خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «سلامت ماهواره مهدا» تا « لغو پاداش ۵۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک» را اینجا بخوانید.

فناوری

دستور رهبر انقلاب برای رفع مشکلات دانش‌بنیان‌ها

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: در جریان نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و دانش بنیان کشور، بخشی از ظرفیت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال، بومی‌سازی تجهیزات، زیرساخت‌های ارتباطی و صنعت فضایی برای مقام معظم رهبری و مسئولین عالی رتبه کشور تشریح شد. رهبر انقلاب ضمن ابراز خرسندی از دستاوردها، دستوراتی برای حل مشکلات شرکت‌های این حوزه صادر فرمودند.

«مهدا» در سلامت کامل است

حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران: ماهواره مخابراتی «مهدا» اکنون در سلامت کامل در مدار قرار دارد و داده‌های خود را به زمین مخابره می‌کند. سحرگاه روز یکشنبه هشتم بهمن ماه سه ماهواره ایرانی مهدا، هاتف و کیهان توسط ماهواره بر سیمرغ در مدار بیضوی زمین قرار گرفتند. در همان دقایق نخست، موفق به برقراری ارتباط با ماهواره مهدا شدیم و سیگنال آن را دریافت کردیم.

۲۳۰۰

میلیارد تومان

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد درباره اخذ مالیات از بلاگرها و اینفلوئنسرها، گفت: اخذ مالیات از این افراد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر هستند، در بودجه آمده بود. ۵۵۱ کاربر شناسایی شده و مشمول حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ بودند که ۱۲۳ فعال بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند و وزارت اقتصاد دنبال اجرای قانون است.

۵۶

میلیارد دلار

یکی از قضات ایالات دلاوِر طی حکمی اعلام کرده است پاداش ۵۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک که به صورت سهام در اختیار او قرار گرفته منصفانه نیست. براساس این حکم هیات مدیره تسلا نتوانسته «مناصفانه بودن» این پاداش را اثبات کند. ایلان ماسک می‌تواند درخواست تجدید نظرخواهی خود را به دیوان عالی دلاور ببرد اما حکم نهایی ممکن است ثروتمندترین فرد جهان را مجبور کند تا سهام دریافتی را به شرکت بازگرداند.

۸

اپراتور

استارلینک، منظومه ماهواره‌ای تحت مالکیت اسپیس‌اکس، در «سال‌های آینده» امکان ارسال پیام متنی را برای مشترکان حداقل ۸ اپراتور موبایلی در سراسر جهان فراهم می‌کند و بدون نیاز به گیرنده‌های زمینی پوشش صوتی و داده را امکان‌پذیر می‌سازد. استارلینک اوایل ماه ژانویه برای اولین بار از طریق اتصال ۴G/LTE و با استفاده از جدیدترین ماهواره‌های v۲mini، پیام متنی به گوشی موبایل ارسال و دریافت کرد.

کد خبر 829325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha