شکستگی لوله‌های آب و بروز مشکل در تصفیه‌خانه‌ها باعث شده تا هنوز ۹ روستای آسیب دیده از سیل جنوب سیستان و بلوچستان به شبکه آب آشامیدنی پایدار دسترسی نداشته باشند.

تصاویر اختصاصی همشهری از امدادرسانی سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش همشهری آنلاین مدیربحران استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: «تلاش برای وصل شدن آب آشامیدنی سالم و گوارا در ۹ روستا که به دلیل خسارت سیل و شکستگی لوله‌های آب رخ داده، ادامه دارد.»
بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل در جنوب استان تاسیسات آب ۲۵۲ روستا دچار آسیب شد. با وجودی که آب آشامیدنی ۲۴۳ روستا وصل شده، اما با افت فشار آب مواجه هستند.
مجید محبی افزود: «هیچ روستایی در محاصره صد در صدی سیل نیست. برق همه روستاهای آسیب دیده نیز وصل شده است. ماشین‌های سنگین به روستاهای صعب‌العبور که تا روز گذشته در محاصره سیل بودند، راه پیدا کردند. هم اکنون هیچ روستایی نداریم که راه ارتباطی آن بسته باشد.»
محبی با تاکید بر اینکه که امدادرسانی و رساندن اقلام ضروری و مورد نیاز به افراد آسیب دیده از سیل همچنان ادامه دارد، افزود: «سعی ما این است که زودتر وارد بحث ساخت خانه‌های از بین رفته و بازسازی واحدهای مسکونی تعمیراتی شویم.»
مدیربحران استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: «سامانه بارشی جدید در استان بارندگی داشت اما هیچ حادثه‌ای را رقم نزد. آمادگی لازم برای اسکان اضطراری و خدمات‌رسانی به همشهریان وجود دارد.»

بیشتر بخوانید:
یک روایت خواندنی در سیل سیستان و بلوچستان | سوخت‌بری که امدادرسان شد

کد خبر 837362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha