پس از انتشار گزارش رویترز مبنی بر این ادعا که تهران تعداد زیادی موشک بالستیک زمین به زمین قدرتمند را برای استفاده در حمله روسیه به روسیه ارائه کرده است، ایالات متحده و متحدان گروه ۷ با صدور بیانیه‌ای به جمهوری اسلامی هشدار داد که این انتقال را ادامه ندهد.

ایران ایر

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: اروپایی‌ها با ادعای کمک‌های نظامی ایران به روسیه در جنگ علیه اوکراین به دنبال اقدامات تقابل‌جویانه برآمده‌اند.

براساس گزارش ادعایی رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی گفت، کشورهای جی ۷ آماده پاسخگویی با مجازات‌های جدید شدیدی هستند که می‌تواند شامل ممنوعیت پروازهای ایران ایر به اروپا باشد؛ در صورتی که ایران به انتقال موشک‌های بالستیک نزدیک به روسیه ادامه دهد.

در بخش‌های دیگری از گزارش رویترز آمده است:

این مقام مسئول به گروه کوچکی از خبرنگاران گفت: پیام امروز ما این است که اگر ایران به ارائه موشک های بالستیک روسیه ادامه دهد، پاسخ جامعه بین المللی سریع و شدید خواهد بود.

پس از انتشار گزارش رویترز مبنی بر اینکه تهران تعداد زیادی موشک بالستیک زمین به زمین قدرتمند را برای استفاده در تهاجم روسیه به روسیه ارائه کرده است، ایالات متحده و متحدان گروه ۷ با صدور بیانیه‌ای به جمهوری اسلامی هشدار داد که این انتقال را ادامه ندهد.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت که یکی از گزینه‌های در دست بررسی «می‌تواند منجر به پایان دادن به پروازهای ایران ایر، شرکت پرچمدار دولتی ایران به اروپا شود – و این کار معمول نیست».

این مقام گفت در حالی که ایالات متحده نتوانسته است همانطور که رویترز گزارش داده است تأیید کند که این انتقال قبلا انجام شده است، اما به وضوح تلاشی از سوی تهران برای پیشبرد مذاکرات با مسکو در مورد این موشک ها صورت گرفته است.

محدودیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صادرات برخی موشک‌ها، پهپادها و سایر فناوری‌های ایران در ماه اکتبر به پایان رسید. با این حال، ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه برنامه موشکی بالستیک ایران را در بحبوحه نگرانی ها در مورد صادرات تسلیحات به نیروهای نیابتی این کشور در خاورمیانه و روسیه حفظ کردند.

موشک‌های بالستیک یک سلاح جدید قدرتمند برای روسیه برای استفاده در جنگ خود در اوکراین خواهد بود.

ایالات متحده گفته است که ایران هواپیماهای بدون سرنشین، بمب‌های هوایی هدایت شونده و مهمات توپخانه‌ای را که مسکو برای حمله به اهداف اوکراینی استفاده کرده است، به روسیه ارائه کرده است.

واشنگتن به مدت یک سال در مورد آنچه که به عنوان مشارکت دفاعی بی‌سابقه روسیه و ایران ادعا می‌کند که به مسکو کمک می کند تا جنگ خود در اوکراین را طولانی کند و همچنین تهدیدی برای همسایگان ایران باشد، در حالت آماده باش قرار داشته است.

کد خبر 839357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • یه ایرانی IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    امیدوارم که روز ی جنگ وخونریزی دردنیا شاهدنباشیم چون جنگ خانمان سوزاست مرگ برآمریکاواسرائیل وجنگ طلبان درسراسرگیتی. درودبرصلح دوستی زندگی وآرامش. زنده بادایران🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      63 20
      همیشه هست ازروزی که انسان هابودن جنگ باهم دارن همین الان هم هست واینده هم هستش تاروزی که انسان هست جنگ هم هست چون انسان هاباتفکرات مختلف هستن وهیچ موفع فکرانسان یکی نمی شودکه باهم جنگ نکنند
  • IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    حذف کامل صهیونیست از منطقه خاورمیانه وتشکیل دولت مسلمان فلسطین. کشوری به نام اسراییل وجود ندارد.
  • محمد IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    87 32
    مشخصا همه سازمانهای بین المللی دروغگو و روانپریش و مطیع امریکا و نقشه های پست انها هستند ، دنیا دارد از یکطرف جنگ یعنی اوکراین و اسراییل حمایت میکند همه این سازمانها لال و کر و گنگ هستند انوقت از ترسشان دارند به ایران تهمت میزنند انها ناخواسته ایران را بزرگ و بزرگ میکنند جوری که شبها هم خواب راحت ندارند ، با غزه نمیتوانند بجنگند انوقت رویای نبرد با ایران را در سر دارند
  • خودم IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    80 29
    ما نیز تنگه هرمز را می بندیم. ببینیم چه کسی بیشتر ضرر می کند.
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      0 1
      بچه تنگه هرمز ابراه بین المللی سر کوچه تون نیست که ببندی
  • DE ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    83 23
    زنده باد ایران و نابود باد دشمنان ایران به سرکردگی. انگلستان و امریکا و اسرائیل
    • US ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      14 59
      در زندگی وقت همین چیزها را یاد گرفتی مرگ براین مرگ برآن
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      1 0
      آلمانم اضاف کن
  • محمود IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    80 21
    آمریکایی های ... و خونخوار کذاب فقط برای سرپوش گذاشتن بر کمک‌های مداوم خود به اکراین و رژیم نجس یهود که برای دنیا آشکار واظهر من الشمس شده رو به حیله گری آشکار با انگلیس خبیث و آلمان فرانسه نجاستخوار و مزدور آمریکایی ها کرده است و الا کیست که نداند که اولین حامی اکراین و رژیم نجس و خونخوار یهود آمریکای جنایتکار ... است .که فقط با حمایت حکومت شیطانی آمریکا رژیم نجس و خونخوار یهود تا کنون بیش ازیکصد هزار نفر از مردم مظلوم و بی پناه غزه قتل عام کرده است ...
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    90 25
    روسیه هم آزاده از هرجا که خواست سلاح بخره ایران هم طبق نظر سازمان ملل می تواند سلاح صادر کند بنابراین فوضول نخواستیم
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    80 15
    چرا این آمریکایی های پرو هرآنچه را که خودشان دربالاترین حد انجام می دهند برای ایران نهی می کنند؟ مردم اوکراین را مکین گور بگور شده و پس بایدن جنایتکار جنگی غزه وارد جنگ با روسیه کردند و تمام سلاح های زنگ زده اشان را به این کشور فروختند. باقیمانده سلاح هایشان را هم روی مردم غزه ریختند . با این احوال آمریکا می تواند دیگران را از فروش سلاح منع کند؟ یا دم از حقوق بشر بزند؟ یا در شورای امنیت و در گروه جی 7 برای ایران خط و نشان بکشد؟ البته از این ها چون جنود شیطان هستند هر کار پستی بر می اید.
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    13 7
    خوب این کشورها حق دارن هر تصمیمی که به نفع منافعشون هست بگیرن.ایران هم دلش خواست صادر کنه تا اگر توانست جلوی عواقب این کار را بگیره
  • TR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    17 6
    یواش یواش باید با اتوبوس بیاییم مرز و بعد با هواپیمای کشورهای همسایه بریم خارج
  • محمود IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    15 85
    به این روس های بی شرف اعتماد نکنید اینها نقشه دارند که ایران را با جامعخ جهانی درگیر ومنزوی کنند که این به نفع روسهای کثیف است باید مسئولین هوشیار باشند با ریسمان این رویسها تو چاه نروند
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    جالب است که روس ها بیش از هز کشوری به ایران نجاوز پ خیانت کردند. قسمت های بزرگی از ایراان طی دو قرارداد استعماری ترکمن چای و گلستان را از ایران چدا کردند. بدر جنگ دوم جهانی خک شمال ابران را اشفال و اگر فشار امریکا نبود فصد تخلیه انرا نداشتند. در سازمان ملل هم در تمام قطعنامه انرژی هسته ای ابران بر علیه ما رای داده. چندی فبل هم جزایر ایران به به امارات بخشید و حتی با اعتراض ایران حاضر نشد کلمه خلیج عربی را از سایت وزارت خارجه خودش حذف کند.حالب است بدانید مه تنها کشوری در دنیا که مقاناتش در همه جا و حتی در خود کشورهای عربی از تلقظ درست لیح فارس استفاده می کند امریکاست. روس ها بخاطر دشمنی ایران با امریکا سواری مجانی از ایران می گبرن
  • علی صفی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    71 2
    به نظره شما این جامعه بین‌المللی که غربی‌ها از نام می برند چه کشورهایی هستند همین چند کشور دزد غارتگر اروپای