دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

اسلام هراسی سلاحی مرگبار در زرادخانه دموکراسی‌های غربی است که این روزها علیه فلسطینیان به کار گرفته شده است.  

غزه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: تصویر پیکر بی‌جان سیدرا حسونا دختر ۷ساله زیبای فلسطینی در رفح که از دیواری آویزان شده بود در حالی که پاهایش کاملا از بین رفته بودند نماد خشونت غیرقابل وصف، سادیسم و وحشیگری است که مردم غزه همچنان تحمل می‌کنند و ما هم شاهد آن هستیم. این‌که یک کودک در معرض چنین وحشیگری قرار بگیرد بدون حتی یک محکومیت نمادین از سوی رهبران جهان، خود گواهی است بر فضای منحصر به فردی که فلسطینی‌ها در آن زیست می‌کنند.

ماریا بنت ریحان نویسنده و تصویرگر کتاب کودکان در لندن در العربی جدید می‌نویسد: اما چه چیزی می‌تواند این سطح از چشم پوشی و همدستی گسترده در بمباران‌ کور غیرنظامیان بی‌گناه در پرجمعیت‌ترین زندان آزاد جهان توسط اسرائیلی‌ها را ممکن سازد؟

در واقع جنایتی که امروز در غزه شاهدش هستیم را اسلام‌ هراسی امکان‌پذیر کرده است. تا امروز بیش از ۳۰هزار فلسطینی قتل‌عام شده و تقریبا ۶۸ هزار نفر مجروح شده و ۲میلیون نفر در ۱۵۰ روز گذشته آواره شده‌اند و کشورهای غربی همچنان سکوت کرده‌اند. این اسلام‌هراسی است که باعث شده تا جهان نسبت به حملاتی که هر ۱۵ دقیقه جان یک کودک را می‌گیرد بی‌تفاوت باشد.


ببینید:

نخستین دقایق پس از بمباران چادر آوارگان در رفح

طی کردن ۱۲ کیلومتر با پای برهنه برای یافتن غذا

تلاش کودک فلسطینی برای آرام کردن مادر

این مساله پیشتر نیز درباره صدها هزار انسانی که در عراق کشته شدند یا هزاران انسانی که در جنگ ۲۰ ساله افغانستان جان خود را از دست دادند یا قربانیان حملات هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان نیز صدق می‌کند.

همین گذشته است که باعث شده تا اسرائیل بتواند قتل‌عام فلسطینی‌ها را توجیه کند: زیرا مفهوم «جان غیرنظامی» که برای قوانین بین المللی مقدس است در نگاه کشورهای غربی شامل حال مسلمانان و اعراب نمی‌شود.

ماریا بنت ریحان می‌نویسد: اسلام هراسی یک سلاح مرگبار در زرادخانه دموکراسی‌های غربی است که به اصطلاح برای جنگ نامشخص علیه تروریسم ساخته شده است. کشورهای غربی با بهانه نجات تمدن غربی، در میان چندین روایت بزرگ و نادرست دیگر، هزینه‌ جنگ‌های خود را همواره توجیه کرده‌اند. آنچه این استاندارد دوگانه غرب را برجسته کرد، جنگ در اوکراین بود. تلاش مستمر تل‌آویو برای انسان‌زدایی از فلسطینی‌ها و پذیرش روایت‌های اسرائیل از سوی کشورهای غربی باعث شده تا از نظر آنان تنها کاری که فلسطینی‌ها می‌توانند انجام دهند این است که بمیرند. نسل کشی در غزه نتیجه منطقی عقاید اسلام‍‌هراسانه‌ای است که ارزش زندگی مسلمانان را زیر سوال می‌برد.

کد خبر 836747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha