چندی پیش در یکی از پیام‌رسان‌های ایرانی پیامی دریافت شد با این مضمون که شما احضاریه‌ای دارید و من مأمور تحویل آن هستم، اما آدرس را پیدا نمی‌کنم. برای همین این اپلیکیشن را دانلود کنید تا نامه را دریافت کنید.

فیشینگ

به گزارش همشهری آنلاین، به‌طور حتم شما نیز انواعی از چنین پیام‌هایی را از طریق پیام‌رسان‌های گوناگون، ایمیل و حتی پیامک دریافت کرده‌اید. متأسفانه برخی حتی با داشتن آگاهی از این امر، بازهم در دام کلاهبرداران سایبری می‌افتند؛ چرا؟ به این دلیل که مثلا در انتظار یک حکم از دادگاه هستند و باتوجه به اهمیت چنین احکامی، شخص دریافت‌کننده پیام در یک لحظه همه‌چیز درباره داستان هک و فیشینگ را از یاد می‌برد.

فیشینگ چیست؟
تلاش برای به‌دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی، IP و چیزهایی مانند آنها از طریق جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و... را فیشینگ می‌گویند. به‌عبارت ساده‌تر، هنگامی که شخصی تلاش می‌کند دیگری را فریب دهد تا اطلاعات الکترونیکی شخصی او را در اختیار بگیرد، یک حمله فیشینگ رخ می‌دهد.

چه کنیم تا در تور ماهیگیران سایبری نیفتیم؟
همانگونه که پلیس فتا بارها و بارها اعلام کرده، اصلی‌ترین و مهم‌ترین راه برای مقابله با این موضوع این است که هیچ لینکی را در پیام‌های ارسال‌شده از افراد ناشناس باز نکنیم؛ حتی توصیه‌شده لینک‌های مشکوکی را هم که از طرف دوستان در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای‌مان ارسال‌ می‌شود، تنها زمانی بازکنیم که مطمئن شویم، فرد ارسال‌کننده خودش هک نشده است.

بیشتر بخوانید:

این لینک‌ها را باز نکنید؛ لطفا! | یک کلیک هزاران دردسر

کد خبر 817856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 0
    گیر و گرفتار شدیم !!!!! بخدا کلافه شدیم از دست اینهمه دزدی های پنهان و آشکار !!!!!!داریم مطلبی را مطالعه می کنیم ، یهو با لنگه کفش میان مطلب را می پوشاند !!!!! هنوز از شر لنگه کفش خلاص نشدی با تبلیغ خاک انداز وارد میشوند !!!!!تکلیف ما را روشن بفر مائید با اینهمه مزاحمت !!!!!