رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در دولت سیزدهم بسترهای لازم برای بروز استعدادهای نیروهای جوان و متخصص فراهم شد.

خلجی

به گزارش همشهری آنلاین، سپهر خلجی،رئیس شورای اطلاع رسانی دولت درباره پیشرفت های اخیر کشور در حوزه فضایی اظهار داشت:یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در دولت سیزدهم رخ داد، زمینه سازی و بستر سازی برای خودباوری جوانان نخبه و متخصص کشور در حوزه های مختلف بود تا بتوانند آن چه را که از معلومات و دانش خود دارند به پروژه های ملی تبدیل کنند. یکی از این حوزه ها، امور فضایی کشور بوده است. در دولت فعلی به رغم محدودیت هایی که در دولت های پیشین بوجود آمده بود، با تلاش های بی وقفه این محدودیت ها از میان برداشته شد و بسترهای لازم برای بروز استعدادهای نیروهای جوان و متخصص فراهم شد. بنابراین وقتی جهت گیری دولت مبنی بر زمینه سازی ها برای پیشرفت های علمی و فضایی کشور می‌شود، منابع و حمایت های لازم سیاسی و فنی نیز برای به سرانجام رسیدن این موضوع پیش بینی و عملی میشود. این حرف ها تنها در حد شعار نیست بلکه در دوسال گذشته شاهد پیشرفت چشمگیر دولت در امور علمی و به خصوص موضوعات فضایی بوده ایم. به طوری که در دوسال گذشته یازدهمین پرتاب موفق فضایی کشور انجام شده است که این موضوع در دوازده سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: مدت ها بود که جلسات شورای عالی فضایی تشکیل نمی شد. اما دولت سیزدهم پس از روی کار آمدن با حضور رئیس جمهور محترم جلسات این شورا را تشکیل داده است و تصمیمات و اقدامات خوبی نیز در آن اخذ شده است. همه ی این موارد عزم و جهت گیری دولت را برای حمایت از حوزه فضایی نشان می‌دهد. اما از همه این موارد مهم تر، پیشرفت های متعدد علمی کشور در شرایطی است که هم اکنون شاهد آن هستیم. یعنی تلاطم و چالش های متعدد در غرب آسیا. اما علی رغم این تنش‌ها، جمهوری اسلامی ایران با ثبات و طمانینه، یازدهمین پرتاب فضایی خود را با موفقیت و در مقابل دید همگان به ثمر رساند. اما این پایان کار نیست و باید بگویم که اتفاقات بسیار خوب دیگری نیز در حوزه فضایی کشور در پیش است.

خلجی در پایان عنوان کرد:دهمین پرتاب فضایی ایران در شرایطی صورت گرفت که ماهواره مورد نظر را در سطح 750 کیلومتری از سطح زمین قرار داد و پرتاب یازدهم ماهواره مورد نظر را در سطخ 1100 کیلومتری از سطح زمین قرار داد. این موضوع خود پیامی بسیار مهم در پی دارد. به این معنا که جمهوری اسلامی ایران طی یک هفته سطح پرتاب بعدی خود را تقریبا 400 کیلومتر افزایش داده است. این موارد نشان می دهد دولت سیزدهم درگیر یک سری ملاحظات بی فایده نخواهد شد. بر خلاف این که در دولت های گذشته شاهد این موضوع بودیم که بعضا برخی از اقدامات را برای جلوگیری از خشم برخی کشورها انجام نمی دادند. البته اقدامات فضایی دولت سیزدهم در سطح کلان به نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت داده می‌شود و در واقه اقتدار نظام اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

کد خبر 829920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha