سیدمحمد موسوی گفت: گرچه هنوز به شکل کامل از حصر تحریم‌ها رها نشده‌ایم اما ما امروزه صادرکننده بخش اعظم تجهیزات پزشکی هستیم.

سیدمحمد موسوی، معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات صمت

به گزارش همشهری آنلاین، بسیاری از اتفاقات مثبت و گام‌های روبه‌جلو که در دستگاه‌های دولتی رخ می‌دهد به شکلی که باید بازتاب پیدا نمی‌کند و حتی عموم جامعه نسبت به آن اخبار بی اطلاع هستند. در جهت روشنگری فعالیت‌های مثبتی که در وزارت صمت رخ داده با سیدمحمد موسوی، معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات گفت‌وگویی داشتیم که از نظر می گذرد.

ما میراث‌دار یک دهه رکود بودیم!

موسوی در ابتدا گفت: ما یک دهه میراث‌دار رکود و عدم تولید شرکت‌ها بوده‌ایم. به طور مثال شرکت معظمی نظیر هپکو، که توان تولید ۲۸٠٠ ماشین‌آلات معدنی را داشته است، به مدت ۱۰ سال به علت سیاست‌ها و تصمیم‌های نادرستی که در واگذاری‌های به بخش‌های خصوصی نااهل به مدت ۱۰ سال در رکود بود و تولید آن به میانگین سالانه ۴٠ تا ۵٠ عدد رسیده بود. حال برای اینکه این مجموعه به چرخه و فرایند تولید بازگردد و بار دیگر تولید مؤثر داشته باشد، ما ناگزیریم اقداماتی را در حوزه تامین ارز، تامین تدارکات و... انجام دهیم تا این شرکت بار دیگر به شکل اثربخش به چرخه تولید برگردد.

گام‌هایی در جهت بهبود شرایط تولید ماشین‌آلات

وی افزود: ما در حال حاضر ۱۵هزار ماشین‌آلات معدنی فرسوده در کشور داریم، باید تلاش شود در مدت سه سال به کمک شرکت‌های هپکو این کمبود و نقص جبران شود. پس در نتیجه سه سال تلاش جهادی لازم است تا ما به یک وضعیتی برسیم که در آن شرایط ما رو به بهبود رود و دستاوردهای ما به شکل ملموس برای مردم مشخص شود. موفقیت‌ها در این مورد طی سالیان گذشته که اکثرا هم به مدد بخش خصوصی است، این است که ما در بخش تولید ماشین‌آلات معدنی شاهد یک رشد ۳۰درصدی نسبت به سال گذشته بودیم. تعداد ماشین‌آلات معدنی و صنعتی از سال ۱۴٠٠که۱۷٠٠تا بود به ۳۵٠٠عدد در سال ۱۴٠۲رسیده است و قصد داریم ساخت۴۵٠٠ماشین صنعتی در سال را محقق کنیم.

صادرکننده بخش اعظم تجهیزات پزشکی هستیم

او ادامه داد: گرچه هنوز به شکل کامل از حصر تحریم‌ها رها نشده‌ایم و بسیاری از تولیدکنندگان ما در تامین ابزار فناورانه و مسائل صادراتی به مشکل برخوردند، اما همانگونه که ما زمانی در جنگ هشت ساله حتی از سیم‌خاردار هم محروم بودیم و الان از صادر کنندگان تکنولوژی‌های پیشرفته نظامی هستیم، در صنایع پیشران به امید خدا این اتفاق افتاده است و امروزه صادرکننده بخش اعظم تجهیزات پزشکی هستیم.

کد خبر 833650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha