بارش باران که از روی پنجشنبه به صورت پراکنده و از صبح جمعه به صورت پیوسته آغاز شده است باعث آب‌گرفتگی گسترده در پایتخت نشد و در اثر لایروبی نهرها و آماده باش نیروهای خدمات شهری مشکلی از این بابت به وجود نیامد.

باران تهران

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره می‌گوید: از ابتدای روز جمعه با توجه به پیش‌بینی هواشناسی برای بارندگی مداوم، به تمام مناطق ابلاغ شده که نیروهای خود را به صورت آماده باش نگه دارند. بارندگی تا نیمه روز در اغلب مناطق رخ داد که در نوار شمالی پایتخت بیشتر بود اما موردی از آب‌گرفتگی رخ نداد.

علیرضا جعفری می‌افزاید: از طریق هماهنگی با پلیس راهور و رصد دوربین‌های شهری مراقب وقوع آب‌گرفتگی هستیم. نیروهای مناطق و همینطور معاونت خدمات شهری نیز در حال گشت و کنترل سطح شهر هستند.

او اظهار می‌کند: در هر منطقه بین ۱۵ تا ۳۰ نقطه حساس شناسایی شده است که سابقه آب‌گرفتگی دارند. وقتی بارندگی شروع می‌شود نیروهای مناطق به این نقاط سرکشی می‌کنند. اگر بارندگی زیاد باشد تعدادی از کارگران در هر نقطه باقی می‌مانند تا به محض آب‌گرفتگی مشکل را رفع کنند. روال این است که در هنگام بارش باران کلیه نیروهای خدمات شهر در شرایط آماده‌باش قرار می‌گیرند. در بارش برف اخیر مقدار زیادی شن و نمک برای جلوگیری از یخزدگی و لغزندگی در سطح خیابان‌ها پراکنده شد. پس از پایان برف معمولا شن‌ وارد جوی‌ها می‌شود که ممکن است باعث مسدود شدن آن‌ها شود.

جعفری با اشاره به اقدامات انجام گرفت برای برف‌روبی و پس از آن می‌گوید: بیشتر شن‌های باقیمانده در مناطق جمع‌آوری شد. در محورهای بزرگراهی از جاروهای مکانیزه استفاده شده است. وقتی مدتی از بارش برف می‌گذرد عبور خودروها باعث پراکنده شدن شن مخصوص به سمت جدول‌های حاشیه بزرگراه می‌شود. جاروهای مکانیزه می‌توانند با فرچه‌های بزرگ خود این شن را از اطراف جمع‌آوری کنند. در فرعی‌ها هم شن مخصوص به صورت دستی جمع شده بود. البته ممکن است در نقاطی هنوز شن باقی مانده باشد که باید پاکسازی شود.

کد خبر 839279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha