خبرنگار فلسطینی نوشته، پیشنهاد آتش‌بس غزه در ماه رمضان، یعنی کشتن فلسطینی‌ها در ماه‌های دیگر سال اشکالی ندارد.

بايدن

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: اغلب رسانه‌های غربی از تلاش واشنگتن برای برقراری آتش‎بس موقت و توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پیش از آغاز ماه رمضان خبر می‌دهند. ساری عرابی خبرنگار و تحلیلگر فلسطینی در تارنمای مدیل ایست مونیتور می‌نویسد:‌ از پیشنهاد آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه پیش از آغاز ماه رمضان دو نکته را می‌توان برداشت کرد، اول اینکه واشنگتن امیدوار است که با حفظ این آتش بس بتواند به مرحله بعدی برسد اما درباره این مرحله دوم هیچ جزئیاتی منتشر نکرده است. با توجه به اینکه واشنگتن درباره جنگ غزه تاکنون سیگنال‌های متناقضی داده و پیشنهاد آتش‌بس را دقیقا سر همان میزی تدوین کرده که اسرائیلی‌ها حضور دارند پس باید قویا به قصد و اهداف نهایی کاخ سفید از پیشنهاد این آتش بس شک کرد.

دومین چیزی که می‌توان از پیشنهاد آتش بس آمریکا فهمید، این است که واشنگتن نمی‌خواهد در طول ماه رمضان صدای جنگ شنیده شود. اما در ماه‌های دیگر از جمله شوال ـ یعنی پس از ماه رمضان با قتل‌عام فلسطینی‌ها و گرسنگی دادن به آن‌ها هیچ مشکلی ندارد ـ همانطور که تاکنون نداشته است ـ‌ آمریکایی‌ها هم می‌خواهند که تا جایی که ممکن است غزه غیرقابل سکونت شده و تمام زیرساخت‌های فلسطین در این منطقه تخریب شود؛ آنهم در حالی که حکامان عرب حال از سر ناتوانی با همدستی به نظاره این جنایت نشسته‌اند اما از نظر آنان این اهداف در ماه‌های دیگر سال هم می‌تواند محقق شود.

ساری عرابی در ادامه با اشاره به کارنامه فاجعه‌بار واشنگتن از جمله در بمباران هسته‌ای هیروشیما و روند انتخاب این شهر از میان تمام شهرهای ژاپن نوشته، مرحمت آمریکایی را ببینید؛ ایده آنان این است که کشتن فلسطینی‌ها در تمام طول سال اشکالی ندارد اما در ماه رمضان باید متوقف شود. و ما احتمالا باید از آمریکایی‌ها تشکر کنیم که تا این اندازه به فکر اعراب و مسلمانان هستند. اما ما می‌دانیم که این ماه رمضان اولین رمضانی نیست که اسرائیلی‌ها در آن به فلسطینیان حمله می‌کنند. همچنین این اولین ماه رمضانی نیست که در آن مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها هتک حرمت می‌شود.

کد خبر 836482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha