چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

ماه مبارک رمضان در فرهنگ عمومی و شفاعی مردم نقش پررنگی دارد که بخشی از بازتاب این حضور در آثار مکتوب تجلی یافته که از زوایای گوناگون به ردپای رمضان در فرهنگ مردم اشاره دارد. چهار کتاب شاخص با حال و هوای ماه مبارک رمضان در این روزها و شب‌های نورانی برای مخاطبان این آثار معرفی می شود.

ماه رمضان

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: ماه مبارک رمضان در فرهنگ عمومی و شفاعی مردم نقش پررنگی دارد که بخشی از بازتاب این حضور در آثار مکتوب تجلی یافته که از زوایای گوناگون به ردپای رمضان در فرهنگ مردم اشاره دارد. چهار کتاب شاخص با حال و هوای ماه مبارک رمضان در این روزها و شب‌های نورانی برای مخاطبان این آثار معرفی می شود.

رمضان خوانی در ماه نورانی خدا

کتاب موسیقی رمضان در ایران

«کتاب موسیقی رمضان در ایران» نوشته هوشنگ جاوید،‌ به بررسی و تحقیق در مورد نغمه‌هایی آشنا در خاطرات نه‌چندان دور ایرانیان می‌پردازد. آواها و نغمه‌های سحرخوانان، سال‌ها زینت‌بخش شب‌های رمضان بوده و این شب‌ها را تبدیل به یکی از خاطره‌انگیزترین شب‌های سال کرده است. بخش‌بندی کتاب بسیار دقیق صورت‌گرفته و در هر بخش جزئیات مربوط به هر مراسم به دقت ذکر شده است. این کتاب از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

رمضان خوانی در ماه نورانی خدا

زن آقا

کتاب«زن آقا» نوشته زهرا کاردانی، خاطرات سفر، حضور و زندگی با یک طلبه جوان در اولین سفر تبلیغی در ماه رمضان رفته است. زن و شوهری طلبه همراه با فرزندان‌شان برای ایام ماه مبارک رمضان به نقطه ای در جنوب ایران سفر می کنند. در این سفر علاوه بر مهربانی و مهمان نوازی مردم تجربه و اتفاقاتی برایشان رقم می خورد که به پخته شدن آنها کمک می کند. این کتاب که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده،روایتی صادقانه و بی‌آلایش از سبک زندگی‌ خانواده‌های جامعه‌ی روحانیت است.

رمضان خوانی در ماه نورانی خدا

از رمضان بیشتر بدانیم

کتاب «از رمضان بیشتر بدانیم» به قلم «حسین پورشریف» نوشته شده که در آن چهل پرسش و پاسخ درباره ماه مبارک رمضان بر اساس کتاب «ماه خدا» عرضه شده است. در تدوین کتاب «از رمضان بیشتر بدانیم» سعی شده است که پرسش‌ها و پاسخ‏‌ها از سویی، از نظر موضوع و شیوه نگارش، جوانانه و برای عموم مردم نوشته شود تا رضایت خاطر آن‌ها جلب شود و از سوی دیگر، مفید و کاربردی باشد. همچنین تلاش شده تا در حد توان، مطالب در کمترین حجم ممکن ارائه شود و از زیاده‌‏نویسی و پرگویی خودداری شود.

رمضان خوانی در ماه نورانی خدا

ضیافت حقیقی

کتاب «ضیافت حقیقی» مجموعه یازده سخنرانی محمد شجاعی درباره ماه مبارک رمضان و روزه است که در دهه شصت ایراد کرده‌اند. کتاب حاضر شامل مباحثی از جمله ضیافت خداوند، اعمال و آداب رفتاری، روزه حقیقی، مباحث معرفتی مربوط به روزه، شرایط روزه صحیح و راه های درک این توفیق است. ضیافت حقیقی در 11 بخش تدوین شده که عنوان برخی از بخش‌ها عبارتند از: معنای عبودیت، صدق در اعمال، شرایط روزه صحیح، ظاهر و باطن روزه و روزه داری خواص.

کد خبر 838813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha