برای اولین بار تولید انسولین‌های نسل جدید در کشور آغاز شد که هم اثری طولانی‌تر دارند و هم وابستگی بیمار را کاهش می‌دهد.

انسولین نسل جدید

به گزارش همشهری آنلاین، تولید انسولین نسل جدید برای اولین بار در کشور محقق شد و قرار است روزانه 80 تا 100 قلم انسولین تولید و در دسترس بیماران قرار بگیرد. قیمت برند اصلی انسولین‌های نسل جدید تولید شرکت نوو نوردیسک دانمارک حدود 90 تا 140 دلار است اما انسولین‌های ایرانی این نسل با پوشش بیمه‌ای در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت که هم هزینه‌های درمانی برای نظام سلامت و هم نیاز به خرید انسولین‌های بیشتر را برای مبتلایان به دیابت کاهش خواهد داد.

انسولین‌هایی که سریع‌الاثر و طولانی‌اثرتر هستند و این ویژگی را دارند که بیماران را از تزریق‌های چندباره در روز و هزینه بیشتر نجات دهند. این انسولین پیش از این از سوی شرکت نوو نوردیسک دانمارک ساخته و وارد کشور هم می‌شد، اما با قیمت آزاد در اختیار بیماران قرار می‌گرفت. حالا با تولید بومی‌اش هم تحت پوشش بیمه خواهد بود و هم می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته قند خون بیماران را مدیریت و خطر افتادن قند را به حداقل برساند.

دیابت به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین بیماری‌ها در دنیا و ایران مطرح است و مطالعات زیادی از سوی کشورهای مختلف برای مدیریت هزینه‌های درمان دیابت چه در حوزه پیشگیری و چه درمان در حال انجام است. برآورده‌ها نشان می‌دهد که هزینه درمان دیابت در کشوری مثل آمریکا 400 میلیارد دلار است و این رقم در ایران 4 میلیارد دلار اعلام می‌شود.

مصرف انسولین قلمی هم نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و انسولین‌های ویالی دیگر سهمی بالایی از بازار مصرف ندارند. به همین دلیل ضرورت تولید انسولین‌های قلمی که ویژگی‌هایی از جمله اثربخشی طولانی‌تر داشته باشند هم ضرورت پیدا کرده چون می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هم بشود.

حالا با تولید داخلی نحستین انسولین نسل جدید کشور هم صرفه‌جویی ارزی رخ می‌دهد و هم کیفیت زندگی بیماران افزایش پیدا می‌کند. هر چند که بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو این تنها نسل جدید انسولین‌ها نخواهد بود و مطالعات درباره تولید انسولین‌های هفته‌ای یکبار تزریق، همچنین قرص انسولین در کشور هم آغاز شده است.

بیشتر بخوانید

عرضه انسولین نسل جدید در داروخانه‌ها

با این رژیم غذایی مقاومت سلولی به انسولین را بشکنید

هزینه ۴ میلیارد دلاری درمان دیابت در ایران

ویژگی‌های نسل جدید انسولین‌ها

خط تولید انسولین نسل جدید که تحت لیسانس شرکت نوو نوردیسک دانمارک و برابر با کیفیت اصلی آن تولید می‌شود، قرار است روزانه 80 تا 100 هزار انسولین قلمی را وارد بازار مصرف کند.

محصولی که به فرد دیابتی کمک می‌کند تا تعداد سوزن‌های کمتری استفاده و هزینه‌های کمتری برای مصرف روزانه انسولین پرداخت کند. این در حالی است که هر میزان تعداد تزریق در فرد کمتر شود، وابستگی او به انسولین هم کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر به تاکید متخصصان بسیاری از افراد مبتلا به دیابت در تزریق نوبت‌های انسولین، دچار فراموشی می‌شوند و زمانی اقدام به این کار می‌کنند که میزان قند خون‌شان به شدت تغییر کرده و روی کیفیت زندگی آنها تأثیر می‌گذارد. البته یکی مشکلات اصلی انسولینی‌های نسل اول هم افت قند خون‌ عنوان می شود که با استفاده از انسولین‌های نسل جدید این مشکل هم برطرف خواهد شد.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که این انسولین‌های نسل جدید می‌توانند منجر به کاهش رنج بیماران دیابتی،‌افزایش کیفیت زندگی بیماران، کاهش تزریق چند باره و کنترل قند خون با یک ترزیق روزانه و بی‌نیازی از خرید انسولین‌های بیشتر و کاهش هزینه‌ شود.

با این انسولین، وابستگی دیابتی‌ها کمتر می‌شود | ویژگی‌های اولین انسولین نسل جدید ایرانی

کد خبر 815599
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمشید مهرابی نژاد IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    باسلام خدمت دست اندرکاران نظام سلامت و بهداشت ۰۰۰ معذالک اگر انسولین نسل جدید در کشور عزیزمان رویه اجرایی پیدا کند بسیار مطلوب میباشد چراکه خیلی ها درگیر این معضل هستند و خدا کنه مثل انسولین های اخیر رواج گردد و بیماران بتوانند با اثرات مفید آن از هر بابتی برایشان مقرون بصرفه و تامین سلامت کثیری قرار خواهد گرفت ممنون از زحمات بی شایبه مسئولین امر ۰۰۰ارادتمندم