وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تصمیم گیری در باره آن بخش از عوامل داخلی که موجب ایجاد وضعیت فعلی در بورس شده در دستور کار دولت قرار گرفته است‌.

خاندوزی

به گزارش همشهری آنلاین، سید احسان خاندوزی با حضور در غرفه همشهری در در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران درباره وضعیت فعلی بازار سرمایه و دغدغه های سرمایه گذاران در بورس توضیحاتی ارائه کرد.

وی درباره راهکار دولت برای به ثبات رساندن وضعیت بازار سرمایه گفت: دولت در اواخر سال ۱۴۰۰ و در ۱۴۰۱ در چند نوبت مصوبه هایی با هدف کاهش ریسک ها و مخاطرات بازار سرمایه و افزایش چشم انداز سودآوری صنایع در بازار ارائه داد که تا اوایل امسال هم موثر بود.

خاندوزی ادامه داد: متاسفانه امسال و در برخی ماه ها هم به دلیل ریسک های خارجی که برای کل منطقه ما وجود داشت و هم به علت برخی مسائل داخلی، بازار وضعیت خوبی را شاهد نبود.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: امروز تلاش ما در دولت این است که آن بخش از عوامل درون زا که در بازار موثر بوده است و می توان از طریق اخذ تصمیمات و سیاست های اقتصادی مجدد درباره آنها، چشم انداز را برای صنایع بورسی بهتر کرد در دستور کار قرار دهیم.

خاندوزی تصریح کرد: مشخصا درمورد مصوبه ای که برای نرخ های مرتبط با پالایشگاه های کشور در دی ماه ابلاغ شده، یک جلسه در دفتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است و امیدواریم در جلسه دوم تصمیم گیری و خبر خوبی برای صنایع بورسی کشور از دل این جلسه مخابره شود که مردم و سرمایه گذاران در بورس هم از نتایج آن بهره مند شوند.

کد خبر 834227
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲/ افرادی که سود سهام اخابر را دریافت نکردند، چه کار کنند؟ سهامداران شرکت مخابرات منطقه تهران
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    7 0
    خدا لعنت کنه مسببان این وضعیت بورس رو که ضررهای سنگین رو دست سهامدارای خرد گذاشتند.
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      خدا رو برای امثال ما فقیر فقرا درست کردند تا کثافت کاریشون رو حواله کنیم به اون دنیا! دلت خوشه ها خدا کجا بود
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    5 0
    دولت تکلیف مردم را باید در بورس روشن کند
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 6
    صد بار گفتند ، اگر سرمایه گذار خرد هستین ، در بورس صندوق های سهامی هست ، صندوق های طلا هست ، آنجا سرمایه گذاری کنید ، صندوق درآمدثابت هست که جایگزین رفتن توی صف بانک و نوبت و امضاء کردن و کاغذبازی می تونید مثل سپرده بانکی اونجا انجام بدین ، بعد میاند میگن بورس بد است ، خوب سهامداری تحلیل می خواد اگر نمی دانید مسبب ندانستن است نه چیز دیگر .
    • سهامدار خرد IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      6 0
      بله . سهامدار خردی که وقت کافی و سواد لازم رو برای مدیریت سبد سهامش نداره را گفتند. نه سهامدارای مثل بنده که هم با مطالعه و بررسی تکنیکال و بنیادی و هم وقت زیاد برای رصد بازار انجام میدیم و متنوع ترین سبد رو هم داریم ولی تو این مدت 4 سال دریغ از بازدهی سایر بازاها مثل ارز ، مسکن،طلا،خودرو و...! مشکل فعلی بورس فقط دخالت دولت در راستای منافع خودشه و لاغیر.
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      2 0
      یا تو بورس نیستی یا داری ادای بورس بازان را در می آوری . بورس از سال ۹۹ تاکنون قرمز، منفی و کاهشی بوده . کدوم آدم عاقلی پولشو میبره تو صندوقهای سرمایه‌گذاری ؟؟. خب میبره طلا ، زمین ، مسکن و یا خودرو خرید میکنه که سودش حداقل ۵ برابر سود صندوقهای سرمایه‌گذاری ثابت باشه .
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    5 0
    سهامداران کامل بخوانید تا خسارت بگیرید.بخصوص سهامداران شرکتهایی با قیمتگذاری دستوری: ایران خودرو نیز با انتشار گزارش شش ماهه خود در سامانه کدال باز هم بر سر زبان‌ها افتاد. در گزارش حسابرسی شده این شرکت به نقل از حسابرس قانونی شرکت و با استناد به ماده 90 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرده است که سهامداران خرد ایران خودرو می‌توانند طبق ماده 90 اصل 44 قانون اساسی، زیان متحمل شده بابت قیمت گذاری دستوری را از سازمان برنامه و بودجه مطالبه کنند. این ماده قانونی به این موضوع اشاره دارد که چنانچه دولت به هر دلیل قیمت فروش کالاها یا خدمات بنگاه‌های مشمول واگذاری و یا سایر بنگاه‌های بخش غیردولتی را به قیمتی کمتر از قیمت بازار تکلیف کند، دولت مکلف است مابه تفاوت قیمت تکلیفی و هزینه تمام شده را تعیین و از محل اعتبارات و منابع دولت در سال اجرا پرداخت کند و یا از بدهی این بنگاه‌ها به سازمان امور مالیاتی کسر نماید. از همین رو گفته می‌شود که پرداخت زیان سهامداران ایران خودرو به واسطه قیمت گذاری دستوری به عهده دولت است! نکته: باید سهامداران از طریق دیوان عدالت اداری علیه
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    2 0
    حتما موقعی تصمیم خواهید گرفت که ارزش ریال بکمترین خود برسد چرا فکر نکرده تصمیمی میگیرید که مجددا انرا عوض کنید اگر دانش داشتید که باینجا نمیرسید
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    بعد از نابودی برای اصلاح دیر شده برای ورود سرمایه گذار باید همان حداقل سود بانکی درنظر گرفته شود که با افزایشهای سنگین امکان انرا از بین بردید
  • نظامی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    مگر حل مشکل بازار سرمایه الویت دولت نبود؟ حقا که ....
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    از مصاحبه اردیبهشتان که گفتید بورس ارزنده هست ۵۰ درصد ریزش داشته برادر. یا رو حرفتان بایستید و صادق الوعد باشید یا با تبلیغ و تعریف بیجا مردم رو گمراه نکنید.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    باز این مغولی بی خاصیت پیداش شد