شهرستان تکاب با داشتن ۲ معدن طلا در مناطق «زرشوران» و «آق‌دره» و فعالیت چهار واحد تولید طلا در کنار این معادن، طلایی‌ترین شهر ایران لقب گرفته است.

معدن طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آذربایجان‌غربی از نظر وجود مواد معدنی و با داشتن ۴۶۹ معدن فعال یکی از استان های غنی کشور است و هم‌اکنون از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۵۱ نوع در آذربایجان‌غربی در مرحله اکتشاف و بهره‌برداری قرار دارد که شامل انواع سنگ‌های زینتی، طلا، تیتان، باریت، سیلیس و پوکه معدنی است.

اما چیزی که معادن تکاب را از دیگر معادن آذربایجان‌غربی جدا می کند، معادن طلای «زرشوران» و «آق‌دره» در این شهرستان است؛ تنها معدن «زرشوران» با مساحت ۵۹ کیلومترمربع و ۵۰ میلیون تن کانسنگ، برای ۶۰ تا ۱۰۰ سال آینده امکان برداشت دارد.
برای تهیه گزارش از این معدن غنی طلا که یکی از بزرگترین معادن طلای خاورمیانه به حساب می آید، صبح یکی از روزهای آخرین ماه پاییز از مهاباد به سمت تکاب راه افتادم، برای طی مسیر مهاباد به سمت تکاب سه راه وجود دارد، مسیرهای مهاباد- شاهین دژ- تکاب، مهاباد- بوکان - سقز - تکاب و مهاباد- میاندوآب- شاهین‌دژ- تکاب است که من به سبب کوتاهی و آشنایی به مسیر، گزینه نخست را انتخاب کردم.

حدود ساعت هفت صبح در روزی که هوا کمی ابری و بارانی بود، کوله‌پشتی‌ام، دفترچه یادداشت و چند لقمه که از شب قبل آماده کرده بودم، را برداشتم و راهی مسیر شدم.

پس از حدود یک ساعت طی مسیر از جاده برهان (مهاباد - بوکان) به بوکان رسیدم و پس از توقفی کوتاه برای خودن صبحانه مسیر را به سمت شاهین‌دژ ادامه دادم این مسیر هم حدود ۴۵ کیلومتر و جاده‌ای باریک و ناهمواری داشت و کسانی که این مسیر را طی کرده اند، می دانند در ابتدای ورودی شاهین‌دژ رودخانه زیبای زرینه‌رود در این فصل که میزبان پرندگان مهاجر و بومی است چه زیبایی خاصی دارد و ناخودآگاه انسان ناچار به توقف می شود.

ادامه مسیر به سمت تکاب را هم با همان شور و اشتیاق در جوار زرینه رود آغاز کردم و از یک طرف می خواستم در زمان مقرر به تکاب برسم و از طرفی دیگر مناظر زیبایی پاییزی شاهین دژ و روستاهای آن که از ۲ طرف جاده را در آغوش خود گرفته بودند، از سرعت رفتنم می کاست.

گردنه برفگیر مایین بلاغ در مسیر ۸۵ کیلومتری شاهین‌دژ - تکاب نیز با آن همه زیبایی و آراستگی خود، نمایان شده بود و هوا بارانی و گهگاهی بارش برف خفیف، دلهره چگونگی برگشت از این مسیر را بیشتر کرده بود.

سرانجام این مسیر هم با همه زیبایی هایش به پایان رسید و در پنج کیلومتری تکاب راهی فرعی به سمت زنجان جدا می شد که به جاده «دندی» مشهور است و زرشوران هم در همین مسیر قرار دارد.

این شهر ایران معدن طلاست | طلایی ترین شهر ایران را بشناسید

جاده بسیار کم‌عرض و ناهموار بود و همین امر باعث کاهش سرعت می شد و پس از حدود ۳۵ کیلومتر طی این مسیر از دور در پای کوههای پوشیده از برف این منطقه معدن طلای زرشوران تکاب دیده می شد.

وقتی به عقربه ساعتم نگاه کردم ساعت نزدیک ۱۲ ظهر شده بود و از دل روستای زرشوران خودم را به مجموعه شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران رساندم و برای ورود مقدمات لازم و هماهنگی ها انجام شد.

هر چند قرار بود ابتدای مصاحبه ای با مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران داشته باشم اما به دلیل تاخیرم که ناشی از طولانی بودن مسیر بود، مصاحبه با تاخیر و به بعد موکول شد و به همراه یکی از کارکنان شرکت به سمت معدن راه افتادیم.

لایه های برداشت کانسنگ طلا در این معدن زیبایی خاصی داشت و برخی نقاط خاک و سنگ رنگ طلایی و در بعضی جاها خاکستری و در دیگر مناطق تیره تر بود و چندین بیل مکانیکی با پاکت های بزرگ خاک و سنگ را در قسمت بار خودروهای کمپرسی معدن می ریختند.

تصور من این بود که هر چه خاک رنگ روشنی داشته باشد، طلای آن بیشتر است اما در آنجا متوجه شدم که خاکسنگ های تیره‌تر عیار طلای بیشتری دارند و خاک زرد رنگ عیار کمتر و تنها به منظور دستیابی به خاک تیره برداشت می شود.
خاک‌ها پس از برداشت بر اساس میزان عیار در چند منطقه انباشت می شد و این بخش معدن همه جا همین مساله تکرار می شد؛ مساحت معدن ۵۹ کیلومتر مربع و حجم کانسنگ آن۵۰ میلیون تُن برآورد شده بود که پیش‌بینی می‌شد این معدن برای ۱۰۰ سال آینده کانسنگ داشته باشد.

این شهر ایران معدن طلاست | طلایی ترین شهر ایران را بشناسید

کارخانه فراوری طلای زرشوران تکاب

در پایین دست معدن کارخانه طلا قرار داشت که آن هم در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار احداث شده بود که در ابتدا خاکسنگ وارد آسیاب بزرگی می شد و سپس فرآیند استحصال طلا شروع و خاک و سنگ معدن از طریق چرخ به چندین سوله بزرگ حرکت پیدا می کند.
در تمامی این بخش ها نیروهای کار فقط به عنوان تکنسین بر فعالیت و کار دستگاه ها نظارت می کنند و در مواقع لزوم دستگاه ها را خاموش یا روشن می کنند.

صدای به حرکت در آمدن آسیاب‌های بزرگ که زنجیرچرخ به هم متصل می شوند، به قدری زیاد و سهمگین است که گویی صدای آن از دل زمین بیرون می آید و زیرپای آدم به لرزه در می ‌آید.

سرانجام خمیر تهیه شده به بخشی از مخازن می رسد که به آن اتاق طلا گفته می شود و ورود به این بخش برای افراد غیره، ممنوع است و امکان حضور در این بخش و عکاسی از آن برایم میسر نشد.

توسعه معدن و کارخانه طلایی زرشوران

سرپرست عامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز توسعه این مجموعه صنعتی معدنی پیش‌بینی شده است.

محمد پروین اظهار کرد: فاز توسعه این مجموعه معادن و صنایع طلای زرشوران به زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود و برای آن در مجموع ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در این مجموعه یک هزار و ۲۰۰ نفر در سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: با اجرای فاز توسعه معدن طلای زرشوران برای ۵۰۰ نفر دیگر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود و اشتغال غیرمستقیم این مجموعه به بیش از هفت هزار نفر افزایش پیدا می کند.

سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: اجرایی شدن فاز توسعه این مجموعه می تواند تحول خوبی در بخش تولید طلا در کشور شود و شاهد تحول اقتصادی در این منطقه نیز باشیم.

وی افزود: فاز دوم توسعه زرشوران علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه، تولید شمش طلا را به ۲ برابر میزان فعلی افزایش خواهد داد.

پروین گفت: طلای تولید شده این مجموعه به عنوان درآمدی پایدار جذب اقتصاد کشور می شود و پس از اخذ مالیات و سهم خزانه، ۱۵ درصد از حقوق دولتی این مجموعه برای رفع محرومیت ها و کارهای عام المنفعه در این منطقه هزینه می شود.

این شهر ایران معدن طلاست | طلایی ترین شهر ایران را بشناسید

فعالیت معدن طلای زرشوران تکاب منطبق بر استانداردهای محیط زیست است

سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: تمامی فعالیت های معدنی و صنایع استحصال طلا در این مجموعه منطبق بر استانداردهای سازمان محیط زیست و نهادهای مرتبط است.

محمد پروین اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در زمینه صنعت طلاسازی استفاده از عناصر مختلف در طی فرآینده استحصال طلا و مواد اولیه این فلز است که می تواند محیط پیرامونی را آلوده کند.

وی اضافه کرد: در طی فرآینده طلاسازی از عناصری مانند سیانور استفاده می شود و خود این محصول معدنی برداشت شده نیز حاوی مقداری آرسنیک است که باید از ورود این عناصر به زمین های پیرامون جلوگیری شود و محیط زیست را تحت تاثیر خود قرار ندهد.

سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: سازمان محیط زیست و دستگاه های مرتبط این مجموعه را به صورت مستمر مورد پایش قرار می دهند و گواهینامه‌های رعایت این استانداردها اخذ شده است.

وی یادآور شد: ما این اطمینان را حاصل می کنیم که با تدابیر جدید و قوی تر از گذشته، استانداردهای لازم در این زمینه را در این مجموعه عظیم صنعتی - معدنی رعایت کنیم و این مجموعه آسیبی به زمین های پیرامون خود وارد نکند.

۱۵ درصد از حقوق دولتی معدن طلای زرشوران برای رفع محرومیت‌های این منطقه هزینه می‌شود

سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: طلای تولید شده این مجموعه به عنوان درآمدی پایدار جذب اقتصاد کشور می شود و پس از اخذ مالیات و سهم خزانه، ۱۵ درصد از حقوق دولتی این مجموعه برای رفع محرومیت ها و کارهای عام المنفعه در این منطقه هزینه می شود.

پروین اضافه کرد: این مقدار از حقوق دولتی معدن طلای زرشوران که به نوعی مطالبه مردم این منطقه است، نیز با توجه به نیازهای این منطقه در زمینه های ایجاد اشتغال، بخش های بهداشت و درمان و توسعه زیرساختها هزینه می شود.

این شهر ایران معدن طلاست | طلایی ترین شهر ایران را بشناسید

بخش های جدید معدن و کارخانه طلای زرشوران تکاب

کارخانه طلای زرشوران تکاب در آبان ماه ۱۳۹۳ افتتاح شد که از نظر میزان تولید به عنوان بزرگترین معدن طلای کشور محسوب می شود و پروانه اکتشاف معدن طلای زرشوران بالغ بر ۵۰ میلیون تن کانسنگ ثبت شده است.

این مجموعه در طول ۹ سال گذشته علاوه بر تولید سالانه بیش از یک تُن شمش طلا، بر توسعه و احداث بخش های دیگری از جمله سد باطله، سایت پسماند و اتاق نقره که از جمله بخش های جانبی و ضروری این مجموعه بودند، اضافه کرده است.

سد باطله زرشوران به عنوان بزرگ ترین طرح زیست محیطی معادن کشور

سد باطله زرشوران، به عنوان بزرگ ترین طرح زیست محیطی معادن کشور، با تکیه بر تجربیات جهانی و شرایط محیط زیستی منطقه، این پروژه عظیم با چهار هدف ارتقای شاخص های زیست محیطی، ذخیره و بازگردانی پساب و آب های سطحی کارخانه، ساماندهی محل تجمیع باطله و امکان فرآوری و استحصال عناصر با ارزش موجود در آن از جمله طلا، نقره و سایر عناصر در آینده، بنا شده است.

عملیات ساخت طرح سد باطله طلای زرشوران، با اعتباری نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، از سال ۱۳۹۸ با نظارت سازمان محیط زیست آذربایجان غربی آغاز و پس از سه سال تلاش متخصصان ایرانی، با بالاترین سطح استانداردهای روز دنیا، در دی ماه ۱۴۰۱ آماده بهره برداری شد.

مشخصات فنی سد باطله زرشوران

این سد با ارتفاع ۲۵ متر، ۲۶۵ متر طول تاج، ۵۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی، ۲ برج آبگیر به ارتفاع ۱۰ متر و ایستگاه پمپاژ با توان روزانه چهار هزار و ۸۰۰ مترمکعب دارد و در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار بنا شده است.

سد فوق با خط انتقالی به طول یک هزار و ۳۱۰ متر و سطح ایزولاسیونی به مساحت ۵۰ هکتار؛ ظرفیت دپوی باطله و فرآوری پساب معدنی را به ۲۰ میلیون مترمکعب و فراتر از آن می رساند.

سایت پسماند کارخانه طلا زرشوران

سایت پسماند کارخانه طلا زرشوران که برای آن ۱۸۱ میلیارد ریال هزینه شده است در زمینی به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع به منظور مدیریت و پایش پسماند کارخانه طلا زرشوران و با هدف ایجاد و حفظ انسجام و یکپارچگی در نظام مدیریت بهداشت، ایمنی، حفظ محیط زیست، مدیریت پسماند مواد و ضایعات آن، احداث شده است.

سایت پایش پسماند کارخانه طلای زرشوران شامل محوطه های مجزا جهت پسماندهای پلاستیکی، آهن آلات و چوب است که برای احداث سوله ۱۵۰ تنی آن ۳۵هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۴۴ متر دیوارچینی به ارتفاع ۲.۲ متر انجام شده است.

اتاق نقره

اتاق نقره از طرح های توسعه اتاق طلای مجتمع زرشوران است که در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع احداث و تکمیل و برای بهره برداری از آن ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

با افتتاح اتاق نقره، زیرساخت لازم برای ذوب و استحصال نقره در کارخانه طلای زرشوران فراهم و تولید شمش نقره به قابلیت های این مجتمع معدنی و صنعتی اضافه شد که این طرح در مدت پنج ماه با دانش فنی بومی احداث شده است.

شمش نقره از تولیدها و محصولات جانبی شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران به شمار می رود.

معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران در ۳۵ کیلومتری شهر تکاب و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است اما در کنار وجود این منابع معدنی غنی طلا، تکاب یکی از فقیرترین شهرهای شهرهای آذربایجان‌غربی بویژه در زمینه زیرساخت ها است.

بسیاری از مخاطبان با این تصور که تکاب بیشترین طلای ایران و مجموعه تاریخی تخت سلیمان را در دامن خود دارد، آن را شهری توسعه یافته می پندارند اما در واقع این شهرستان در بسیاری از شاخص های توسعه ای از میانگین استانی و کشوری پایین تر است.

جا دارد که مسوولان و متولیان امر بخشی از درامدهای حاصل از معادن طلا و سایر معادن غنی تکاب و در کنار آن درآمدهای ناشی از گردشگری را برای توسعه زیرساخت های این منطقه بویژه در زمینه احداث راه دسترسی هزینه کنند.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

کد خبر 816942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 155
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 210
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    خیروخوشی نکنید که نمتونیم اجاره خونه بدیم ی کیسه برنج نمیتونیم بخریم
    • تیکان تپه لی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      93 90
      اقا آدرس اشتباه ندید مهاباد نمیره آدرسش از اورمیه بسمت میاندواب هست و از سه راهی جدا میشه اسم اصلی شهر تیکان تپه هست تکاب از اسامی جعلی پهلوی بر روی شهر هست.
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      معادن طلا،سنگ های گران قیمت،نفت،گاز،انرژی های دیگر،منابع وذخایرطبیعی ،قدمت،تاریخ،تمدن،فرهنگ،اصالت،افرادمشهورجهانی،و...الان بااین هابایداولین ترازهراولی درجهان بودیم طوری که کشورهای به جای پرچمشان پرچم ایران رازده بودندتااین حدایران دردنیاحرفی برای گفتن وقدرت داشت اماحالادرکارخودمان موندیم وباخودمان هم درگیریم.
    • سعید IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      63 84
      خواهشا کمی بیشتر تلاش بکن منم مثل شما درآمدم پائین هست شغلم آزاده اسنپ فقط میرم و مخارج دیگه باعث میشه اولویت بندی کنم و نتونم برنج وگوشت خرید کنم ولی کمی صبر و تلاش می‌کنیم و دندان بر جگر می گذارم دوتا فرزند دارم در کل زندگی زمانی بهت آسون میشه که توقعت از زندگی خیلی خیلی کم باشه چاره چیست به امید روزهای بهتر وزیبا برای همتون، اراده آهنین تون رو ازدست ندید دست همتون رو میبوسم چون خوب ونجیب هستین.
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      76 10
      توشهرمه که ازاذربایجان غربی نیستیم ویکی ازاستان های همجواراذربایجان غربی هستیم معدن طلاهم داریم امافعلامجوزداده نشده ازطرفی بزرگترین معدن سرب وروی خاورمیانه روداریم که خاک باخلوص بسیاربالاکه خاک به ترکیه بارگیری می شودسپس به عوض ان باپول کم وباگرفتن خاک ترکیه باخلوص بسیارکم واردشهرمامی شوددراصل معاوضه که ترکیه بازیرکی خاک درجه یک ایران یاهمون شهرمارومی گیره واندکی پول می ده وبه جای اون خاک ازخاک بی کیفیت خودبه شهرمامی ده برای شرکت تاازخاک بی کیفیت ترکیه این جامواداولیه بی کیفیت تولیدبشه
  • ماناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    تکاب درست نیست بلکه تکان تپه درست است. شاهین دژ هم چندین سال است بجای سائین قالا اسفاده می شود و اسم رود هم جغاتای می باشد نه زرینه رود. و کلی جعلیات دیگر!؟ متأسفانه!
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      71 22
      دادا خیلی چیزا عوض شده شما داری چیرو کاووش میکنی؟
    • مجتبی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      52 46
      اسامی اصلی مناطق تکاب و شاهین دژ است
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      42 13
      شماانگاری دل پری داری هااا
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      188 8
      خبر خوبی نیست چونکه طلای استخراج شده مال دیگرانه و دردش مال مردم ایرانه
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      86 77
      تو مگه مغول هستی هی میگی جغاتای
    • KURD IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      اینا شهر های کورد نشینن و اسم کوردی دارن و هیچکسیم حق نداره اسم تورکی روش بزاره🤌
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      55 6
      افرین برشما که جای ادرس شهر هارا درست میگید مثلن قوشاچای والی روی طلا هم باشیم گرسنه هستیم
    • محرم IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      45 11
      طلا رو ول کردی معدن بیخیال ش گیر دادی به اسمش
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      29 9
      احسنت یاشاسن
    • Aydın IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      5 5
      داداش تو تورکی یا من؟ من زبونمو خوب می دونم یا تو؟ جاغاتای مغولی نیس. ما تورکها هم از آسمون نیوفتاده ایم اینجا از آسیا میانه با جنگ و فتوح اومده ایم. و فرهنگان قبلا تقریبا با مغول یکی بود و ریشه کامات قدیمی هم یکییه.
    • پیمان IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 0
      من اتفاقی با یک کارگر اونجا حرف زدم میگفت ماهی۴تن طلا خالص استخراج میشه...
  • TR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    45 5
    تکاب و شاهین دژ اصلا توش مونده؟ کلا اکثریت مردم این شهرها رفتن بوکان سکونت کردند.
  • فرجی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    107 0
    از همون جاده های که طی کردید تا به معادن طلا برسید ، مشخص هست که چقدر از سهم ۱۵ درصد هزینه زیرساخت ها و توسعه تکاب شده است
  • هه وشار(افشار) IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    187 3
    من بچه همین تکابم ،باوجود این معادن بزرگ خداوکلی ی نگا ب شهرمابندازید داغون داغون،جاده های بین روستایی ک نگو روزی نیس بدون تصادف و مرگ میر نباشه،امکانات شهرمونم تقریبا هیچی
  • بینام IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    188 7
    تا وقتی اختلاس و اختلاسگرها وجود داشته باشد ما کارگرها روز خوش نمیبینیم حتی اگر همه خاک و کوه های ایران طلا و نفت بشود
  • سیما IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    204 5
    سهم خودتکاب وروستاهای بیچارە ازاین ابر طلاهای افسانه ای چقدراست؟ جاده های ویران،فقروبیکاری،جایگزینی نیروهاوکارگران غیربومی به جای مردم منطقه، فلجی ومسموم شدن مردم،دامها واحشامشان براثرسموم ریخته شده در دشتها،آبهاومزارعوهزاران درد بی درمان دیگر...
  • شیرین IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    134 6
    وقتی مردم اعتراض به بیماریهای ناشی ازسموم استخراج شده ازطلامی کنند توسط نیروها مجروح وسرکوب می شوند.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    130 4
    اگ درست مدیریت شود تنها این معدن دخل خرج کشورراکفایت میکند
  • حمید IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    110 2
    کاش همان جوری که پانزده درصد از حقوق دولتی حاصله طلای ضرشویان صرف رفع محرومیت زدایی آن منطقه می‌شود سی درصد ازحقوق دولتی حاصله از فروش نفت خوزستان هم شامل رفع محرومیت زدایی در استان خوزستان میشد .هر چند که سالهاست که رویایی بیش نیست
  • محمد تقی جلالی DE ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    78 16
    لطفاً زیا مهاباد مهاباد نگو .بفرمایید از ارومیه به طرف میاندوآب واز میاندوآب به شهر شاهین دژ وسپس به سمت تکاب حرکت کردم .خواهشن به مردم آدرس غلط نده .ظمنا اگر مسیر را بلد نیستی پرس جو کن بعداً آدرس بده
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      33 34
      اوه شما با پرچم آلمان ب ما آدرس میدید🤫🤫🤫
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      12 19
      زیادحرف نزن
    • ناصر IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      37 31
      آنجا اَسمش آذربایجان است و همه ما آذربایجانی هستیم از مهابادی تا ماکویی
  • منصور SG ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    71 9
    بله تکاب معدن طلا وجود دارد اما تکاب از شهرهای فقیر و بدون امکانات کشور هم رطبه اول رو دارد و طلا اگر در زیر خانه ما باشد که زیر زمین تکاب هست هیچ سودی برای کسی ندارد هزار تومن عاید نه من تکابی حتی برای شهر و جاده های ان ندارد حتی برای جاده ای که به سمت معدن طلا نیز میرود ندارد سالانه چندین نفر بخاطر بیکیفیت بودن جاده های مابین شهر و معدن کشته میشوند
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      26 19
      شما با آدرس مشکل داری یا با مهاباد؟
  • علی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    61 4
    چی به ما میرسه؟
  • A IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    61 1
    به اسم هزینه کردن برای رفاه بومی هاخودشان نوش جان میکنندبااون همه معدن طلاوتاریخی بودن منطقه بدون امکانات وراه درست حسابی هست
  • رسول عباس زاده IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    65 1
    چرا در شهر های که معدن دارند عقب افتاده هستند
  • پیکان جوانان IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    77 1
    نظری ندارم.فقط برام سواله که چرا در مناطق نفت خیز جنوب مردم فقیر هستند و هنوز گاز لوله کشی ندارن؟ آیا تکاب هم با وجود دارا بودن بزرگترین معدن طلای کشور ،فقیر باقی خواهد ماند؟!
  • احمد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    71 1
    متاسفانه معدن طلای زرشوران به یکی از استانداران سابق این منطقه با دارو دسته اش واگذار شده ، پس آقای خبرنگار هیچ ذوقی برای من و شما نداره و پولش به جیب دیگران میرود.
    • محمد IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      0 0
      امنیت دارن پول میخوان چکار
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    69 1
    کجا میره اینهمه طلا
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    79 0
    حااا کجا میره این طلاها؟ هیچ کجا یادی و نامی از این طلاها نیست چرا؟
    • اوگلیو موریس(همون خود سونیکم موتا این نام اصلیمه) IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      2 0
      باور کن همشون میرن خارج...
  • دار IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    65 0
    چه سودی به حال ما دارند این معادن آرزو دارم حالا که ما در مضیقه هستیم و این معادن مشخص نیست دست چه افرادی را می گیرند به معدن زباله تبدیل شوند تا طلا
    • توران IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      14 2
      میره اصفهان
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      2 0
      تو جیب یه عده معدود
  • هموطن IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    67 0
    گیریم همه کوه های ایران طلاخالص باشه چیزی سهم ملت هست خاوری ها ودیگران میبرنش کانادا خرجش میکنن
  • عباس IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    84 0
    معدن جای خود.پولش جیب کی میره
  • عمران IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    52 0
    جالبه مقدار هزینه های که برای استخراج و ساخت و اینا خرج شده را به ریال نوشته ولی از درآمد چیزی ننوشته ! (حتی به تومان ) کمی هم از درآمد هاش می‌نوشت فقط نوشته بعد از کسر مالیات و سهم خزانه ۱۵ درصد از سهم دولت خرج منطقه نمیشه که کلی بوده و چیزی را مشخص نمی کند فکر کنم رو کاغذ نوشته شده ولی در عمل تقریبا هیچ
    • امیر IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 0
      عمران جان حداقل در آمد از این معدن طلا چیزی حدود دقیقه ای. 900/000 ميليارد دلار هست
  • برهان فارسی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    58 2
    با وجود این همه ذخایر خد دادی چرا ایرانیان بخصوص کارمندان در فقر زندگی می کنند داستان چیست
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 0
      گفته هرسال یک تن
  • ناشناس IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    84 3
    اگر تمام کوههای البرز وزاکروس یاقوت سرخ باشند هنوز ملت ایران گرسنه هستند
  • بهرام رعنا PL ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    42 1
    سلام . این سنگها که در عکس نشان داده اید . سنگ پیریت یا طلای تقلبی ست که همان سولفور آهن است
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    57 1
    خب این معادن طلا مال مردمه یا دولت؟
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    57 1
    خوزستان هم نفت داره ولی برو شهرهای خوزستان وببین چه واویلاییه ... حالا حکایت تکاب
  • امیر US ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    33 0
    تاحالاکی‌طلارودیده.یک‌نفربگویدشاهدت‌دهد. طلاروکی‌دیده‌وکه‌وزن‌کند.هیچوقت‌هم‌نمی‌بینیم
  • سليمان سلاجقه IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    43 1
    ببرند و بخورند از ما بهتران
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    51 1
    چه فایده‌ای داره وقتی که هیچی از طلا ها به دست مردم نمی رسه و مردم بهره ای نمی برند؟
  • حجت IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    52 1
    شما دنیا را هم داشته باشید بازم ملت گشنه است
  • پرتو IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    39 2
    نوشته بود سالیانه یک تن طلا برداشت میشه ممکنه برام حساب کنید با گرمی فکر کنم ۲۲۰۰ چقدر میشه من اگر حساب کنم هوش از سرم میپره شما حساب کنید یواش آروم آروم بهم بگید
    • US ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      0 0
      میشه ۵۰ میلیون دلار. البته معلومه که خبرنگار آدم گم سوادی بوده و گر نه با این همه تاسیسات و نیروی کار در آمد معدن باید بالای میلیارد باشه . شاید هم روزی یک تن طلا تولید معدن باشه.
  • جباری از بناب US ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    36 3
    بله کتاب از فقیرترین منطقه آذربایجان غربی و ایران می‌باشد چندین سال است از این معدن بهره برداری میشود چنانکه از درآمد حاصل از این معادن سالانه چند کیلومتری راه ارتباطی مسیر زنجان و میاندوآب را عریضتر میکردند شاهد کاهش آمار تصادف رانندگی و جذب گردشگران خارجی و داخلی برای رونق اقتصادی منطقه بودیم
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    43 2
    چه فایده. چی به مردم میرسه.این خبرو آدم میخونه بیشتر رنج می‌کشه. نوش جون اختلاسگران
  • مساف GB ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    44 2
    چه فایده همش میره تو جیب اقازاده ها
  • رسول US ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    40 1
    لطفا مبالغی که برای توسعه ی منطقه صرف شده نمونه ای را اعلام فرمائید
  • ناشناس US ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    39 4
    آذربایجان غربی ایران مظلومترین استان ایران هست با این همه طلا
  • محمد IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    42 1
    واقعاً فایده اش چیه حتی اگه تمام ثروت ها دنیا هم مال ایران باشد به ما مردمی که با بی کفایتی مسئولین در خط فقر و بدبختی داریم زندگی میکنیم که حتی در حال حاضر هشتمین کشور غنی و پولدار جهان هستیم که هیچ فرقی هم نمیکند که معدن طلا حتی نفت، گاز و بنزین و اینهمه ذخایر طبیعی داشته باشیم
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    40 0
    بایددر این معادن گل گرفته بشه که دست دزدان از آن کوتاه بمانه درحال حاظر اگر همه کوه های ایران هم طلا باشه دزدان پولدارتر میشوند چیزی به این مردم بیچاره نمیرسه
  • ایران IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    34 0
    اگر سالی یک تن طلا دارد چرا مردم منطقه وکل ایران با این همه نفت گاز معادن آنقدر فقیرن خودم جواب میدم چون جیب آقازاده‌ها سوراخه میزارن جیب از ترکیه با تریلر سر از ترکیه و اروپا درمیاره
  • امید US ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    39 15
    از اورمیه به سمت میاندوآب(قوشاچای) و از میاندوآب به شاهین دژ(صایین قالا) هستش. چرا آدرس اشتباه و غلط میدید چرا میگید از مهاباد میاد؟؟؟ اصلا تکاب(تیکان تپه) به مهاباد ربطی ندارد و اهالی اصلی تکاب رو‌ تورکان افشار تشکیل میدن و بیش از هفتاد درصدش تورک هستن و یکی از شهرهای آذربایجان هستش
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      21 12
      عزیزم کی حرف از ملیت تکاب زد فازت چیه شما؟نویسنده یاگزارشگر اون چیزی رو ک دیده و لمس کرده داره بیان میکنه،چ اصراریه شما بگی تکان تپه یا بگی صائین قلا،گیر داده شما چرا ازمهاباد اومدی،مگع جرم مرتکب شده این بنده خدا؟امان از تفرقه افکنان امان
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      20 16
      اولا تورک و ترک،دوما این صحبتهای تفرقه افکنانه راه بجای نمیبره،ولی اینک شما ادارید میگید ۷۰درصد از اهالی تکاب ترک هستند اشکال نداره با شمارش ساده معلوم میشه چند درصد ترک هستن
  • بازنشسته فرهنگی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    40 13
    وضع زندگی واقتصادی مردم اطراف معادن چطور است. ثانیا بعد صدساله آیندگان باید چگونه زندگی کنند.؟؟!!!
  • اکبر IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    34 0
    درآمد حاصله معدن طلا خرج مردم منطقه؟؟؟؟؟!!!!خهخهخخخهخهههه
  • حامد بیگ زاده کلیبر IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    34 1
    خوش به حال دایی جان پوتین
  • مهدی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    30 2
    برای دزدان اگه همه کشور طلا باشه سودی برای مردم ندارد خدامیدونه این درآمدها کجا میره الان شدیم جهان سومی چه پیشرفتی
  • مرتضی میری IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    28 1
    اقا چرا از چهارتا معدن طلای سیستان و بلوچستان نمیگین ک روزانه فقط از معدن مناطق تفتان خاش چهار تن طلای خالص بدون هیچ ناخالصی ای مث سنگ و کلوخ و... ازش دارن برداشت میکنن حالا اون سه تا معدن دیگه ی سیستان و بلوچستان پیشکش ،چهارتن طلای خالص بزبون راست میاد یعنی هزاران تن طلای خالص هست ک ی پدرو فرزند بلوچ پیداش کردن و به دولت خبرشو دادن
  • یونس صمدی قزلجه US ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    24 7
    باسلام و درود به رهبر معظم انقلاب چرا از درآمد این معدن ها برای استان استفاده نمی کنند
  • قلی FR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    33 1
    فکر نکنید استخراج معدن مزیت هست هر استانی کمترین استخراج معدن را داشته باشه هم طبیعط اون منطقه سالم باقا خواهد ماند وهم ذخایرش دست نخورده میمانند .الان استخراج معادن خیلی خیلی بیشتر ازظرفیت است ودر ضمن اطراف معادن تبدیل شده به گورستان سنگها ولاشه سنگهای پرت وطبیعت اون منطقه رو نابود کردن
  • محمد IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    27 0
    دوستان صدها معدن کوچیک و بزرگ در مملکت وجود داره اما یک گرم از این طلاها صرف مردم و مملکت نمی‌شود که جای تاسف دارد.
  • امیر IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    39 1
    همه ایران طلا باشد بایک اختلاس ودزدی سیستماتیک همه پولها سراز اروپا وامریکا درخواهد آوردومردم باید تاکمر توی زبالها دنبال نان بگردند
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    43 3
    اگه ایران هزارتام ازاین معادن داشته باشه اختلاسگران میخورنش
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    27 1
    باسلام ایران من ای صبور سربلند دوستت دارم حیف با این همه ثروت با این همه جوانان با غیرت و خلاق با نعمت‌های بسیار فقیری و مردمان ت گرسنه، خدایا به مردمم ایمان شعور و شوری عطا کن برای ایادی ایران، میترسم از دزدها که با نقاب نیکوکار در حال چپاول کشورمان هستند، از دزد جنگل‌های شمال، از دزد دکل، از دزد خلیج فارس از دزدهای که بی هیچ ترسی با نام خدا حساب‌های بانکی خارج از کشورشان در حال انفجار است و امثال ما قشر کارگر ناتوان از خرید نیم کیلو گوشت یا میوه، ظلم پایدار نمی‌ماند
  • RO ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    28 2
    ۹۰ماه داوطلب تو جبهه بودم هنوز خونه از خودم ندارم فرزندانم بیکارن نمیتونن زن بگیررن
  • علی حیدری IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    26 4
    خدایی چه کسانی در راه این تولید ها باجهای گونا گون می گیرند؟. باج ستانها چه کسانی هستند ؟.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    26 3
    مفت چنگ غارتگران ...
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    27 1
    چه فایده به ارومیه وتکاب وخود استان هیچی از این منبع تعلق نمی گیرد.
  • KURD IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    33 21
    تکاب یکی از شهرای کوردنشینه، شهر های کوردنشینم به بهشت معادن معروفن و متاسفانه هیچی از درامد این معادن صرف هیچ یک از شهرای کورد نشین نمیشه🤌همیشه تبعیض وحود دارع
    • آذربایجان IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      10 12
      کتاب از اول شهر تورک نشین بوده قبل از مهاجرت شما نیکان تپه نام تاریخی این شهر هست
  • بهزاد تیکانتپه IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    30 3
    با عرص سلام مک خودم تکاب زندگی میکنم خدا رو شکر داخل معدن کار نمیکنم سهم معدن برای تکاب جز سیانور و بیماری های سرطانی چیزی عایدش نشده و برای خود شهر هم یک درصد خرج نمیشه فقط یه اسم مونده برا تکاب یاشاسین تیکانتپه
  • Adib IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    19 2
    میشه سهم مردم تکاب رو از این معادن بگید بجز فضولات سمی و ناقصی حیوانات سمی شدن آب چمه ها چی داره..
    • مرتضی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      4 0
      درود بر همه زحمت‌کشان عرصه صنعت کشور خداراشکر این خودش جواهر هستش طلای تکاب و معادن طلا نقره آلمینیوم و غیره غیره باید صرف آبادانی کشور بشه که متاسفانه 😔😔😔بیخیال میخاستم بگم که اگه کل معادن طلا وغیره ایران با همه صنعت کشور را تعطیل کنن و فقط و فقط معدن مس سرچشمه فعالیت کنه ایران بدون اینکه کسی بخواد کار کنه به جای یارانه 300تومنی به هر نفر ماهیانه مبلغ78میلیون میرسه وبقیه نفت و غیره را هم ذخیره کنن اون موقع میبینین که تمام دنیا برای نفت ایران صف میبندن و ایران حاکم دنیا میشه آمریکا سگ کی باشه دیگه.
  • علی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    9 5
    سلام تکاب به معنی تک آب یعنی در قدیم آب نداشته ویا قنات کمی داشته نام محلی این شهر به فارسی است تکانتپه به زبان ترکی نام محلی تکاب است یعنی محل خشک و دارای خار واما تولید واقی کارخانه این آماری که داده اند نیست تولید خالص طلا کمتر از این هست و تکنولوژی استخراج و سیستمها خارجی بوده و هزینه استراج بالا می رود و سود خالص کمتر می شود. این کارخانه واقعا برای تکاب نعمت بزرگی است چون حداقل در شهری که کشاورزی خوبی نداشته بدلیل کم آبی و دامداری خوبی هم ندارد و هیچ کارخانه درست حسابی ندارد حداقل تعدادی از مردم عادی و تحصیل کرده در آن مشغولند و از مهاجرت نیروی کار جلوگیری می کند. جمعیت شهر در سال ۱۳۷۶ اکثرا ترک بودند و بدلیل کمبود امکانات و مهاجرت قشر تحصیل کرده الان در سال ۱۴۰۲ ترک و کرد برابری می کنند و بدلیل روشنفکری اهالی تکاب همیشه اخوت و برادری بین ترک و کردها وجود داشته و وحدت شیعه و سنی در این شهر از تمام شهرهای دیگر ایران بیشتر است . در مورد راههای رسیدن به تکاب از مهاباد راههای زیادی هست و بعضی راهها جدید بوده و میانبر هستند و اگر از کمربندی شهرهای میانی عبور کنند زمان کمترمیشود
  • معلم بازنشسته IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    5 17
    خدا را شکر به خاطر کشور زیبا و پر از نعمت ایران عزیز و سربلند. چرا مردم عادت کرده اند به جای شکرگذاری فقط ناله کنند و از بدبختیهایشان بگویند. در کشور ما اگر فقیر است ثروتمند هم کم نیست که نه آقا زاده هستند و نه به جایی وصل هستند. چرا آبروی کشور را می برید؟ تعداد فقرای فرانسه و امریکا و انگلیس و.... بیشتر از کشور ما است ، کفران نعمت و ناله کردن و انرژی منفی نعمت و برکت را از بین می برد.
    • مسعود IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      14 1
      آقا معلم عزیز باحلوا حلوا دهن شیرین نمیشه،گیرم شکر گذار باشیم ک شهر ما معدن داره وقتی همه بیکاریم وقتی توفقریم،شکر چی کشک چی
  • ع IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    8 0
    اخ جون طلا منم میخوام اف گرمی سه ملیون نه نمیخوام ببریدش ببریدش گرونه
  • مرتضی IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    13 1
    من بچه تکاب هستم ...جزو فقیرترین شهرستان ها هستش مردم از گشنگی درد میکشند طلاشو از تهران میان میبرند...
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    20 1
    همه مملکت طلاست اما ملت هر روز فقیر و فقیر تر میشن. چرا؟؟؟؟!!!!
  • رضا رجبی US ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    15 1
    با وجود این همه معادن طلا پس چرا انقدر قیمت طلا روبه افزایش است
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    12 0
    طلا هر شهر مربوط به همان شهرهست نباید بجز ان شهر کسی دیگر ان طلا را ببرد و بخورد هرگز نباید اجازه بدهد مردان شهر وروستاها مربوط به ان که حقشان را بخورند
  • یالا IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    17 2
    پس چرا ما ها پول نداریم چرا اینقدر تورم داریم گرانی داریم بدبختی داریم .....
  • ح IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    14 0
    کوزه گر توی کوزه شکسته اب می خوره
  • م IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    15 1
    به ما چه خوشبحال آقا زاده ها
  • محمد اردبیلی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    14 1
    آقای گزارشگر برام جالبه وقتی حرف از قومیت و آدرس و اینا میشه زود جواب همه رو میدی ولی وقتی حرف از فقر مردم منطقه، نبود جاده و این پولها کجا خرج میشه و کیا میخورن و حرف از اختلاسگران و ... میشه ... جواب نمیدی
  • ناشناس IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    13 0
    سلام هم وطنان ناراحت نباشید شهر ما نیز باوجود داشتن بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه هنوز بیشترین کمبودها رادارد
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    13 0
    پس هشتادو پنج درصد بقیه کجا میره اگر خزانه میره پس چرا پول ملی ما ارزشش پایین مونده
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    11 1
    شهرستان بردسکن در خراسان رضوی 3معدن دارد
  • فردین IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    12 0
    این طلا ها کجا می‌ره ما هزار منابع داریم ولی مردم فقیری داریم ولی کشورهایی هستند که هیچ منابعی ندارن هزار برابر از ما بهترن بزرگترین کشور دنیا از لحاظ اختلاس هستیم
  • محمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    13 12
    انچه پهلوی ملعون نام جعلی تکاب بر ان چسبانده ! تکاب نیست ؛ نام تاریخی ان شهرتیکان تپه است ؛
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      6 6
      تیکان تپه؟الان شده تکاب چ فرقی داره مثلا،تکاب ک بهتره ک
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    8 2
    اینا هرچی در میارن که خرج هزینه های حودشونه.احداث اتاق طلا و سد پسماند و..‌
  • خسته قادر IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    7 0
    به جهنم به ما چه ربطی دارد ما که روی طلا خوابید یم اما یک ریال به ما نمی رسد همان بهتر که نباشد واز طرفی هم با فقر وبدبختی زندگی می کنیم۰
  • جواد IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    9 1
    چه فایده و سودی برا مردم ایران داره خیری از نفت و معادن و.....به ما که نمیرسه پس حرف زدنش بی فایدس
  • احمد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    9 0
    بنده ۳ماه در این معدن کار مهندسی انجام داده ام به غیر از پول باج دادن به چند نفر جوان روستای زرشوران درآمد این معدن هیچ نفعی برای این شهر ندارد وحتی مالیات هم نپی دهد!!
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 0
    چه نگاهی اون کارگر به تکه طلا میکنه...
  • روح ا۰۰ IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    10 0
    سلام ما روی گنج نشسته ایم اما ... نمی تونیم شکم مردم شریف را سیر کنیم مایه تاسف
  • ناشناس IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    14 0
    پولش کو پس؟؟ حتما مال از ما بهترونه؟؟ بفرمایید یه فنجان چای دبش
  • حسین IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    5 1
    چرا با این همه معادن طلا پول ملی ایران بی ارزش است ؟من جوابش را میدانم اگر مسوولین کشور از اول انقلاب تا به الان تقوایی الهی را پیشه می‌کرده‌اند به خدا قسم کشور ما یکی از قدرتمندترین کشورهای اقتصادی سیاسی فرهنگی اجتماعی نظامی در جهان بود......پس دعا می کنم اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة و النصر...
  • محمود IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    14 0
    این همه ثروت .پس چرا اینقدر ما فقیریم.آقا کسی نمیدونه چرا .انگار یکی وسط راه جیب من وشما رو زده...
  • مردم IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    9 0
    این همه طلا و نقره بایه چای دبش تمام☕
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    19 2
    طلا های شهر تکاب کجامصرف میشود هیچ تکانی به جامعه مردم نمیده
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    8 1
    حیف تکاب بااین همه معدن و دارایی که داره.ولی نه جاده درست و حسابی داره و نه مسئولین شهری به فکر این شهر غنی و پرمعدن هستند.
  • مجید IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    9 0
    فعلا که سند مالکیت خصوصی کشور و دارایی های ان را زدند بنام چند نفر.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    6 0
    پس کجاست این پولها
  • محمد IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    4 0
    خدایاشکر.حقوق مردم بایدلحاظ شود.
  • مجید IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    5 1
    آیامردم تکاب به اندازه اون معادن دررفاه هستند؟
  • Mm IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    7 1
    درست دومین معدن طلای خاورمیانه دراین شهرولی یه متخصص نداره یه سونگرافی ....چشم پزشک ...نداره فعلاشهرمون چپاول میکنن
  • مصطفی. اسلامی DE ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    5 2
    گزارشگر با زنجان مشگلی داره واقعا بکمالاته کجادر خوندی پنج کیلومتری زنجان پس میشه مال استان زنجان چراکج کوله ادرس میدی اول برو جغرافی تو درست یاد بگیر
  • عمار US ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    9 0
    میشه بگید این طلاها کجا میره ؟ خرجی چی میشه ؟ اصلا این همه نفت و گاز و معادن آهن و مس و روی طلا و ..... مولش چی میشه؟ جرا دولت همشومیناله که نداریم و از کارگر بدبخت وکارمند مالیات انچنانی میگیره ؟ مگه کشکر ما جقدر خرج داره؟ چرا خل و خرج مملکت شفاف سازی نمی شه؟
  • ایرانی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    18 1
    سهم مردم آذربایجان غربی کولبریست وسهم خوزستانی‌ها زرات معلق درهوا😭
  • ایرانی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    بسیارتوان باید تاپخته شود خامی. دبش که نیست
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    دوست عزیزی که این گزارش رو تهیه کرده ، کاش سوال میکردی ، بعد از این همه سال ، چرا هنوز یه جاده درست و درمونی واسه این معدن درست نکردن ، چه بسا واسه پنهان موندن این معدن ، بد نباشه ، چون دریغ از یه ریال منفعت که به مردم منطقه برسه .
  • ایرانی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    2 1
    آقایان مسعولان مسعولان‌ تعزیرات لطفا اول بروید در شهر لوازم خانگی که فر وشش غول‌آ بپا کرده قیمت‌ها را کنترل کنید که ۱ سال دیگر اعلام نکنید که فلان قدر جریمه گران‌فروشی شد
  • حسین حسینی FR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 1
    شرایط تماسی وجود داره ؟
  • منیژه IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    2 1
    خوش به حال باز نشسته ها همه جای مملکت پر از طلا شده
  • رضا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    4 1
    نمی دانم چرا اصلا خوشحال نیستیم که این معادن را داریم. تمامی ایرانیان غصه می خوریم.
  • DE ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    6 0
    این طلاها کجا میره مهم اینه چرا ما در بدترین وضع ممکن باید زندگی کنیم در حالیکه ثروتمندترین کشور دنیا هستیم چرا؟
  • ناشناس IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    4 1
    کجا میره این طلاها...خرج چی کجا میشه....اگه صداقت دارین اینم اطلاع رسانی کنید
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    4 0
    ضرب المثل کوزه گر از کوز شکسته آب می‌خورد به تکاب می‌خورد ویا کفاش خود با کفش پینه دار سر میکند
  • رویایی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    خیییلی جالبه منم بچه این استانم با وجود ذخایر معادن سنگ های زینتی و طلا و ... اونوقت اینم از وضعمون دانشگاه دولتی درس خوندیم زحمت کشیدیم سهم من آذری از ذخایر استانم چیه؟!!!!
  • سعید IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    میره خرج پوچ و هیچ میشه برا مردم هیچ
  • Amir IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    به اسم تکاب و به کام مسولین
  • جهانگیر امینی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    پس اگه پولی اضافه موند یه بیمارستان تخصصی برای اون منطقه درست کنید
  • علی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    الان اون طلا ها کجا میرن؟چرا همه ما فقیر هستیم .پولش تو جیب من که نمیره.
  • محمد NL ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    مگر خوزستان که پر نفت وگازه محروم نیست؟؟؟؟؟؟
  • HU ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    فرهنگ فرهنگ فرهنگ
  • تورک IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    تیکان تپه اسم اصلیشه و متعلق ب آزربايجان
  • رستم. IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    بازم این آذربیجان هست که گل سر سبد مثل طلاهست.اصلا خود طلا. معدن طلا.شهر باکریها شهر سعید معروف.و ستارخان باقر خان دیار.استاد شهریار.دیار سردار سپهبد باقریها و ....
  • مری IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    داغ دلمون رو تازه نکنید بگید ما فقط ذباله تولید میکنیم کجا می‌ره این درآمدا
  • ایرانی مسلمان IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    چند درصد از پول طلا ها رو برای عمران یا بهداشت و درمان ویا آموزش و اشتغال تکاب تخصیص دادن؟
  • ناشناس IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    همه ی این طلا ها تو جیب دولته
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    ادرس بفرست دقیق‌ بریم ببینیم
  • Mehdi IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    خوزستان هم قرار بود سه درصد از نفت رو خرجش کنند ولی هیچی خرجش نشد تا اینکه کار به شکایت رسید و عزل استانداری که شکایت کرد
  • ز IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    خوش بحالشون چه برنامه ریزیهای دقیقی چون نویسنده گفته تا صد سال طلا داره که میبرن اون طرف اونا با این معدن جای تکاب میشن تکابم فقط میشه خاک معدن
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    دوستان خیلی ظلم طلا رو معادن های زیادی توی اون منطقه هست ولی شهرش فقیر جادهای خیلی داغون کسی نیس به داد شهر ما برسه
  • علی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    مردم ایران استفاده نمی‌کند طلا را
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    این همه معدن و درآمد داره ولی مردم جزء بدبختی و فشار بیشتر کمرشون خم شده...