سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

رئیس‌جمهور ترکیه کشتن کودکان و زنان در غزه را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت خواند و تاکید کرد که اسرائیل باید پاسخگوی این اقدامات باشد.

اردوغان

به گزارش همشهری آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در چهل و چهارمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که در قطر برگزار شد، گفت: امیدوار بودیم که آتش بس در غزه دائمی باشد، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: در مناقشه اسرائیل و فلسطین اولویت ما اعلام فوری آتش بس دائمی و تضمین جریان بی وقفه کمک‌های بشردوستانه است. نباید اجازه دهیم جنایات غزه به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود که شامل سوریه می‌شود.

اردوغان تاکید کرد: دولت نتانیاهو امنیت و آینده کل منطقه ما را به خطر می‌اندازد تا حیات سیاسی خود را حفظ کند. از دست رفتن جان ۱۷ هزار فلسطینی بی گناه که اکثرا کودک و زن هستند، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است. اسرائیل نباید از این جنایات بی‌پاسخ بگذرد.

وی روابط کشورش با کشورهای خلیج فارس را در حال توسعه دانست.

کد خبر 813422
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    بجای حرف کاری کن
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بجای این غلطا وارد جنگ شو غزه الان بهت نیاز داره
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    برو بابا دست شیطون از پشت بستی. شما مایحتاج آنها را تامین نکن تا به خطر منطقه نیافتد.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    سرویس‌های اطلاعاتی 5 کشور در اتاق عملیات تل‌آویو مشارکت دارند که سرویس‌های اطلاعاتی 5 کشور غربی در اتاق عملیات تل‌آویو مشارکت دارند اما تا کنون شکست خورده‌اند. که اسرائیل تا الان در سطح اطلاعات نظامی هم شکست خورده است. در حال حاضر پنج کشور در سطح اطلاعاتی و استخباراتی در دو اتاق عملیات اسرائیل مشارکت دارند که یک اتاق عملیات اطلاعاتی در تل‌آویو است و یک اتاق در مجاورت نوار غزه است و کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در آن حضور دارند. کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 2 ماه درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب 5 کشور غربی جنایتکار در این مدت 2 ماه درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.