همشهری آنلاین: مجید انتظامی با ارائه نخستین اطلاعات از اجرای سمفونی مقاومت، از اجرای آن با ارکستر سمفونیک تهران و گروه کر در هفته دفاع مقدس خبر داد

مجید انتظامی آهنگساز در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس گفت:‌ سمفونی مقاومت را به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران ساخته‌ام و از ابتدا قرار بود خردادماه این اثر را در تالار وحدت اجرا کنیم اما به دلیل این که 12 خرداد کنسرت دیگری در تالار اجرا خواهد شد، آن را به شهریورماه و در هفته دفاع مقدس موکول کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر تاریخ اجرا 2 شهریور است اما امکان تغییر در زمان آن وجود دارد.
این آهنگساز با بیان این که از اول خرداد ضبط این سمفونی را آغاز خواهیم کرد، ادامه داد: به منظور قرار گرفتن این اثر همزمان با اجرای آن در دست مخاطبان، ضبط آن از اول خرداد آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم با انتشار، آن را در دسترس مخاطبان قرار دهیم.

خالق سمفونی بزرگ انقلاب با اشاره به سمفونی مقاومت گفت: در این اثر من به مقاومت با یک دید فراملی نگاه کردم چرا که به عقیده من جنگ و مقاومت تنها در مناطق جنگلی نبوده بلکه در همه دوره‌‌های زندگی آدمی به چشم می‌خورد.

مردم ما در جنگ سمبل ایثار و مقاومت بوده‌اند که بنده هم علاوه بر در نظر گرفتن چنین مسئله‌ای، به این واژه با دید بین‌المللی نگاه کرده‌ام و موسیقی را از دیدگاه ملی بررسی کنم.

وی به فارس گفت: سعی کرده‌ام در «سمفونی مقاومت»، کار بین‌المللی و تماتیکی بسازم تا مخاطبان از شنیدن آن لذت ببرند.

این آهنگساز در خصوص نحوه اجرای آن اظهار داشت: این کار نیز همانند «سمفونی انقلاب» این گنجایش را دارد که ما برای اجرایش از تمامی فضاهای سالن بهره ببریم و نوازندگان را در میان مخاطبان قرار دهیم البته دلیل من از این کار تنها نزدیکی مردم با نوازندگان نیست بلکه کوچکی سالن باعث انجام چنین کاری می‌شود.

انتظامی در خاتمه خاطرنشان کرد: اجرای این کار بستگی به برگزارکنندگان دارد که چه امکانی را در اختیار ما قرار می‌دهند. در این صورت مشخص خواهد شد که به صورت معمولی و یا به شیوه قبلی کار را به صحنه ببریم

کد خبر 81132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز