دربی امشب ۲تیم غیرهمشهری در ایتالیا می‌تواند به‌نوعی تعیین‌کننده سرنوشت ادامه فصل سری‌آ باشد.

اینتر - یوونتوس

به گزارش همشهری‌آنلاین، اوج بدسلیقگی در برنامه‌ریزی این است که دربی شماره۲۳۹ ایتالیانو همزمان با دربی مادرید برگزار می‌شود، البته یک ربع زودتر. این بازی به‌نوعی تعیین‌کننده سرنوشت ادامه فصل سری‌آست. اینتر با یک بازی کمتر یک امتیاز بیش از یوونتوس جمع کرده (۵۴ امتیاز در برابر ۵۳) و پیروزی در بازی امشب می‌تواند تا مدتی خیال نراتزوری را از حریف تعقیب‌کننده آسوده سازد اما شکست به منزله خطر جدی یوونتوس برای اینترمیلان خواهد بود. با توجه به اینکه یووه در هیچ رقابت دیگری هم حضور ندارد، برنامه‌هایش نسبت به رقیب فشردگی کمتری دارد.

اینتر حریفی است که یوونتوس بیشترین برد را در سری‌آ مقابل آن به‌دست آورده است: ۸۷پیروزی برای بیانکونری (سفید و سیاه‌ها)، ۴۶تساوی و ۴۸موفقیت برای نراتزوری (آبی و سیاه‌ها).

بیش از ۲دهه است که هر دو دیدار رفت و برگشت ۲تیم در لیگ مساوی نشده. بازی رفت این فصل یک‌-یک شد. آخرین‌بار فصل ۰۲-۲۰۰۱ بود که ۲دربی ایتالیا در سری‌آ مساوی تمام شد؛ یک بازی بدون گل و یک بازی ۲-۲.

یوونتوس آخرین بازی لیگی خود را در زمین اینتر یک بر صفر پیروز شد. از سال۱۹۷۷ سابقه نداشته که یووه ۲بازی پشت‌هم را در جوزپه مه‌آتزا بدون گل خورده ببرد. در آن سال جووانی تراپاتونی سرمربی یوونتوس بود.

اینتر هر یک از ۵ بازی خود را در همه رقابت‌های سال۲۰۲۴ برده و در ۳بازی اخیر دروازه خود را بسته نگه داشته است. آخرین باری که نراتزوری در ۶بازی اول خود در یک سال تقویمی پیروز شد، سال۲۰۰۷ و تحت هدایت روبرتو مانچینی بود.

اینتر در هر یک از ۲۱بازی اول خود در این فصل در سری‌آ به حریفان خود گل زده است و درصورت گلزنی در بازی امشب می‌تواند پس از یوونتوس (در سال۱۹۵۷) به دومین تیمی تبدیل شود که در هر ۲۲بازی اول خود در یک فصل لیگ، حداقل یک‌بار موفق به گلزنی می‌شود.

در ۲۳۸رویارویی پیشین ۱۰۸برد به یوونتوس رسیده، ۷۲برد به اینتر و ۵۸بازی مساوی تمام شده؛ با ۳۳۹گل برای یووه و ۲۹۳گل برای اینتر.

سیمونه اینتزاگی، سرمربی اینترمیلان تاکنون ۱۸بار با ماسیمیلیانو آلگری روبه‌رو شده که در نیمی از آنها به او باخته است؛ ۹شکست، ۳تساوی و ۶پیروزی.

ولاهوویچ سال۲۰۲۴ موفق به زدن ۶گل شده است. در تاریخ یوونتوس تنها یک بازیکن از ابتدای سال نو تا پایان‌ ماه ژانویه موفق به زدن ۷گل شده است؛ کریستیانو رونالدو سال۲۰۲۰. هفته گذشته تولد ولاهوویچ بود. او در یووه در ۸۵ بازی، ۳۵گل و ۸پاس گل ثبت کرده.

اینتر در این فصل۱۳ و یووه ۱۰بار دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند.

کد خبر 830068
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha