چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ظرفیت‌های مشترک 2کشور ایران و عراق را بسیار گسترده خواند و بر ضرورت استفاده حداکثری از آن تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی در دیدار هوشیار زیباری ـ وزیر امور خارجه عراق ـ رویکرد جمهوری اسلامی ایران به روابط 2کشور را راهبردی، عمیق و دراز مدت خواند و تصریح کرد: باید راه‌های عملی تحقق ظرفیت‌های مشترک 2کشور تدوین و موانع آن به سرعت برطرف شود.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی امکانات مشترک و گسترده ایران و عراق را در زمینه‌های اقتصادی، گردشگری و بازرگانی خاطرنشان و تاکید کرد: پیشرفت و بالندگی 2کشور به هم پیوسته است و تحقق آن تلاش مشترک را می‌طلبد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی، تقویت و ثبات زیرساخت‌های امنیتی را برای توسعه و پیشرفت روابط 2کشور ضروری خواند و گفت: استمرار حضور تروریست‌ها در خاک عراق که دست‌شان به خون 2ملت ایران و عراق آغشته است برای دولت و ملت ایران غیرقابل‌قبول است.

در این دیدار هوشیار زیباری با ابراز خرسندی از گسترش روزافزون روابط تهران و بغداد در همه زمینه‌ها خواستار تقویت همکاری میان 2کشور شد.  وزیر امور خارجه عراق با اشاره به عزم جدی کشورش برای پیشبرد روند توسعه سیاسی و تثبیت استقرار، تجربه ایران را در این زمینه بسیار ارزشمند توصیف کرد و خواستار کمک کشورمان در این زمینه شد.

هوشیار زیباری مناسبات ایران و عراق را راهبردی و عمیق خواند و گفت: بغداد اجازه نخواهد داد هیچ خللی به این مناسبات وارد شود.

کد خبر 81872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز