گروه سیاسی: دبیرکل حزب دمکرات منطقه خودمختار کردستان عراق گفت: نشانه‌هایی از آزادی قریب‌الوقوع مأموران ربوده‌شده سرکنسولگری ایران در اربیل دیده شده است.

فاضل میرانی، که هفته گذشته به تهران سفر کرده بود، در گفت‌وگو با فارس ضمن بیان این مطلب، افزود: ما این موضوع را به مقام‌های ایرانی اعلام کرده‌ایم، اما نمی‌توان زمان دقیقی را برای آزادی آنها مشخص کرد. براساس توافقنامه امنیتی واشنگتن- بغداد قرار شده بود تمامی اسیران دربند نظامیان آمریکایی در عراق که شامل اسرای ایرانی هم می‌شوند، به‌تدریج به دولت عراق تحویل داده شوند و دولت عراق در مورد آنها تصمیم‌گیری کند.

5 کارمند سرکنسولگری ایران در منطقه کردنشین اربیل عراق 21 دی‌ماه سال 85 به وسیله نظامیان آمریکایی ربوده شدند که حمیدرضا عسکری و موسی چگنی، 2 نفر از این دیپلمات‌ها 18 آبان‌ماه 86 آزاد شدند، اما 3 نفر دیگر به همراه فرهادی، مشاور اقتصادی استانداری کرمانشاه که بعدا در سلیمانیه عراق به وسیله نیروهای آمریکایی ربوده شد، همچنان در بند نظامیان آمریکایی قرار دارند.

اواخر بهمن‌ماه سال گذشته منوچهر متکی، وزیر امور خارجه در جریان سفر به عراق خواستار آزادی هرچه سریع‌تر دیپلمات‌های ایرانی شده بود.

کد خبر 79410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز