یکی از زندانیان رای باز که در باغ پسته بنیاد تعاون زندانیان مشغول به کار است جوانی ۲۵ ساله است که می‌گوید ۱۰۰ گرم مواد زندگی اش را تباه کرده است. او اما حالا امیدوار است که بتواند زندگی اش را از نو بسازد.

متهم

همشهری آنلاین؛ سرنخ: یکی از زندانیان رای باز که در باغ پسته بنیاد تعاون زندانیان مشغول به کار است جوانی ۲۵ ساله است که می‌گوید ۱۰۰ گرم مواد زندگی اش را تباه کرده است. او اما حالا امیدوار است که بتواند زندگی اش را از نو بسازد.

درباره دستگیری ات صحبت کن.

بخاطر مواد بازداشت شدم. ۱۰۰ گرم شیشه داشتم. بخاطر نداری کار خرید و فروش مواد مخدر انجام می‌دادم. کار کم بود. بیکار بودم. حدود یک سال قاچاق فروشی می‌کردم و بعد از آن گیر کردم و دستگیر شدم.

چطور تصمیم گرفتی که مواد مخدر بفروشی؟

چند نفر از دوستانم در ورامین بودند که این کار را انجام می‌دادند و من هم دیدم وضع آنها خوب شده، من هم به این سمت کشیده شدم. ۱۰۰ گرم می خریدم و به بقیه خرد خرد می فروختم. بیشتر مشتریانم اهالی محله بودند که مواد مصرف می‌کردند. سود این کار خوب بود بخاطر همین ادامه دادم اما فکر نمی‌کردم به این زودی گرفتار شوم.

چطور لو رفتی و دستگیر شدی؟

از طریق یکی از مشتریانم دستگیر شدم. پلیس بخاطر مقدار کمی مواد که همراهش بود او را دستگیر کرد و او هم من را فروخت و من سال ۹۸ با ۹۴ گرم شیشه دستگیر شدم و به ۲۳ سال حبس محکوم شدم. چون تسلیم به رای شدم حکمم شد ۱۷ سال. بعد هم عفو خوردم که بعد از ۵ سال زندانی بودن، وضعیتم به رای باز تبدیل شد و حالا هم در کارگاههای بنیاد تعاون کار می‌کنم.

چه مدتی است که در باغ پسته کار می‌کنی؟

حدود ۶ ماه است که در اینجا مشغول به کار هستم. شرایط اینجا خوب است. هرچه باشد از زندانی بودن بهتر است. ساعت ۸ صبح سر کار می‌آیم و تا ظهر در زمین پسته کار می‌کنم و بعد هم به خانه می‌روم. این شرایط تا ۳ سال باقیمانده حبسم ادامه دارد. اگر هم که عفو داده شود زودتر کارم در اینجا تمام می‌شود. من با وثیقه ۳ میلیارد تومانی آزاد شده ام.

برای بعد از آزادی کامل چه برنامه ای داری؟

در حال حاضر روزها اینجا کار می‌کنم و بعد از ظهرها هم پیش یکی از اقوامم که در کار مبل است مشغول به کار هستم. بعد از اینکه حکمم تمام شود هم که می‌خواهم کار مبل انجام دهم.

اگر محکومیتت به پایان برسد امکان دارد باز هم سراغ مواد مخدر بروی؟

نمی‌گم می‌رم اما... چون چند مرتبه زندان رفته ام، دیگر از این وضعیت خسته شده ام. چون این بار زندانی شدنم طولانی مدت بود خسته شدم.

کد خبر 811218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha