مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
۰ نفر

وقتی صحبت از خیانت می شود اغلب ذهنمان به سمت خیانت رفتاری علیه همسرمان سوق پیدا می کند. در صورتی که پنهان کاری مالی هم یک نوع خیانت به شمار می آید.

پنهان کاری مالی

همشهری آنلاین - مژگان مهرابی:وقتی مرد از درآمد خوبی برخوردار است اما بخشی از آن را اطلاع رسانی می کند. در واقع همسرش را در عسرت فکری قرار می دهد که با همین درآمد باید زندگی اش را اداره کند. و برعکس زنی که از خرجی خانه برای خود پس انداز می کند یا اگر شاغل است مقداری از حقوقش را برای خرید طلا یا ملک هزینه می کند در حقیقت بی اعتمادی خود به شوهرش را نشان می دهد. همین زمینه طلاق عاطفی را فراهم می کند. به گفته محسن پوراحمد مشاور خانواده و کارشناس ارشد مثبت گرایی، در هر خانواده ای که زن یا شوهر مرتکب خیانت مالی شوند، باید گفت خط بطلانی به روی آن زندگی کشیده شده است. او در این باره می گوید:‌ «یکی از مواردی که مردها پنهان کاری می کند به دلیل ترس از ناراحت شدن یا بازخورد نامناسب همسرشان است. به طور مثال آقا به خانم می گوید می خواهم مبلغی را به برادرم قرض بدهم. بعضی از خانم ها با شنیدن این حرف قیل و قال راه می اندازند. که پس خودمان چی؟ زندگی خودمان هزار گره کور دارد؟ پس برای من چرا خرج نمی کنی و از این حرفها. با کلمات مخرب توی ذوق همسر خود نزنید. در گام اول او را تایید کنید. مردها نیاز دارند تایید شوند. بگویید خیلی هم خوب، خیر باشد! چه مشکلی پیش آمده؟ با آرامش از همسرتان بخواهید ماجرا را برای شما تعریف کند. خانم باید با سیاست قشنگی زندگی را هدایت کند. بعد از یکی دو ساعت، موضوع را پیش بکشید و محترمانه و ملایم بخواهید به مشکلات خودتان بیشتر فکر کند. وقتی با قهر و دعوا این کار را کنید مرد لجبازی می کند. طوری انتقاد کنید که گویی به در می گویید، دیوار بشنود. مستقیم و تند بگویید او هم روی کار خود پافشاری کرده و می گوید همین که هست.»

این نوع خیانت زندگی مشترک را فنا می کند

زن ها ترس از آینده دارند

در زندگی مشترک یعنی زن و شوهر با هم باشند چون سرنوشت شان بهم گره خورده است. خیانت مالی می تواند کتمان کردن میزان درآمد، قرض گرفتن یا قرض دادن، بخشیدن مال یا خرید ملک باشد. که البته هم آقایان و هم خانم ها انجام می دهند. اما طبق آمار به دست آمده، مخفی کاری آقایان بیشتر از خانم ها است. آنچه مسلم است، زنان بیشتر در مورد هزینه های جزئی دروغ می گویند، اما مردان مخارج بزرگ و درآمد خود را پنهان می کنند. به گفته این کارشناس، در هر دو صورت، این کار باعث بی اعتماد شدن زن و مرد نسبت به هم می شود و می تواند زندگی مشترک را دچار بحران و تنش کند. او می گوید:‌ «خیلی از خانم ها ترس از آینده دارند یا به تشویق دوست و آشنا بخشی از درآمدشان را پس انداز می کنند بدون آنکه همسرشان خبر داشته باشد. اما در مورد آقایان مسئله فرق می کند. گاهی به دلیل جلوگیری از ولخرجی خانم درآمد واقعی شان را نمی گویند. یا زندگی شان به گونه ای است که مرد هر لحظه احساس می کند همسرش او را ترک خواهد کرد. یک دلیل دیگر هم هست و ‌آن حفظ اقتدار مردانه شان است.»

اعتماد همسر خود را جلب کنید

اما اگر زن یا شوهر متوجه پنهان کاری همسرش شد چه باید بکند؟ این سوالی است که پوراحمد در ادامه به آن اشاره می کند:‌ «بهترین راه این است که در شرایط آرام و دوستانه با همسر خود صحبت کنید و بگویید این موضوع به شدت شما را ناراحت می کند. دلیل کارش را بپرسید. گاهی اوقات رفتار نادرست شما خود باعث شده همسرتان دروغ بگوید. بنابراین اعتمادش را جلب کنید و دغدغه های فکری خود درباره درآمدزایی و خرج کرد خانه را با او درمیان بگذارید.»

بیشتر بخوانید:

زنان از همسران خود دستمزد بگیرند

با عروس و داماد تازه وارد به خانواده چطور رفتار کنیم؟

با این ترفندها همسرتان را موقع حرف زدن میخکوب کنید

با همسر هتاک و بد دهن چه باید کرد؟

کد خبر 815123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha