سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به حادثه تروریستی صورت گرفته در مزار شهدای شهر کرمان در مراسم چهارمین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرده  و شهادت تعدادی از ایرانی‌ها را در این مراسم تبریک و تسلیت گفت.  

حسن نصرالله

به گزارش همشهری آنلاین، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله سخنرانی خود به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرماندهان پیروزی را از لحظاتی قبل آغاز کرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به حادثه تروریستی صورت گرفته در مزار شهدای شهر کرمان در مراسم چهارمین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرده  و شهادت تعدادی از ایرانی‌ها را در این مراسم تبریک و تسلیت گفت.  

وی همچنین عید میلاد حضرت مسیح (ع) را به تمام مسیحیان به ویژه مسیحیان لبنان تبریک گفت و از خداوند متعال مسئلت کرد که مردم چالش‌های سیاسی و معیشتی را پشت سر گذاشته و امسال را بهتر از سال‌های قبل سپری کنند.  

سید حسن نصرالله همچنین تولد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به تمام شیعیان تبریک گفت و در ادامه به فقدان فرمانده شهید حاج محمد ابو سلیم (معاون اجرایی سابق حزب‌الله) اشاره کرده و شهادت وی را به خانواده او تسلیت گفت.  

وی   با اشاره به اینکه حزب الله مراسمی در روز جمعه خواهد داشت و وی بار دیگر در این مراسم سخنرانی خواهد کرد، تاکید کرد که بخشی از مسائلی که نیاز به مطرح شدن دارد را در آن روز مطرح می‌کنم.  

ایشان همچنین شهادت سردار سید رضی موسوی را نیز تبریک و تسلیت گفته و تاکید کرد که این فرمانده مجاهد که بیش از ۳۰ سال ما او را می‌شناختیم، همکار ما بود و عاشق خدمت در این مسیر بود.  

سید حسن نصرالله شهادت این مبارز را به   امام خامنه‌ای و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمام ملت ایران تبریک و تسلیت گفت.  

وی در ادامه شهادت شیخ صالح العاروری را که دیروز در حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسید نیز به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و دیگر فرماندهان و رهبران حماس و گردان‌های القسام و دیگر مبارزان فلسطینی و خانواده شریف و مبارز ایشان و همراهانشان تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: هنگامی که سید عباس موسوی به شهادت رسید، امام خامنه‌ای در پیامی فرمود بزرگترین  آرزویی که یک انسان می‌تواند به آن برسد این است که قتل او به دست دشمنان انبیا باشد و این حال شهدای کنونی ما است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین شهادت مردم غزه و شهدای فلسطینی و شهدای سوریه و شهدای دیگر مقاومت و ارتش لبنان را تسلیت گفته و به همه‌آنها درود و سلام فرستاد و گفت: دیشب مادر و خواهران شیخ صالح العاروری را دیدیم که همان منطق رضایت و افتخار و مباهات به شهدا را داشتند. در لبنان نیز این همین منطق و حال مادران و همسران و خانواده‌های شهدا و مجروحان و آوارگان است.  

وی تاکید کرد که جان فشانی‌های این شهدا و مجروحان باعث خیر و برکت امت اسلام شد. آنچه که امروز در غزه و سایر عرصه‌های مقاومت می‌بینیم، در همه آنها حاج قاسم سلیمانی حاضر بود و در همه آنها حضوری قدرتمند داشت. شهدای امروز شهر کرمان یادآور سخنی از امام خامنه‌ای هستند که می فرمود سردار قاسم سلیمانیِ شهید، دشمنان اسلام را بیش از سردار قاسم سلیمانیِ زنده می‌ترساند. حاج قاسم سلیمانی با شهادت خود حضور خود را قوی‌تر و پررنگ‌تر کرد و همه ما در محور مقاومت با سلاح‌ها و خمپاره‌ها و موشک‌های خود چهره او را میبینیم. آنچه که امروز می‌بینیم حاصل و نتیجه جانفشانی‌ها و فداکاری‌های این فرمانده بزرگ است که از زمان بر عهده گرفتن فرماندهی سپاه قدس مسئولیت خود را در ارتباط با گروه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی به بهترین نحو انجام داد.  

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد، امروز می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که محور اول تلاش‌های حاج قاسم، حمایت از جنبش‌های مقاومت در منطقه بود. ایشان به دنبال حمایت و تقویت مقاومت منطقه‌ای و تجهیز آن بود و از نشانه‌های اخلاص ایشان در حمایت از مقاومت آن بود که می‌خواست مقاومت به خودکفایی برسد و این موضوع را در تمامی جنبش‌های مقاومت دنبال می‌کرد. البته برخی کشورها تلاش می‌کردند با ورود او مخالفت کنند و مانع از تصمیمات او شوند.  اما حاج قاسم با همه صحبت می‌کرد و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کرد تا همه آنها به خودکفایی و قدرتمندی برسند. او با طراحان و برنامه ریزان و کارشناسان آنها در ارتباط بود و کمک‌های زیادی به آنها ارائه می‌کرد. تلاش‌های شهید سلیمانی ادامه داشت و امروز نیز در میدان‌های مختلف از او سخن گفته می‌شود.  

سید نصرالله افزود، در فلسطین پس از سال ۲۰۰۰ جنبش حماس و جهاد اسلامی مورد توجه ویژه سردار شهید سلیمانی قرار داشتند و این موضوع پوشیده نیست و این گروه‌ها نیز در مناسبت‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند. امروز این جانفشانی‌ها و ابداعات در عرصه نبرد غزه نتیجه یک یا چند سال اخیر نیست، بلکه نتیجه دست کم دو دهه تلاش و کوشش جانفشانی جهاد اسلامی و حماس است که حاج قاسم در همه این عرصه‌ها در کنار آنها بود.  

دبیر کل حزب‌الله ادامه داد: دیگر تلاش‌های سردار شهید سلیمانی در مقاومت عراق خلاصه می‌شد: پس از ۲۰۰۳ و زمانی که گروه‌ها و مجموعه‌های عراقی گزینه مبارزه با اشغالگری آمریکا را در پیش گرفتند،   حاج قاسم سلیمانی در نیروی قدس به عنوان پناهگاه و حامی آنها مطرح شد که در ارائه کمک‌های نظامی و تسلیحاتی و آموزشی به آنها از هیچ کوششی دریغ نداشت. شهید ابومهدی المهندس به صورت محوری در کنار حاج قاسم بود و هماهنگی اقدامات و گروه‌های مقاومت را در کنار ایشان انجام می‌داد تا اینکه پیروزی بزرگ و تاریخی بر داعش و آمریکا را رقم زد و آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۱ از عراق اخراج شدند. آنچه که باعث اخراج آنها از عراق شد مقاومت مردمی بود که قدرتمند و مقتدر شده بود و عناصر آن کاملاً مشخص هستند.   آمریکایی‌ها در آن زمان تهدیدات زیادی انجام می‌دادند مبنی بر اینکه سپاه قدس را هدف حمله قرار خواهند داد و حاج قاسم را هرجا که بیابند ترور خواهند کرد؛ اما ایشان در انجام ماموریت خود لحظه‌ای درنگ نکرد و گروه‌های مقاومت عراق را پس از فتوای مرجعیت در مبارزه با داعش تشکیل داد و بعد از اینکه آمریکا بعد از شکست در عراق به دنبال احیای داعش بود، این گروه تروریستی با تلاش حاج قاسم و با ابتکارات ایشان از بین رفت.

کد خبر 821527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    3 9
    وقتی به حملات علیه نیرو های ایرانی در راسک پاسخ نظامی ندادیم ، پررو تر شدند تروریست ها