مسابقه تلویزیونی «شکوفا» که مجری آن امین زندگانی است، زمینه سرمایه گذاری های اندک مردم در طرح های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش بنیان را فراهم می کند.

دانش بنیان

به گزارش همشهری آنلاین از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری این مسابقه تلویزیونی که با مشارکت صدا و سیما و صندوق نوآوری تولید شده از شبکه یک تلویزیون پخش می شود.

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تولید این مسابقه تلویزیونی را با هدف تامین مالی جمعی طرح های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: تأمین مالی جمعی(crowdfunding) یکی از ابزارهای جدید و نوآورانه است که زمینه مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله نوآوری و فناوری را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

خیاطیان با اشاره به اینکه پخش مسابقه «شکوفا» از هفته آینده در شبکه یک آغاز می شود، گفت: این مسابقه درحقیقت بستری است که نیاز مالی شرکت‌های دانش‌بنیان را با مشارکت مردم و استفاده از سرمایه‌های خُرد آنها تأمین می‌کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره تضمین سرمایه مالی مردم که از طریق این مسابقه جذب می شود، گفت: این صندوق ۱۰۰ درصد سرمایه اولیه مردم را تضمین می‌کند. مردم نگران سرمایه اولیه خود نباشند و ما ۱۰۰ درصد پول آنها را تضمین خواهیم کرد.

صرفه‌جویی ارزی۱.۳ میلیارد یورویی

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، میانگین سالانه خدمات مالی ارائه‌شده در این دولت به شرکت‌های دانش بنیان، ۵ برابر میانگین سالانه خدمات در دولت‌های قبل بوده است.

امین زندگانی، مجری مسابقه «شکوفا» | مردم با کمترین سرمایه در طرح‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری می‌کنند

خیاطیان در ادامه با تاکید بر اهتمام جدی صندوق نوآوری و شکوفایی به استفاده از ابزارهای متنوع مالی برای جذب منابع از طریق بازار پول و سرمایه برای توسعه حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: با تدوین و اجرایی‌سازی بسته رشد تولید شرکت‌های دانش‌بنیان، با اتکا به منابع بانکی و همچنین استفاده از ابزار ضمانت‌نامه صندوق نوآوری، امیدواریم رشد ۱۰۰ همتی تولید و فروش شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۲ (نسبت به سال قبل) محقق شود.

او درخصوص تسهیلات اشتغال مندرج در تبصره ۱۸ قانون بودجه هم گفت: به منظور کمک به توسعه اشتغال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور و در اجرای جزء ۴ بند «ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲، شناسایی، ارزیابی اولیه و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق متقاضی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه تبصره ۱۸ در حال انجام است که تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌ها موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این صندوق، راه‌اندازی بیش از ۸۹۰ خط تولید جدید، ایجاد ۱۰۵ هزار فرصت شغلی و کمک به تحقق صرفه‌جویی ارزی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورویی را بخشی از اثربخشی خدمات این صندوق از ابتدای تأسیس تاکنون برشمرد و بر انضباط و شفافیت مالی چند ساله صندوق و مقبول بودن گزارش حسابرسی آن برای پنجمین سال متوالی تأکید کرد.

کد خبر 819519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha