همشهری آنلاین: وزیر راه و ترابری اعلام کرد: عملیات احداث فاز نخست محور قم - گرمسار تا پایان شهریور امسال به پایان می رسد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان قم، حمید بهبهانی پس ازبازدید ازمحور درحال احداث قم به گرمسار ضمن ابراز رضایت از پبشرفت اجرای پروژه، ازبهره برداری قطعات 1و 2 تاپایان شهریورماه سالجاری خبرداد.

وزیرراه وترابری گفت: محور قم -گرمسار یکی از بهترین پروژه های وزارت راه است که باعث سهولت سفروکاهش مسیر به مشهد مقدس می شود.

وی اظهار داشت: این پروژه در سه فاز انجام و به مسافت 150 کیلومتر اجرا می شود که فاز اول آن از شهر قم تا کیلومتر60این محور از پیشرفت فیزیکی بیش از70 درصد برخوردار است.

وی ابراز داشت: فاز مرتبط با اداره کل راه و ترابری استان سمنان نیز 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده بهره برداری است.

وی بیان کرد: متاسفانه فاز مرتبط با استان تهران از دیگر قسمت های پروژه عقب تر است و در بازدید امروز به بررسی مشکلات موجود در این فاز می پردازیم.

وزیر راه و ترابری اظهار داشت: با راه اندازی محور قم - گرمسار مسیر تردد زایران امام رضا(ع) کاهش یافته و به میزان 3 تا 4 ساعت از زمان سفربه سمت شرق کشور کاسته می شود.

بهبهانی به احداث راه آهن اصفهان - قم - تهران اشاره کرد و گفت : احداث این خط آهن 400 کیلومتری به صورت قطار سریع السیر برقی انجام خواهد شد.

وی افزود: اجرای این پروژه 600 میلیون یورو اعتبار از طریق فاینانس نیاز دارد که با شرکت چینی به توافقات اولیه دست یافته ایم.

وی گفت: در صورت موفقیت در جذب سرمایه گذاری از طریق فاینانس ،احداث خط راه آهن اصفهان - قم - تهران ظرف مدت دو سال به پایان می رسد.

همچنین محمد ناظمی اردکانی استاندار قم در حاشیه بازدید وزیر راه وترابری از پروژه احداث جاده قم - یکی از مشکلات تاخیر احداث این محور را مشکل مصالح راه سازی ذکر کرد و افزود:‌ با رایزنی انجام شده با سازمان آب منطقه ای استان، مشکل مصالح برای این پروژه رفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل نحوه اتصال محور قم - گرمسار به اتوبان قم - کاشان نیز یکی از مشکلات پروژه بود و قرار بر این شد که نظر مشاور وزارت راه عینا اجرا شود.

ناظمی اردکانی گفت:‌ بهره برداری از جاده قم - گرمسار موجب افزایش سطح امنیتی منطقه قمرود می شود

استاندار قم گفت: جاده قم - گرمسار یکی از راه های مهم کشور محسوب می شود و مسیر زائران امام رضا(ع) را 150 کیلومتر کاهش می دهد.

مدیرکل راه و ترابری استان قم که وزیر راه و ترابری را در این بازدید همراهی می کرد، گفت : این محور در پنج قطعه در دست ساخت است که قطعات اول و دوم این راه در استان قم قرار دارد.

نظری محدوده این محور در استان قم را 60 کیلومتر اعلام کرد و افزود : عرض نهایی این راه 11 متر می باشد که شامل 30/7 مترسواره رو آسفالته و 85/1×2 متر شانه جاده می باشد و قطعات واقع در استان قم از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

وی افزود: این مسیر تاثیر بسزایی درکاهش مسیر استانهای جنوب غرب و جنوب کشور به شرق کشور دارد که با احداث این جاده 100 کیلومتر طول مسیر و یک و نیم ساعت زمان کاهش می یابد.

کد خبر 81563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز