کارخانه تولید دوچرخه با داشتن فضای خوابگاهی برای ۳۰۰ مددجو در زندان قزلحصار کرج افتتاح شد.

خط تولید دوچرخه در زندان قزلحصار

به گزارش همشهری آنلاین مدیر کل امور زندان‌های استان البرز با اعلام این خبر به همشهری گفت «این کارخانه با داشتن خط تولید قابلیت اشتغالزایی برای ۵۰۰ مددجو را دارد. نکته قابل توجه در افتتاح این کارخانه دوچرخه این است که خط تولید در این کارخانه فعال شده و نه مونتاژ.»
اصغر فتحی افزود: «این کارخانه از ابتدا برای حضور مددجویان طراحی و احداث شد. از این رو محلی هم به عنوان خوابگاه برای مددجویان ساخته شده و مددجویان تا زمانی که مشتاق کار باشند می‌توانند در محیط همین کارخانه حضور داشته باشند.»
فتحی ادامه داد: «اشتغال زندانیان یکی از رویکردهای امروز زندان‌های استان البرز است و افرادی که در کارخانه تولید دوچرخه مشغول به کار می‌شوند، حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.»
زندان قزل‌حصار محل نگهداری مجرمان مواد مخدر است و اشتغال راهکار مناسبی برای مبارزه با این آسیب اجتماعی است. کارخان تولید دوچرخه در این زندان، ۷ هکتار مساحت دارد که سال‌ها زمینی متروکه بود. استان البرز در حوزه اشتغال زندانیان یکی از استان‌های پیشگام است.
استان البرز با داشتن ۱۳ شهرک صنعتی فعال ظرفیت خوبی برای اشتغال مددجویان نیز دارد. پیش از این نیز زمینه اشتغال مددجویان، زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ زندانی در شهرک صنعتی اشتهارد البرز فراهم شده است.
«علی حاج کاظم» مشاور ویژه استاندار کرج در امور زندان‌ها، به همشهری گفت: «هم و غم سازمان زندان‌ها همواره بحث اشتغالزایی و درآمدزایی برای زندانیان بوده و هست. خواه این درآمدزایی بیرون از زندان باشد و خواه داخل زندان در کارگاه‌های صنایع دستی کوچک. به هیچ عنوان نیروی کار مجانی نیستند. درخواست نیروی کار از سوی شهرک‌های صنعتی، نقطه قوتی است تا زندانیان در شهرک‌های صنعتی به کار گرفته شوند. پیش از این نیز با عقد تفاهم‌نامه بین اداره کل زندان استان البرز و سازمان پارک‌ها، کمربند سبز به وسعت ۲۰۰هکتار از سوی زندانیان ایجاد شد.»
«حسین فاضلی» رییس دادگستری استان البرز هم بر این موضوع تاکید کرده و گفته: «به دنبال این هستیم تا با اشتغال زندانیان در واحدهای تولیدی زمینه اصلاح آنان را برای بازگشت سالم به جامعه فراهم کنیم. چراکه بیکاری منشا فساد است.» به گفته غلامعلی محمدی، رئیس سازمان‌های کشور نیز ایجاد اشتغال صنعت محور رویکرد سازمان زندان‌هاست و افزایش درآمد سرانه فرد شاغل و امکان ظرفیت بالای به‌کارگیری نیروی کار را در بردارد.
آموزش مددجویان و تجربه کاری در این دوران می‌تواند بعد از آزادی از زندان و دریافت تسهیلات راهی برای ایجاد کسب و کار و کارآفرینی شود.

بیشتر بخوانید:
عکس | کودک مراغه‌ای با هدیه تولدش ۲ زندانی را آزاد کرد

کد خبر 834190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha