شهرداری تهران برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان در روزهای برفی و بارانی، نیروهای خدمات شهری و پاکبانان را به حالت آماده باش درآورده است.

تهران هوا باران

همشهری- زینب زینال زاده: با ورود سامانه بارشی به کشور، بالاخره تهران هم از روز چهارشنبه (۲۰دی) حال و هوای زمستانی به خود گرفت و ۲روز آخر هفته پایتخت‌نشینان شاهد بارش باران در مناطق جنوبی و برف در مناطق شمالی بودند. به یمن نزولات آسمانی، آلودگی هوای تهران به حداقل رسیده است و همین موضوع شهروندان را به بوستان‌ها کشانده تا در هوای سرد و البته دلچسب و پاک، نفس عمیق بکشند، اما اگر تدابیر کافی اندیشیده نشود، در کنار این زیبایی‌ها در برخی از نقاط ایجاد مشکلاتی چون آب‌گرفتگی و لغزندگی معابر و... می‌تواند مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کند و چه‌بسا لذت روزهای بارانی را به کامشان تلخ کند. به همین دلیل شهرداری تهران برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی و تسریع و تسهیل عبور و مرور خودروها و عابران پیاده در شهر، نیروهای خدمات شهری را در مناطق به حالت آماده‌باش درآورده است. آنطور که علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری عنوان کرده: «با توجه به هشدارهای هواشناسی، تدابیر و تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و از ابتدای بارش برف و باران، نیروهای خدمات شهری و پاکبان‌ها وارد عمل شدند تا شهروندان با مشکلات آب‌گرفتگی و لغزندگی مواجه نشوند.»

او با بیان اینکه آماده‌باش نیروهای خدمات شهری تا اتمام روزهای برفی و بارانی ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: «تجهیزات و امکانات با نگاه عدالت‌محور و با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی در مناطق پیش‌بینی‌شده و تاکنون مشکل خاصی درخصوص آب‌گرفتگی، لغزندگی و برف‌روبی وجود نداشته است البته اگر در روزهای آتی میزان بارش‌های برف و باران در برخی از مناطق شمالی و مرکزی افزایش یابد درصورت نیاز حتما از نیروها و امکانات و تجهیزات سایر مناطق استفاده خواهیم کرد.» براساس گفته‌های مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، شهروندان در روزهای برفی و بارانی به محض مشاهده مشکل در معابر می‌توانند از طریق سامانه+ ۱۳۷ مورد را گزارش‌دهند.

  • آمادگی ۵۰۰نیرو در نواحی ۱۰گانه

مهدی صباغ، شهردار منطقه۱: در ۲۶نقطه از منطقه سایت برف‌روبی برپا شده و با به‌کارگیری نیروها و تجهیزات و جانمایی ۳۰۰مخزن شن مخصوص خدمات برف‌روبی و ایمن‌سازی‌ معابر در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. ۲۱۵دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین برف‌روبی به همراه ۵۰۰نفر عوامل اجرایی آموزش‌دیده، در نواحی ۱۰گانه منطقه۱ مستقر شده‌اند و بارش برف اخیر هم مشکلی برای تردد شهروندان ایجاد نکرد.

  • خدمات‌رسانی در ۱۵ایستگاه

مهدی صالحی، شهردار منطقه۲ : سایت برف‌روبی منطقه با استقرار ۱۵۳دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و شارژ مخازن دپوی شن و نمک آماده خدمت‌رسانی است. ۹ایستگاه در نواحی، ۶ ایستگاه بزرگراهی و یک سایت مرکزی هم پیش‌بینی شده و توزیع و جانمایی ۷۰۰مخزن و انباشت و دپوی ۱۰۰هزار کیسه شن مخصوص در داخل مخازن در معابر و گذرگاه‌های اصلی و فرعی منطقه صورت گرفته است.

  • پیش‌بینی ۳هزار تن شن مخصوص

حمید جوانی، شهردار منطقه۳: از روزهای گذشته نیروهای خدمات‌شهری در آماده‌باش کامل قرار دارند و شهرداران نواحی و ادارات خدمات‌شهری به‌طور مستمر در معابر مشغول گشت‌زنی هستند. برای خدمت‌رسانی مطلوب در روزهای بارانی و برفی، ۱۵۰دستگاه ماشین‌آلات تخصصی و غیرتخصصی همراه با ۷۰۰ نیروی انسانی و حدود ۳هزار تن شن مخصوص پیش‌بینی شده است.

  • شارژ مخازن شن و نمک

علی اصغر کمالی‌زاده، شهردار منطقه۴: بعد از اعلام هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما، تمهیدات ضروری در این زمینه برای تردد شهروندان و خودروها پیش‌بینی شد. تجهیز یک سایت اصلی برف‌روبی به‌عنوان پشتیبان در بلوار شهید باباییان، خیابان پیشوا و ۸سایت فرعی در نواحی ۹گانه، شارژ ۲۵۰مخزن شن‌ونمک، آمادگی ۵دستگاه نمک‌پاش مکانیزه غلتان از سازمان پسماند و شارژ ۱۷۰۰تن شن در سایت اصلی و ۷۰۰ تن نمک تخلیه‌شده در نواحی بالادستی(۳-۷-۸-۹) اقدامات پیش‌بینی‌شده هستند.

  • اجرای عملیات برف‌روبی در ارتفاعات

احسان شریفی، شهردار منطقه۵: تمامی نیروهای کارگری و ماشین‌آلات سبک و سنگین برف‌روبی به‌همراه عوامل اجرایی آموزش‌دیده، در نواحی هفت‌گانه منطقه۵ به‌صورت آماده‌باش درآمده‌اند. با آغاز بارش در ارتفاعات عملیات برف‌روبی در معابر اصلی و فرعی نواحی هفت‌گانه منطقه با تلاش ۷۰نفر از کارگران در ۱۸سایت برف‌روبی فعال، به‌کارگیری نیروهای خدمات‌شهری و ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات، جانمایی ۲۰۰عدد مخازن شن و نمک و توزیع ۲۰هزار کیسه شن و نمک برای ایمن‌سازی‌ معابر انجام شد.

  • استقرار نیروها در نقاط آب‌گیر

مرتضی روحانی، شهردار منطقه۶: با توجه به مرکزی بودن منطقه، روزانه میلیون‌ها نفر در آن تردد می‌کنند و از این‌رو مهار آب‌گرفتگی در روزهای بارندگی برای تسریع تردد عابران و خودروسواران حائز اهمیت است. درپی بارندگی‌های اخیر نیروهای خدمات‌شهری منطقه در نقاط آب‌گیر و ۴۰حوضچه سطح منطقه با امکانات و تجهیزات کامل مستقر بودند و گشت‌های خدمات شهری به‌صورت منسجم وضعیت منطقه را رصد می‌کنند.

  • خدمت‌رسانی ویژه در ۱۸نقطه حساس

محمدامین سالاری‌پور، شهردار منطقه۱۶: عوامل اجرایی خدمات‌شهری در ۱۸نقطه حساس منطقه که احتمال آب‌گرفتگی در آنها وجود داشت، مستقر شدند. همچنین شهرداران نواحی و مدیران خدمات‌شهری به‌طور مستمر در حال بازدید از معابر نواحی هستند و امیدواریم با هم‌افزایی و هماهنگی مستمر بین عوامل اجرایی بتوانیم در زمان بارش، تردد روان، معابر عاری از هرگونه آب‌ماندگی و درنهایت رضایت شهروندان را در محله‌ها شاهد باشیم.

  • مشکلی در شاهراه‌های ارتباطی وجود ندارد

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه۱۸: با ورود سامانه جدید بارشی و آغاز دور جدید بارش‌ها، حدود ۳۵۰نفر از کارگران خدمات‌شهری و ۱۷دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در نواحی و معابر اصلی و پرتردد مستقر شدند و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفت تا میزان آب‌گرفتگی‌ها به حداقل برسد. باتوجه به تمهیدات پیش‌بینی شده در روزهای بارانی مشکلی در شاهراه‌های ارتباطی جنوب‌غرب تهران به‌وجود نیامد.

کد خبر 823819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha