امروزه به دلیل وجود حجم عظیمی از غذاهای ناسالم از جمله فست فودها، چیپس و پفک‌ها و انواع شکلات‌های پرجرب و شیرین در جوامع مختلف، هر فرد آگاهی در جست و جوی سلامت خود به تغذیه سالم روی می‌آورد. اما آیا همه مواد غذایی آنگونه که می‌نمایانند سالم هستند.

عکس‌های غذاهای به ظاهر سالم

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: برای دستیابی به این هدف، افراد برای تامین نیازهای ضروری بدن، غذاهای مغذی را انتخاب می‌کنند که شامل ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی هستند. به گزارش تایمز آف ایندیا، علی‌رغم گزینه‌های به ظاهر سالم متعدد، همه شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی به ادعاهای خود عمل نمی‌کنند و مصرف زیاد برخی از این گزینه‌ها حتی ممکن است خطراتی برای سلامتی شما داشته باشند. در این مطلب به تعدادی از مواد غذایی اشاره کرده‌ایم که ممکن است بخواهید در مورد گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید.

بیسکویت دایجستیو

باور نکردنی اما واقعی ؛ این خوراکی‌ها سالم نیستند

برخلاف نام «دایجستیو»، این بیسکویت ها آنقدرها هم که فکر می کنید سالم نیستند. آن‌ها با آرد و شکر تصفیه شده ارائه می‌شوند، این بیسکویت‌ها می‌توانند به دریافت کالری اضافی کمک کنند و منجر به افزایش وزن شوند. علیرغم نام گمراه کننده، مصرف منظم بیسکویت‌های دایجستیو ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد و آن‌ها را به گزینه‌ای نامطلوب برای یک رژیم غذایی سالم تبدیل کند.

نوشیدنی‌های سالم برای کودکان

باور نکردنی اما واقعی ؛ این خوراکی‌ها سالم نیستند

علیرغم اینکه نوشیدنی‌های سالم برای کودکان به عنوان تقویت کننده سلامت برای کودکان به بازار عرضه می‌شوند، بسیاری از آن‌ها به ویژه از نوع پودری و غنی شده با ویتامین‌ها چندان سالم نیستند. این پودرهای به ظاهر مفید، اما پر از شکر، وقتی به شیر اضافه می‌شوند، به یک رژیم غذایی ناسالم برای بچه‌ها کمک می‌کنند و به‌طور بالقوه منجر به اثرات نامطلوب در سلامت عمومی می‌شوند.

غلات صبحانه

باور نکردنی اما واقعی ؛ این خوراکی‌ها سالم نیستند

در حالی که غلات صبحانه ممکن است مفید به نظر برسند، بسیاری از آن‌ها مملو از قند هستند که باعث تضعیف مزایای سلامتی آن‌ها می‌شود. بررسی دقیق برچسب‌های تغذیه‌ای برای انتخاب آگاهانه ضروری است. علیرغم بسته بندی و ادعاهای جذاب، این غلات به افزایش مصرف قندهای افزوده کمک می‌کند که می‌تواند بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد و به طور بالقوه منجر به افزایش وزن و مسائل مرتبط با آن شود.

نان قهوه‌ای

باور نکردنی اما واقعی ؛ این خوراکی‌ها سالم نیستند

بر خلاف تصور رایج، نان قهوه‌ای ممکن است آنطور که تصور می‌شود سالم نباشد. برخی از انواع نان قهوه‌ای به جای مواد سالم از مواد افزودنی رنگی استفاده می‌کنند که ارزش غذایی را به خطر می‌اندازند. ظاهر فریبنده این محصول می‌تواند مصرف‌کنندگان را گمراه کند.

بیشتر بخوانید:

دشمنان زنده ماندن‌تان را بشناسید ؛ ۵ غذای مضر برای سلامت قلب | این توصیه‌های کارشناسان قلب را جدی بگیرید

زنان باردار این غذاها را نخورند | غذاهایی برای داشتن فرزند سالم

کد خبر 838222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • AU ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    3 1
    با وجود هزینه های کمر شکن فعلی نگرانی بابت فست فودها، چیپس و پفک‌ها و انواع شکلات‌های پرجرب و شیرین وجود ندارد
  • US ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 0
    اگر این همسان سازی بارنشستگان درست باشه باور کنید حال هوا ما هم بهتر میشه خد اااا کنه دروغ نباشه