای سبز است و اجازه نمی‌دهد کسی درختی را قطع کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه درخصوص ساخت خانه خدا مانع کار خیر نشویم، گفت: هرکسی با یک کلمه نیز مانع این اقدام خیر شود، مکافات آن را در دنیا و آخرت خواهد دید.

کد خبر 841538
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • Borzoo NO ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    شما درخت ها را ندیدی که قطع شدند ؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    دیگه نیازی نیست