پنجره نقل و انتقالات زمستانی فوتبال خیلی سوت و کور بود و انتقال مهمی صورت نگرفت.

 ارلینگ هالند/

به گزارش همشهری‌آنلاین، پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی تقریبا در سکوت بسته شد و انتقال مهمی صورت نگرفت. بارسلونا روکه را که از تابستان خریده بود، به‌دلیل مصدومیت شدید گاوی زودتر از موعد از برزیل فراخواند. این برزیلی زننده تک‌گل پیروزی‌بخش بارسا مقابل اوساسونا بود. رئال‌مادرید با اینکه فقط ۲۰بازیکن را در اختیار دارد و تعداد زیادی مصدوم روی دستش مانده است و قحطی مدافع وسط را تجربه می‌کند، هیچ خریدی انجام نداد و حتی قرضی هم بازیکن نگرفت. اصولا رئالی‌ها در زمستان خرید نمی‌کنند. آخرین خرید رئال‌مادرید در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی، براهیم دیاز در سال‌۲۰۱۹ از منچسترسیتی بود.

تنها خبر خوش نقل‌وانتقالاتی برای رئالی‌ها این بود که آنها به خرید هالند و امباپه امیدوارتر شده‌اند. هالند و پدرش پس از شکست در جایزه توپ طلا و دبست فیفا از لیونل مسی که تقریبا هیچ کاری در سال۲۰۲۳ نکرده و به‌خاطر جام‌جهانی۲۰۲۲ هر دو جایزه را برده بود، به این نتیجه رسیده‌اند که در منچسترسیتی به اندازه کافی حمایت نمی‌شوند و بازیکن برای موفقیت باید به مادرید برود. امباپه هم تا ۱۰روز دیگر اعلام می‌کند که می‌خواهد در پاریس بماند یا برود. در مادرید همه امیدوارند که سرانجام این انتقال صورت بگیرد و امباپه بازیکن آنها شود. رئال‌مادرید ۶۰میلیون یورو پاداش خرید به امباپه خواهد داد. ۶۰درصد از حق تصویر هم به امباپه و ۴۰‌درصد به رئال‌مادرید تعلق خواهد گرفت. حتی باشگاه‌های انگلیسی که پولدارتر از دیگران هستند و حق پخش بیشتری می‌گیرند، خرید مهمی نداشتند. انگلیسی‌ها که زمستان گذشته ۸۳۵میلیون پوند بازیکن خریده بودند، در این ژانویه فقط ۹۶میلیون هزینه کردند. تا روز آخر اما بازیکنانی بین تیم‌ها جابه‌جا شدند.

آرماندو برویا، مهاجم آلبانیایی ۲۲ساله چلسی با قراردادی قرضی تا پایان فصل به فولام پیوست. مبلغ انتقال این بازیکن ۷۵۰هزار پوند است که اگر او در نیمی از مسابقات فولام بازی کند، این مبلغ به صفر خواهد رسید. برویا در این فصل ۱۹بازی برای چلسی انجام داد و موفق به ثبت ۲گل و ۲پاس‌گل شد.

گابریل پائولیستا، مدافع وسط برزیلی والنسیا پس از اتمام قراردادش با خفاش‌ها به اتلتیکومادرید رفت. روزهای گذشته جاغلار سویونچو به‌صورت قرضی اتلتیکو را به مقصد فنرباغچه ترک کرد و پائولیستا، جایگزین مدافع ترکیه‌ای خواهد شد.

کارلوس آلکاراس، هافبک ۲۱ساله آرژانتینی با قراردادی قرضی به ارزش ۳,۷میلیون یورو و بند خرید غیراجباری ۴۹,۵میلیون یورویی به یوونتوس ملحق شد. آلکاراس در ساوتهمپتون ۴۷بازی انجام داد و ۸گل و ۵پاس‌گل را برای تیمش به ثبت رساند.

جیووانی رینا پس از آنکه قرارداد خود را تا سال۲۰۲۶ با دورتموند تمدید کرد، با قراردادی قرضی بدون بند خرید تا انتهای فصل به ناتینگهام‌فارست پیوست. کلودیو رینا، پدر جیووانی نیز در دوران فوتبالش ۶فصل در لیگ برتر با پیراهن ۲تیم ساندرلند و منچسترسیتی به میدان رفته بود. علاوه بر او، رودریگو ریبیرو مهاجم اسپورتینگ لیسبون با قراردادی قرضی که دارای بند خرید اجباری به ارزش کلی ۱۰میلیون پوند است، به ناتینگهام فارست پیوست.

محمود داهود، با قراردادی قرضی و بند خرید۱۰میلیون یورویی از برایتون به اشتوتگارت منتقل شد.

برایان ساراگوسا، وینگر ۲۲ساله اسپانیایی با قراردادی قرضی به‌مدت ۶ماه از گرانادا به بایرن‌مونیخ پیوست. قرارداد دائمی او در ژوئن۲۰۲۴ به‌مدت ۵سال آغاز می‌شود. ساراگوسا بعد از خاوی مارتینس، تیاگو آلکانترا، ژابی آلونسو، په‌په رینا، خوان برانت، آلوارو اودریوسولا و مارک روکا هشتمین بازیکن اسپانیایی تاریخ بایرن است.

لوکاس برگوال هافبک ۱۷ساله و سوئدی یورگادنز با عقد قراردادی به ارزش بیش از ۱۰میلیون یورو به‌علاوه پاداش به تاتنهام پیوست. این بازیکن تاتنهام را به بارسلونا ترجیح داد.

کد خبر 829753
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha