رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آماده‌باش ارتش این رژیم برای پاسخگویی احتمالی ایران به ترور شهید رضی موسوی گزارش دادند.

سردار رضی

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌های غربی تروریستی بودن اقدام ۴دی‌ماه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار رضی موسوی فرمانده ارشد سپاه در سوریه را بایکوت خبری کردند.

در عین حال رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آماده‌باش ارتش این رژیم برای پاسخگویی احتمالی ایران به ترور شهید رضی موسوی گزارش دادند. هاآرتص اسرائیل در گزارشی نوشت «پس از اینکه ایران اسرائیل را به ترور سید رضی موسوی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متهم کرد، ارتش اسرائیل برای انتقام‌جویی احتمالی در شمال اسرائیل آماده می‌شود.»

اورشلیم‌پست هم در گزارشی نوشت «ایران به اسرائیل هشدار داد پس از کشته شدن (ترور) فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله هوایی سوریه هزینه می‌پردازد.»

آسوشیتدپرس آمریکا هم در گزارشی نوشت «کشته شدن (ترور) سید رضی موسوی، مشاور قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه، در بحبوحه نگرانی‌های مداوم از جنگ اسرائیل و حماس رخ می‌دهد که در منطقه سرریز کرده است. گروه‌های مورد حمایت ایران در یمن، لبنان، سوریه و عراق حملاتی را به اسرائیل و متحدانش در حمایت از حماس انجام داده‌اند (ادعای آسوشیتدپرس).»

همچنین در گزارش آسوشیتدپرس آمده است «اسرائیل در سال‌های اخیر صدها حمله به اهدافی در بخش‌های تحت کنترل دولت سوریه انجام داده است ولی معمولاً حملات هوایی خود به سوریه را تأیید نمی‌کند. اما وقتی این کار را انجام می‌دهد و خبر را تایید می‌کند، می‌گوید گروه‌های مورد حمایت ایران را که از دولت اسد حمایت کرده‌اند، هدف قرار می‌دهد.»

رویترز انگلیس با پوشش این خبر گزارش داد «ایران صدها پاسدار را به عنوان مشاور برای کمک به آموزش و سازماندهی هزاران شبه نظامی شیعه عراق، افغانستان و پاکستان برای حمایت از دولت سوریه در درگیری‌ها اعزام کرده است. مبارزان حزب‌الله لبنان نیز از نزدیک با فرماندهان نظامی ایران در سوریه همکاری کرده‌اند.»

الجزیره در تحلیل کوتاه خود از این اقدام اسرائیل علیه فرمانده ارشد سپاه نوشت «این حمله در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به اینکه جنگ اسرائیل با گروه مسلح فلسطینی حماس در غزه ممکن است به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر تبدیل شود و گروه‌های مورد حمایت ایران مانند حزب‌الله در جنوب لبنان را به سمت خود بکشاند، انجام می‌شود.»

روابط عمومی سپاه ۱۱آذرماه۱۴۰۲در اطلاعیه‌ای از شهادت ۲سردار سپاه در سوریه، شهید محمدعلی عطایی و شهید پناه تقی‌زاده در جریان حمله اسرائیل خبر داده بود. در اطلاعیه سپاه آمده بود که این ۲پاسدار حین انجام ماموریت مستشاری در جبهه مقاومت اسلامی سوریه توسط دژخیمان غاصب صهیونیستی به شهادت رسیدند. این حمله هوایی در حومه شهر دمشق پایتخت سوریه صورت گرفته بود.

کد خبر 819149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    ایران بایدمقابل بمثل کندبااقتدار
  • Euphoria US ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    امیدوارم پاسخ کوبنده باشه