خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز را از «به خطر افتادن اطلاعات ۳۵ میلیون کاربر» تا «رشد ۲۰ درصدی سرعت دانلود با توسعه اینترنت ۵G» را اینجا بخوانید.

دنیای فناوری

۳۵

میلیون کاربر

شرکت مخابرات آمریکایی Xfinity و هزاران کمپانی دیگر در سراسر جهان از نرم‌افزار شرکت خدمات ابری Citrix استفاده می‌کنند که تاکنون نقص امنیتی خطرناکی داشته است. نقص این نرم‌افزار باعث شده که اطلاعات بیش از ۳۵ میلیون مشتری ازجمله نام‌ کاربری، رمز عبور و اطلاعات تماس آنها به خطر بیفتد. این نقص امنیتی بین روزهای۲۴ تا ۲۷ مهرماه رخ داد. بعد از اینکه شرکت Citrix آسیب‌پذیری این نرم‌افزار را شناسایی کرد، Xfinity گفت که به‌سرعت این نقص را در سیستم‌های خود اصلاح کرده است. بااین‌حال، بررسی‌های بیشتر نشان داد که با این آسیب‌پذیری، دسترسی‌های غیرمجازی به سیستم‌های آنها صورت گرفته است.

۲۰

درصد

گزارش اسپیدتست از وضعیت اینترنت جهان در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که با توسعه تکنولوژی ۵G، میانگین سرعت دانلود نسل پنجم ارتباطات با رشد ۲۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۲۰۳.۰۴ مگابیت برثانیه رسیده است. لیست برترین ارائه‌دهندگان ۵G هم نسبت به دوره مشابه سال گذشته تحولات چشمگیری را تجربه کرده است و کره جنوبی جایگاه اول را به امارات واگذار کرده است. اینترنت ثابت هم در این سه ماه نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری را از لحاظ سرعت آپلود یا بارگذاری اطلاعات تجربه کرده است و با رشد ۲۸ درصدی میانگین سرعت آپلود جهان به ۳۸.۳۲ مگابیت رسیده است.

۷۱

درصد

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون ۷۱ درصد خدمات دستگاه‌ها در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ارائه شده است که باید تا دهه فجر به ۱۰۰ درصد برسد. بر این اساس برای هوشمندسازی تا یک ماه و برای استعلامات برخط تا ۳۰ آذر به دستگاه‌ها فرصت داده شده است. برای ارائه خدمات ۱۰۰ درصدی هم مهلت آن تمام شده که امیدواریم حداکثر تا دهه فجر خدمات کامل شود. او در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: دستگاه‌ها تا ۳۰ آذر(امروز) فرصت دارند تمام استعلامات خود را برخط کنند. امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها ۲۹ درصد خدمت باقیمانده هم تا دهه فجر به پنجره ملی خدمات هوشمند اضافه شود.

کد خبر 817509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha