تداوم جنگ در نوار غزه و بمباران مستمر هوایی و زمینی آن و درگیری‌های شدید مقاومت برای دفع تهاجم زمینی اشغالگران باعث شده وضعیت انسانی غزه بدتر شود، تقریباً ۱.۹ میلیون آواره در معرض قحطی، شیوع بیماری‌های همه گیر و عفونی و کمبود سرپناه، آب، غذا و دارو قرار دارند.

شکار نیروهای اسرائیلی توسط القسام

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های فلسطینی در نود و دومین روز تجاوز به غزه نوشتند که توپخانه رژیم صهیونیستی به شدت اردوگاه‌های البریج و المغازی در مرکز نوار غزه را گلوله باران می‌کنند. این رسانه‌ها همچنین افزودند که بمباران دو خانه در دیرالبلح در مرکز نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی پنج شهید و تعدادی مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش این رسانه‌ها، هواپیمای اشغالگران همچنین خانه خانواده قوش در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه هدف قرار داد.

شبکه ماهواره‌ای الاقصی هم گزارش داد که همزمان با درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و اشغالگران، توپخانه‌های رژیم صهیونیستی ساعت‌ها به بمباران مناطقی در مرکز، غرب و شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه دادند. درگیری‌های شدیدی در شرق منطقه الفخاری در شرق خان یونس رخ داد. رژیم صهیونیستی نیز به شدت اطراف بیمارستان اروپایی در شهر خان یونس را بمباران کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین منطقه «معن» در جنوب شرقی خان یونس را هدف قرار داد. خبرنگار الجزیره نیز گفت: تعداد شهدای بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در محله المناره در خان یونس را هدف قرار داد به ۱۸ شهید و تعدادی مجروح افزایش یافت.

خبرنگار الجزیره افزود که بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در منطقه الزوایده در مرکز نوار غزه هدف قرار داد، تعدادی شهید و مجروح برجای گذاشت.

این در حالی است که ویدئوهای منتشر شده توسط رسانه‌های عبری نشان می‌دهد که یک هلیکوپتر نظامی در حال انتقال تعدادی از سربازان اشغالگر مجروح در نبردهای نوار غزه به بیمارستانی اسرائیلی در بامداد روز شنبه است.

چهار درصد جمعیت غزه شهید، مفقود یا مجروح هستند

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که با ورود جنگ غزه به چهارمین ماه خود، چهار درصد از جمعیت غزه شهید، مفقود یا زخمی و ۷۰ درصد از تاسیسات غزه ویران شده‌اند.

سازمان ملل: نوار غزه محل مرگ و ناامیدی است

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری در بیانیه‌ای اظهار کرد: پس از سه ماه از حمله هولناک در هفتم اکتبر، غزه به مکانی برای مرگ و ناامیدی تبدیل شده است.

گریفیث گفت ده‌ها هزار تن که بیشترشان زنان و کودکان هستند، کشته یا زخمی شدند و در حالی که دمای هوا پایین است خانواده‌ها در فضای باز می‌خوابند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد: مناطقی که به غیرنظامیان دستور داده شد برای حفظ جانشان به آنجا بروند، بمباران شدند.

او افزود: مراکز پزشکی در معرض حمله مستمر قرار دارند و بیمارستان‌های اندکی هستند که مملو از بیماران و زخمی‌ها به صورت محدود فعال بوده و به شدت به لوازم ضروری نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، گریفیث در ادامه گفت فاجعه‌ بهداشتی عمومی در پیش است و بیماری‌های واگیردار در پناهگاه‌های پرجمعیت به دلیل بالا آمدن فاضلاب در حال شیوع است و مردم با بالاترین سطح ناامنی غذایی که تا به حال ثبت شده، مواجه هستند و خطر قحطی دور نیست.

این مسؤول سازمان ملل همچنین تاکید کرد: نوار غزه به محلی غیرقابل سکونت تبدیل شده و ساکنان آن هر روز با تهدیدهایی علیه موجودیت خود روبه‌رو هستند و جهان در حال نظاره است.

او ادامه داد: زمان آن رسیده که طرف‌ها به تمام تعهدات خود در قوانین بین‌المللی از جمله حفاظت از غیرنظامیان، رفع نیازهای اصلی آنها و نیز آزادی فوری تمامی افراد بازداشت‌شده عمل کنند.

گریفیث در پایان گفت: زمان آن رسیده که جامعه بین‌الملل تمام نفوذ خود را برای تحقق این هدف به کار بگیرد.

القسام به خانواده‌های سربازان اسرائیلی درباره بی‌توجهی نتانیاهو «به مرگ فرزندانشان» هشدار داد

طبق گزارش آناتولی، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، روز جمعه به خانواده‌های سربازان اسرائیلی در بازداشت مقاومت هشدار داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر «به مرگ فرزندانشان اهمیتی نمی‌دهد» و آنها نباید به او اعتماد نکنند.

این در یک پیام ویدیویی توسط دفتر رسانه القسام در تلگرام منتشر شد. القسام خطاب به خانواده‌های سربازان صهیونیست گفت: مراقب باشید. نتانیاهو به مرگ همه سربازان اسیر اهمیتی نمی‌دهد، زیرا برادرش، یوناتان، در تلاش برای آزادی اسیران کشته شد.»

القسام اضافه کرد: نتانیاهو به صورت واضح می‌گوید طعم مرگی که برادرم چشید شما هم بچشید. به او اعتماد نکنید.

برادر نتانیاهو، یوناتان، که در نیروهای ویژه اشغالگران فعالیت می‌کرد، در سال ۱۹۷۶ در «عملیات عنتیبی» در اوگاندا، در جریان روند آزادی اسرای اسرائیلی که در دست فلسطینی‌ها بودند، کشته شد.

کد خبر 821925
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha