همشهری آنلاین: سفیر ایران در عراق با اشاره به اخباری مربوط به تصرف چاه نفتی شماره 4 پیچ انگیزه در منطقه عمومی دهلران گفت:

بحث تصرف مطرح نبوده و فقط مشکلی پیش آمده بود که حل شده است.

حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که بحث تصرف هیچ یک از چاه‌های مرزی مشترک با عراق توسط این کشور مطرح نبوده است گفت: هفته گذشته جمهوری اسلامی ایران میزبان یک هیات نفتی از عراق در مورد مسایل چاه‌های نفتی دو کشور بوده که توافق خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اراده دو کشور بر حل مشکلات و راه یافتن مکانیزم هایی برای حل آنهاست.

سفیر ایران در بغداد در ادامه در خصوص همکاری‌های مرزی دو کشور برای تعیین دقیق مرزها براساس قطعنامه 1975 الجزایر اظهار داشت: در چارچوب عهدنامه مرزی مورد قبول طرفین، ایران و عراق در خصوص مرزهای خشکی و رودخانه‌ای این دو کشور دو کمیسیون برای اجرایی کردن این عهدنامه شکل داده‌اند.

وی ادامه داد: براین اساس ترمیم علائم مرزی در مرزهای زمینی و فعال کردن رودخانه مرزی اروند در دستور کار قرار گرفته و دو کشور درحال آماده سازی گروه‌های فنی برای اجرایی کردن توافقات مربوط به عهدنامه هستند و در آینده ای نزدیک دو طرف در بحث‌های ترمیم علائم و تثبیت آنها کار خود را شروع می کنند.

به گفته کاظمی قمی، در مورد بحث رودخانه مرزی اروند نیز گروه‌ها بحث اندازه‌گیری آب و هیدرو گرافی را مدنظر دارند که مقدمات لایروبی اروند با تشکیل این کارگروه ها میسر می‌شود

کد خبر 85858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز