براساس شواهد و اسناد جدید ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود عملیات نفوذ علیه چین را راه‌اندازی کرده بود.

ترامپ

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: به گفته مقامات سابق ایالات متحده با آگاهی مستقیم از این عملیات بسیار محرمانه، دو سال پس از ریاست جمهوری، دونالد ترامپ به آژانس اطلاعات مرکزی – سیا- اجازه داد تا یک برنامه مخفیانه در رسانه های اجتماعی چین با هدف برگرداندن افکار عمومی علیه دولت این کشور راه اندازی کند.

سه مقام سابق به رویترز گفتند که سیا یک تیم کوچک از عوامل ایجاد کرد که از هویت‌های جعلی اینترنتی برای انتشار روایت‌های منفی در مورد دولت شی جین پینگ استفاده کردند و در عین حال اطلاعات تحقیرآمیز را به رسانه‌های خبری خارج از کشور منتشر کردند. این تلاش که در سال ۲۰۱۹ آغاز شد، قبلا فاش نشده بود.

تیم سیا ادعاهایی را مبنی بر اینکه اعضای حزب کمونیست حاکم در خارج از کشور پول های غیرقانونی به دست آورده را مطرح کرده و برنامه کلان چین با عنوان کمربند و جاده را نیز طرحی بیهوده و فاسد معرفی می‌نمودند.

اگرچه مقامات ایالات متحده از ارائه جزئیات دقیق این عملیات خودداری کردند، اما گفتند که این روایت های تحقیرآمیز در واقع انتشار مخفیانه توسط ماموران اطلاعاتی تحت پوشش دروغین بوده است. دو مقام سابق گفتند که تلاش‌ها در داخل چین برای دامن زدن به پارانویا در بین رهبران ارشد این کشور بود و دولت این کشور را مجبور کرد تا منابع خود را برای تعقیب نفوذ به اینترنت تحت کنترل شدید پکن مصرف کند.

کد خبر 839285
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha