رئیس‌جمهور فرانسه گفت کشورهای اروپایی اگر صلح می‌خواهند باید برای جنگ آماده باشند.

مکرون

به گزارش همشهری‌آنلاین، ماکرون در مصاحبه‌ای در تلویزیون فرانسه مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دشمنی است که اگر اوکراین را شکست بدهد در آنجا متوقف نخواهد شد.
وی تصریح کرد: «اگر روسیه در این جنگ پیروز شود اعتبار اروپا به صفر تنزل خواهد کرد.»

رئیس‌جمهور فرانسه اضافه کرد: «اگر جنگ به اروپا تسری پیدا کند روسیه مقصر است. اما اگر ما تصمیم بگیریم ضعیف باشیم و اگر امروز تصمیم بگیریم که پاسخ ندهیم از همان ابتدا شکست را انتخاب کرده‌ایم و این چیزی است که من نمی‌خواهم.»

ماکرون علاوه بر این گفت که امنیت اروپا در اوکراین به گرو گذاشته شده است. او بار دیگر موضع خود را مبنی بر اینکه نباید گزینه ارسال نظامیان غرب به اوکراین را منتفی دانست تکرار کرد اما گفت شرایط کنونی چنین اقدامی را ایجاب نمی‌کند.

رئیس جمهور فرانسه اوایل اسفند ماه در نشستی در پاریس با حضور سران کشورهای اروپایی برای بررسی وضعیت اوکراین مدعی شده بود استقرار نظامیان ناتو و سایر متحدان غربی در اوکراین را نمی‌توان منتفی دانست و کشورهای عضو این ائتلاف باید هر کاری می‌توانند برای ممانعت از شکست اوکراین در جنگ با روسیه انجام دهند.
طرح ماکرون با مخالفت اکثر اعضای ناتو روبرو شد.

کد خبر 839291
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    2 1
    چاه نفت و پالایشگاهها ما مسولیتش با کیه ؟
  • مجید IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    1 1
    ماکرون می‌خواهد مثل انگلستان رفتار کند ،اما محکوم به شکست است
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    1 1
    وقتی یک مشت دلقک مثل رییسجمهور فرانسه و صدراعظم پلید و سخیف آلمان که عمال کشتار مردم غزه هستند باغ وحش اروپا را اداره می کنند اوضاع بهتر از این نخواهد شد. کشور روسیه را که یک کشور قدرتمند با سیاست خارجی معلوم و ثابت در صحنه بین المللی است تهدید محاسبه می کنند و یک کشور حارج از دایره اروپا را که خوی تجاوز و اشغالگری و کشتار و چپاول دارد مثل آمریکا به عنوان متحد انتخاب و برای گردش مالی کشور مهاجم امریکا و تولید صادرت سلاح جنگی به منطقه از جیب مردم اوکراین و روسیه هزینه می کنند.
  • GB ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 1
    باید فکر کند که اکنون که روسیه در این نبرد پیروز شده چه باید کرد.