سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات وزارت حمل و نقل آمریکا نشان می دهد که هکرها در ماه فوریه 2009 به شبکه کنترل ترافیک هوایی این کشور نفوذ کردند.

به گزارش فرانس پرس درگزارش این تحقیقات اشاره شده‌است که در چند سال گذشته شبکه کنترل ترافیک هوایی آمریکا بارها مورد حمله هکرها و مجرمان سایبر قرار گرفته است.

بزرگترین این حمله‌ها در ماه فوریه 2009 به اداره کل هوانوردی فدرال بوده‌ که طی آن‌ 48هزار اطلاعات کارمندان این اداره توسط هکرها ربوده شده‌است.

در ادامه این گزارش آمده است که در سال 2006 ویروس کامپیوتری باعث تعطیلی سیستم کنترل ترافیک هوایی ایالت آلاسکا شد.

این تحقیق توسط وزارت حمل و نقل آمریکا انجام شده و نسخه‌ای از گزارش آن در اینترنت توسط شبکه خبری CNET منتشر شده‌است.

در این گزارش آمده است: "با توجه به گرایش بیشتر شبکه کنترل ترافیک هوایی به استفاده از پروتکل‌ها تحت وب، نیاز بیشتری به ایمن کردن این سیستم وجود دارد."[مفاهیم: انواع حمله‌های کامپیوتری چیست؟]

در ادامه آمده‌است که استفاده از ابزار تحت وب در عین حال که سرعت و قدرت این شبکه را بیشتر می‌کند، آن را به هدف خوبی برای هکرها تبدیل می‌کند. هکرها با نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری دولتی می‌توانند به اطلاعات محرمانه دسترسی پیدا کنند.

این گزارش 763 حفره امنیتی را در شبکه‌های دولتی معرفی می‌کند که می‌توانند به عنوان یک راه ورود توسط هکرها مورد استفاده قرار گیرد.

در ماه آوریل نیز گزارش وال استریت ژورنال از نفوذ سایبری به شبکه برق آمریکا موجی از نگرانی‌ها در مورد حفاظت از اطلاعات آنلاین در آمریکا را برانگیخت.

کد خبر 81091

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز