مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در تهران خبر داد و از شهروندان تهرانی و گردشگران نوروزی خواست در روز طبیعت از حضور در مناطق هشدار خودداری کنند.

سيزده بدر

به گزارش همشهری آنلاین، حامد یزدی مهر در این باره گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وقوع وزش باد شدید از ظهر یکشنبه تا روز دوشنبه در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان و ناپایداری‌های متناوب همرفتی بین ظهر تا شب یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه شمالی استان پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه منطقه اثر مخاطره، کل استان به‌ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات پیش بینی شده است، افزود: از شهروندان تهرانی بخصوص ساکنان مناطق مذکور می‌خواهیم از حضور در ارتفاعات و محدوده داربست‌ها خودداری کنند.

احتمال سقوط اشیا

یزدی مهر در خصوص احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال و امکان خسارت به تجهیزات شهری از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها نیز هشدار داد و گفت: احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و پرهیز از تردد و پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره ضروری است.

او به احتمال خیزش موقت گردوخاک و کاهش شعاع دید و کاهش موقت کیفیت هوا در مناطق مستعد در نواحی شمالی به ویژه ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات بالادست اشاره کرد و گفت: همچنین شاهد رشد ابرهای همرفتی و وزش باد شدید موقتی و رگبار باران و احتمال وقوع رعد و برق و بارش تگرگ و لغزندگی بعضی معابر و جاده‌های کوهستانی خواهیم بود.

به ارتفاعات نروید

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص وقوع مه رقیق و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و اضافه کرد: باید به مستقر نشدن در موقعیت‌های مرتفع نظیر داربست‌ها و دکل‌های مخابراتی، اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای آموزشی هم توجه شود.

یزدی مهر در ادامه به نچراندن دام در ارتفاعات و پرهیز از صعود به قله‌ها، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها نیز تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی، شهروندان و گردشگران نوروزی در روز طبیعت از حضور در مناطق مورد هشدار خودداری کنند.

کد خبر 841268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    جهت -نصب سطل های زباله ی تر و خشک و همچنین -رنگ امیزی جداول در معابر اصفهان هزینه نمی شود