عملیات هرس و بازپیرایی ۶۰ هزار درخت در معابر و بوستان‌های بخش مرکزی شهر تهران آغاز شده است و تا ۱۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

هرس درختان - تهران

همشهری آنلاین-فهمیه طباطبایی: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶، گفت: عملیات هرس و بازپیرایی ۶۰ هزار درخت در معابر و بوستان‌های بخش مرکزی شهر تهران آغاز شده است و تا ۱۵ اسفند ادامه خواهد داشت. حسن اختر دانش معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اظهار کرد: هرس درختان در معابر و جنگل کاریهای قلب پایتخت، با هدف ایجاد فرم مناسب، فراهم آوری شرایط بهینه رشد و تعادل بین شاخه و ریشه، هرس و فرم دهی می شوند.

وی ادامه داد: در عملیات به زراعی درخت های بوستان ها و معابر، فعالیت هایی از قبیل جمع آوری خاک مازاد باغچه ها، پاکسازی، تقویت درختان با کود کمپوست گرانوله، کندوکوب، زیرو رو کردن خاک بستر باغچه های معابر و جنگل‌کاریهای سطح محدوده انجام شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۶ اظهار داشت: هرس درختان، درختچه ها، آرایش و زیباسازی فضاهای سبز شهری در مرحله ی اول در معابر اصلی، حاشیه ی شبکه های بزرگراهی، معابر فرعی و همچنین جنگل کاری های موجود در محدوده ی منطقه انجام شده و در مراحل بعدی نیز شاهد هرس درختان در بوستان سطح منطقه، درختچه های رفیوژها و بلوارها هستیم.

اختر دانش در ادامه از اجرای عملیات به زراعی ۲۰۰ هزار متر مربع از فضاهای سبز شهری خبر داد و افزود: با انجام این فعالیت ها فضاهای سبز قلب پایتخت برای بارش های زمستانی آماده سازی می شوند.

کد خبر 812410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha