یکی از رهبران گروههای مقاومت فلسطین اعلام کرد گفتگوها به یک نقطه عطف و پیچ خطرناک رسیده است که احتمال موفقیت و دستیابی به توافق نهایی را تهدید می‌کند.

مقاومت فلسطین

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از رهبران مقاومت گفت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، پس از انجام چند دور گفت‌وگو در قاهره با حضور هیئت‌های مصری و قطری، به این یقین و اطمینان رسیده است که رژیم اشغالگر پاسخ روشنی به موضوعات اصلی مورد درخواست حماس، هرگز پاسخ‌های شفافی نخواهد داد و این در حالی است که خواسته‌های اصلی حماس مبنی بر برقراری آتش بس، عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه و بازگشت آوارگان هیچ تغییری نکرده است.

این منبع به شبکه خبری المیادین تصریح کرد: بنابراین اساس، حماس هیچ ابتکار جدیدی در مورد شمار اسرا که مهم ترین موضوع برای این رژیم به شمار می رود، ارائه نکرد.

این منبع تصریح کرد: پر واضح است که میانجی‌ها تلاش کردند به حماس اطمینان دهند خواسته‌هایش برای طرف اسرائیلی قابل قبول است، اما حماس خواستار آن است که این موضوع در توافق قید شود و فقط به صورت تضمین شفاهی نباشد. در همین حال جنبش حماس در خصوص موضوع خروج از نوار غزه نیز تاکید دارد که این توافق نامشخص و مبهم است.

به گفته این منبع، اسرائیل پیشنهاد کرده است عقب نشینی از شرق نوار غزه بدون مشخص کردن اماکن انجام شود در حالیکه حماس خواهان آن است که این کار بر اساس نقشه‌های روشن انجام گیرد.

این رهبر مقاومت فلسطین در ادامه تاکید کرد در خصوص موضوع آتش بس، «اسرائیل» هیچ تضمینی در مورد این خواسته اصلی حماس و تمامی گروهها و جناح های مقاومت ارائه نکرده است.

وی افزود: جنبش حماس در مرحله اول ، خواستار تعلیق کامل عملیات نظامی شده است البته مشروط بر اینکه مرحله دوم شامل بحث آتش بس نهایی باشد.

این رهبر مقاومت تاکید کرد: مانع موجود در موضوع اسرا، در تعداد اسیران درخواستی حماس و مخالفت رژیم اسرائیل با این درخواست است.

کد خبر 837371
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha