دروازه‌بان‌ها یکی از تعیین‌کننده‌ترین بازیکنان در دربی امروز هستند. بیرانوند امشب به روزهای خوبش برمی‌گردد یا حسینی دوباره خودش را به تیم ملی تحمیل می‌کند؟‌

بیرانوند حسینی

همشهری آنلاین: سیدحسین یا بیرانوند؟ نمایش دروازه‌بان‌ها در بازی امشب، بخش مهمی از نتیجه دربی را رقم خواهد زد. شاید همه نقشه‌های ۲مربی درست پیش برود اما یک اشتباه ساده از یک دروازه‌بان، همه‌چیز را تغییر خواهد داد.به‌نظر می‌رسد این ۲ نفر بیش از هر بازیکن دیگری در جریان این مسابقه اضطراب داشته باشند. هر چند برای ۲گلر اول و دوم تیم ملی ایران، روبه‌رو شدن با چنین فشاری، خودش یک محک جذاب خواهد بود.

آمار چه می‌گوید؟

کاپیتان استقلال، آماری عجیب و دور از انتظار در دربی‌های پایتخت دارد. او ۱۱بار در این بازی سنتی درون دروازه استقلال قرار گرفته و هرگز موفق به کسب پیروزی در وقت قانونی نشده است. حسینی و تیمش ۲بار در پنالتی‌های جام حذفی پرسپولیس را شکست داده‌اند اما او در لیگ برتر، هرگز زمین مسابقه را مقابل پرسپولیس به‌عنوان سنگربان برنده ترک نکرده است. ۷تساوی و ۴شکست در این بازی، آماری نیست که سیدحسین به آن افتخار کند. جالب اینکه بیرو هم دقیقا در ۱۱دربی، روی خط دروازه پرسپولیس ایستاده است. در این ۱۱بازی برای بیرو، ۵تساوی، ۴برد و ۲شکست اتفاق افتاده است. او در این ۱۱بازی ۶بار هم موفق شده کلین‌شیت کند. بیرو در ۷برخورد آخر با استقلال، هرگز در وقت قانونی بازنده نبوده است. او البته سابقه بازی با استقلال در لباس نفت تهران را هم دارد اما دربی‌های پایتخت، همیشه بازی‌های بزرگ‌تر و حساس‌تری به‌نظر می‌رسند.

فرم در لیگ۲۳

به لحاظ کلین‌شیت، حسین حسینی در این فصل فرم بهتری از بیرو داشته است. او موفق شده ۱۱بار دروازه‌اش را در لیگ بسته نگه دارد و بیرو این کار را ۸بار انجام داده است. در بازگشت از جام ملت‌ها نیز علیرضا چند اشتباه بد انجام داده و به‌نظر می‌رسد سنگربان استقلالی‌ها در فرم بهتری به این مسابقه رسیده است. برای هر دو نفر آنها اما این بازی، سرشار از اهمیت است. اگر حسینی پیراهن بیرو را در تیم ملی می‌خواهد، باید در این بازی خاص خودی نشان بدهد. اگر هم علیرضا می‌خواهد نشان بدهد که واقعا بهترین گلر این نسل است، هیچ راهی بهتر از درخشش در این بازی بزرگ برای او وجود نخواهد داشت.

کد خبر 838857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha