وزیر بهداشت استرالیا اعلام کرد یک هفتم نوجوانان 14 تا 17 سال و یک پنجم افراد 18 تا 24 سال در استرالیا از ویپ‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنند و بر این اساس واردات این محصول از ماه ژانویه ۲۰۲۴ ممنوع خواهد بود.

سیگار الکترونیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، با اختصاص میلیون‌ها دلار بودجه به مقابله با واردات غیرقانونی سیگارهای الکترونیکی و اعتیاد به نیکوتین، اصلاحات در قانون ممنوعیت استفاده از سیگار الکترونیکی در سال آینده در استرالیا اجرا خواهد شد. این در حالی است که علاوه بر بودجه مقابله با دخانیات، 29.5 میلیون دلار هم برای کمک به مردم برای ترک سیگار الکترونیکی در بودجه این کشور اختصاص خواهد یافت.

مارک باتلر، وزیر بهداشت استرالیا گفت: استعمال ویپ، نسل کاملا جدیدی از وابستگی به نیکوتین را در جامعه به وجود آورده است و افراد کم سن و سال را هدف قرار داده و آنها را به سمت اعتیاد به نیکوتین سوق می‌دهد. سیگار الکترونیکی به عنوان محصولی درمانی برای کمک به ترک سیگاری‌ها به دولت و جوامع فروخته شد و قرار نبود که یک محصول تفریحی باشد. اما اکنون کودکان مورد آسیب این محصول قرار گرفته‌اند و یک هفتم نوجوانان 14 تا 17 سال و یک پنجم افراد 18 تا 24 سال در استرالیا از ویپ‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنند.

باتلر با بیان این که اقدامات سختگیرانه‌ای از سال آینده اجرا خواهد شد، بیان کرد: واردات سیگارهای الکترونیک از ابتدای 2024 ممنوع خواهد بود و این ممنوعیت در ماه مارس سال آینده افزایش خواهد یافت که شامل همه ویپ‌های غیردرمانی از جمله دستگاه‌های قابل شارژ مجدد خواهد شد. واردکنندگان ویپ برای اهداف پزشکی هم باید از اداره کنترل دارو مجوز بگیرند.

به تاکید این مسئول همین ممنوعیت‌ها برای تولیدکنندگان داخلی این محصولات نیز در سال آینده اعمال خواهند شد.

کد خبر 813275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha