حضور کمک داور ویدئویی در دربی پرسپولیس و استقلال ممکن است با چالش‌هایی در وقت‌های قانونی همراه شود.

VAR

به گزارش همشهری‌آنلاین، نه فقط در تاریخ دربی‌ها، استفاده از کمک داور ویدئویی در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران بی‌سابقه است که حالا برای اولین‌بار تقابل پرسپولیس و استقلال با استفاده از این تکنولوژی برگزار می‌شود. به‌نظر می‌رسد اشتیاق مدیران ورزش ایران برای استفاده از این فناوری در آینده، تا حدود زیادی به عملکرد VAR در این مسابقه خاص بستگی خواهد داشت. دربی تهران با کمک داور ویدئویی چقدر تغییر می‌کند؟ آیا همه مشکلات داوری در این بازی با حضور این تکنولوژی برطرف خواهند شد؟

طولانی‌ترین شهرآورد ۹۰‌دقیقه‌ای؟

اگر در این بازی VAR چندبار مورد استفاده قرار بگیرد، این احتمال وجود دارد که طولانی‌ترین دربی ۹۰‌دقیقه‌ای تاریخ فوتبال ایران خلق شود چراکه در فوتبال ایران تجربه کافی برای استفاده از این فناوری وجود ندارد و طبیعتا برقرارشدن رابطه داور و کمک‌داور ویدئویی که از عراق آمده، زمان زیادی خواهد برد. حتی در لیگ قهرمانان آسیا نیز این زمان همیشه بیشتر از نمونه‌های مشابه دیگر در سطح اول دنیای فوتبال بوده است.

دور مانیتور جمع می‌شوند!

وقتی داور برای بازبینی یک صحنه به سراغ مانیتور می‌رود، دورش باید کاملا خالی باشد اما انتظار می‌رود در بازی امروز، مربیان، بازیکنان یا حتی خبرنگاران و افراد برگزارکننده بازی در اطراف مانیتور داور دیده شوند! به هر حال فوتبال ایران هیجان زیادی برای استفاده از این پدیده در شهرآورد دارد!

کمرنگ می‌شود، از بین نمی‌رود

کمک‌داور ویدئویی آمده تا اشتباه‌های داوری را کمرنگ کند اما نباید تصور کرد که این اشتباهات با استفاده از این فناوری به‌طور کامل از بین می‌روند. احتمالا برخی از ابهامات در مورد قضاوت این بازی هنوز به قوت خودشان باقی خواهند ماند. از یاد نبریم که استفاده از کمک داور ویدئویی حتی در لیگ برتر انگلیس نیز جنجال‌های خاص خودش را داشته است!

کد خبر 815860
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha