بین نکونام و اوسمار هر کدام دربی را ببرند راه صدساله را یک‌شبه خواهند رفت.

نکونام و اوسمار

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

در اهمیت دربی تهران چه می‌توان گفت که مخاطب نداند؟ این مسابقه تحت هر شرایطی حساس است و مخصوصا حالا که پرسپولیس و استقلال هر دو مدعی سرسخت کسب عنوان قهرمانی هستند، این حساسیت دوچندان شده است. هر کدام که ببرند، یک گام بلند به سمت قهرمانی نزدیک شده‌اند و در عین حال در آستانه سال نو یک عیدی شیرین به هواداران داده‌اند. با این همه به‌طور مشخص می‌توان به اوسمار ویرا و جواد نکونام به‌عنوان چهره‌های ویژه این مسابقه نگاه کرد؛ مربیانی که اگر این مسابقه را با پیروزی پشت سر بگذارند، تغییری چشمگیر در شرایط‌شان ایجاد خواهد شد.

جواد و جنگی علیه همه

اگر استقلال موفق به شکست پرسپولیس شود، در فاصله ۱۰هفته به پایان مسابقات فاصله‌اش با قرمزها به ۶امتیاز خواهد رسید و بختش برای کسب عنوان قهرمانی بسیار زیاد می‌شود. تازه به یاد داشته باشید که براساس قانون درصورت برابری امتیازات، این نتیجه بازی رودررو خواهد بود که می‌تواند قهرمان را تعیین کند، بنابراین عملا استقلال ۷امتیاز از رقیب سنتی جلو می‌افتد. می‌بینید که حال و روز سپاهان هم خوب نیست و سخت است که آنها به فرم ایده‌آل برگردند. از سوی دیگر برد در دربی، روحیه آبی‌ها را زیر و رو خواهد کرد. فقط هم همین نیست. برد احتمالی دربی، جواد نکونام را در جبهه‌های جنگ متعددی که پیش روی خودش باز کرده سربلند خواهد کرد؛ از درگیری بی‌پایان با مدیریت باشگاه تا کری با رقیب سنتی و البته آلترناتیو بالقوه‌ای به اسم فرهاد مجیدی. نتایج استقلال در این فصل خوب بوده و ارزش آن مخصوصا با توجه به بضاعت انسانی کمتر استقلال دوچندان می‌شود. با این حال صادقانه باید گفت سبک فوتبال آبی‌ها و نیز بهانه‌جویی‌های بی‌پایان نکونام باعث ایجاد حساسیت‌های منفی در اطراف او شده است. برتری مقابل پرسپولیس اما می‌تواند همه این فاکتورهای منفی را خنثی کند. جواد به‌شدت به این پیروزی نیاز دارد.

اوسمار و رویای طلایی

در آن سوی میدان برتری احتمالی در دربی، به منزله جهشی بلند و حیاتی در رزومه اوسمار ویرا خواهد بود. آقای همیشه دستیار، به شکلی غیرمنتظره و در فضایی پر از انتقاد سرمربی پرسپولیس شد. با این حال نتایج خوب این مربی و مخصوصا نمایش‌های درخشان شاگردانش باعث شده نظر مثبت افکار عمومی را به سمت خودش جلب کند. پرسپولیس حسابی تماشایی شده اما این مزیت می‌تواند بسیار شیرین‌تر شود اگر سرخپوشان در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی هم بشوند. در این صورت اوسمار برای مدتی طولانی و قابل‌توجه فرصت کار در پرسپولیس و ساختن تیم مطلوبش را خواهد داشت. شاهراه قهرمانی هم برای قرمزها، از برتری در دربی می‌گذرد. ویرا مقابل تیم فرصت‌طلب استقلال، با توجه به کمبود مدافع کار دشواری دارد اما اگر این بازی را با تن سلامت رد کند، پاداش بسیار بزرگی خواهد گرفت. کافی است رقص جواد نکونام در پایان مسابقه رفت را به یاد بیاورید تا بدانید برتری در این دیدار برای هواداران پرسپولیس چقدر دلچسب و حیثیتی خواهد بود. اگر اوسمار این هدیه را به آنها بدهد، اعتمادی ارزشمند و بلندمدت دریافت خواهد کرد.

کد خبر 838666
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha